Nové CNC z Rokycan
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Akcelerace na to nemá vůbec žádnej vliv. Teď mám 300mm/s2, ale měl jsem i 100 a chovalo se to stejně. Ta se projeví při kontinuálním pohybu (délka rozběhu a dobrždění). Pod EMC jsem měl nastavený akcelerace na 600. Snižoval jsem hodnotu start-stop v Armote. Ale tam bych musel jít na hodnotu 1-1.5 aby to bylo spolehlivý, ale pak to jede jak šnek. Nejde mi do hlavy, proč ty další dvě osy lítají jako blázen a jen tak odhadem tam dává KM tak 1.2 Nm. Ještě bych rád dodal, že tohle podle mě NENÍ chyba řídícího systému a chci tímto poděkovat pánům z Gravosu za jejích přístup. Děkuju. Stále z toho viním setrvačné síly (hmotnost na velkém průměru). Ještě k těm kabelům. Na všech osách jsou stejné 4x1 (od Hennlicha) - označení teď nevím. K této problematické ose je nejkratší.
Naposledy upravil(a) Martinhora dne 11. 8. 2011, 8:09, celkem upraveno 1 x.
Co takhle zkusit přidat třeba na osu Z disk( rozměry podobné jako řemenice) který by se choval jako setrvačník, pokud by se to chovalo stejně tak se ti to potvrdí.
edit: možná kvůli místu spíš na Y
edit: možná kvůli místu spíš na Y
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Přidat disk by bylo strašně problematický.
Ještě mě napadla jedna věc kterou jsem ještě neřek. K GVE mám napojený MPG. Mám nastaveno max. rychlost 4500 a zrychlení 200. Pokud nastavím na MPG krokování po 1mm a rychleji točím, stroj jede kontinuálně a pohoda. Pokud ale točím pomalu a pak trochu rychleji přidám opět KM osy X vypadne ze synchronu. Ostatní dvě osy to nedělají. A to jsem na osu Z naložil 30kg a jezdil nahoru a dolů za neustálých změn rychlosti otáčení MPG.
Ještě mě napadla jedna věc kterou jsem ještě neřek. K GVE mám napojený MPG. Mám nastaveno max. rychlost 4500 a zrychlení 200. Pokud nastavím na MPG krokování po 1mm a rychleji točím, stroj jede kontinuálně a pohoda. Pokud ale točím pomalu a pak trochu rychleji přidám opět KM osy X vypadne ze synchronu. Ostatní dvě osy to nedělají. A to jsem na osu Z naložil 30kg a jezdil nahoru a dolů za neustálých změn rychlosti otáčení MPG.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 714
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
Gravosaci ti dekuji za pochvalu. Jenze stejne blbe budu spat, protoze se neco nedari. Treba na strane pohonu.
Hlasky typu: "Už jsem zase ve stavu, kdy bych to nejraději uved do původního stavu náhrál EMC a drandil pomalou rychlostí
asi se vratim k EMC" beru konstruktivne, problem s tim (a asi 300 uzivatelu) nemam.
Uplne v pohode, na to prijdem
.
Hlasky typu: "Už jsem zase ve stavu, kdy bych to nejraději uved do původního stavu náhrál EMC a drandil pomalou rychlostí
asi se vratim k EMC" beru konstruktivne, problem s tim (a asi 300 uzivatelu) nemam.
Uplne v pohode, na to prijdem

Driver jsi psal , že jsi prohazoval , nemáš třeba problém v kabeláži mezi GVE a driverama? Zkus prohodit x a y kabely co vedou z GVE.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 27. 1. 2008, 4:30
Jaka je indukcnost motoru?
Pro vyssi rychlosti by nemela byt vysoka.
Pro vyssi rychlosti by nemela byt vysoka.
To, že osy Y a Z chodí daleko rychleji je asi standard. Taky tam mám poháněné šrouby (Y-20/5, Z -16/5) a s KM jsem dosahoval dvojnásobných rychlostí než na X. Je to o úplně jiných hmotách. Ale u mě je ten rozdíl samozřejmě ještě větší. Mám na X dvě poháněné matky, dvě napínací řemenice a dva metry dlouhý řemen.Momentálně mám nastavenou akceleraci na 700.Martinhora píše:Akcelerace na to nemá vůbec žádnej vliv. Teď mám 300mm/s2, ale měl jsem i 100 a chovalo se to stejně. Ta se projeví při kontinuálním pohybu (délka rozběhu a dobrždění). Pod EMC jsem měl nastavený akcelerace na 600. Snižoval jsem hodnotu start-stop v Armote. Ale tam bych musel jít na hodnotu 1-1.5 aby to bylo spolehlivý, ale pak to jede jak šnek. Nejde mi do hlavy, proč ty další dvě osy lítají jako blázen a jen tak odhadem tam dává KM tak 1.2 Nm. Ještě bych rád dodal, že tohle podle mě NENÍ chyba řídícího systému a chci tímto poděkovat pánům z Gravosu za jejích přístup. Děkuju. Stále z toho viním setrvačné síly (hmotnost na velkém průměru). Ještě k těm kabelům. Na všech osách jsou stejné 4x1 (od Hennlicha) - označení teď nevím. K této problematické ose je nejkratší.
Tvoje poznatky mě Martine stále více utvrzují v tom, že jsem se vydal správnou cestou. (I když nepoměrně dražší......).
To s tím setrvákem na osu Y není špatný nápad. (Ale problém na ose X to asi nevyřeší.)
Miloš.
Mozna by to mohlo byt tim,ze motor dostane do rezonance desku, na ktere je pridelan. Pak by se to melo zmenit, pokud se deska nekde podlozi, zatizi nebotak neco. A vibrace desky by mozna byly citit ...Martinhora píše:Motor je přidělanej na mašině. Přitom v kontinuálním pohybu portál jezdil i 10m.
Pokud se to deje jen pri brzdeni, muze to byt tim, ze se ti na zdroji prilis zvedne napeti a driver udela nejakou blbost (podle specifikace je do 70V). Mohlo se to zlepsit, kdyz na napajeni pridas nejaky dalsi kondenzator. Nebo zkusit zdroj necim zatizit, aby se udrzel v regulaci. Ale zas by se to nemelo projevovat, kdyz je nastavena nizka akcelerace.Dělá to pravděpodobně prudké brždění, kdy řemenice přetočí KM .... Ale jsou to všechno jenom doměnky. Už jsem zase ve stavu, kdy bych to nejraději uved do původního stavu náhrál EMC a drandil pomalou rychlostí.
Tak jsem o tom jeste premyslel. Pokud motor vypadava kolem 900ot/min tak to vypada na rezonanci (mid-band resonance). Zvyseni momentu setrvacnosti to o zhorsi, coz muze byt tvuj problem s remenici.
Pokud budes mit stesti, tak se to zlepsi po pripojeni matice a vetsiho dotazeni lozisek (odpor lozisek rezonance zatlumi). Nekterym lidem take pomohlo pouziti vazeliny misto oleje (viskozni tlumeni)
Rozumne reseni by bylo pouzit driver, ktery ma kompenzaci teto rezonance. Ten leadshine to podle vseho neumi. Pomerne kladne jsou hodnocene GeckoDrive (http://www.geckodrive.com/g201x-p-32.html" onclick="window.open(this.href);return false;), ale ta cena neni zrovna prijemna.
Co bys mohl vyzkouset je vyvrtat do remenice otvory (i kdyz to nebude fungovat, aspon remenici odlehcis) a do nich uzavrit navolno valecky. Sice to bude delat trosku vetsi kraval, ale podle vseho to na levne drivery funguje dobre.
http://i109.photobucket.com/albums/n48/ ... per001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bbs.homeshopmachinist.net/archiv ... 24319.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Take jsem asi hodne podcenil odhad momnetu setrvacnosti te matice. Neslo by poslat nejaky nacrtek, jake jsou rozmery?
Pokud budes mit stesti, tak se to zlepsi po pripojeni matice a vetsiho dotazeni lozisek (odpor lozisek rezonance zatlumi). Nekterym lidem take pomohlo pouziti vazeliny misto oleje (viskozni tlumeni)
Rozumne reseni by bylo pouzit driver, ktery ma kompenzaci teto rezonance. Ten leadshine to podle vseho neumi. Pomerne kladne jsou hodnocene GeckoDrive (http://www.geckodrive.com/g201x-p-32.html" onclick="window.open(this.href);return false;), ale ta cena neni zrovna prijemna.
Co bys mohl vyzkouset je vyvrtat do remenice otvory (i kdyz to nebude fungovat, aspon remenici odlehcis) a do nich uzavrit navolno valecky. Sice to bude delat trosku vetsi kraval, ale podle vseho to na levne drivery funguje dobre.
http://i109.photobucket.com/albums/n48/ ... per001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bbs.homeshopmachinist.net/archiv ... 24319.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Take jsem asi hodne podcenil odhad momnetu setrvacnosti te matice. Neslo by poslat nejaky nacrtek, jake jsou rozmery?
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Indukčnost motoru je 3.2 mH, ale jak už jsem několikrát napsal problém nastane, když už motor skoro stojí a ne ve vysokých rychlostech.
Kabely jsem zkoušel prohazovat několikrát. I jsem zkusil na driver osyX napojit KM osy Y (to fungovalo normálně). Zkoušel jsem různě nastavit mikrokrok - taky nic.
Na desce na které je KM přišroubován jsou ve stavu, kdy motor skoro stojí opravdu cítit mírné vybrace. Ale zkoušel jsem motor úplně vyndat a uchytit na kus trámu - taky nic.
S tím napětím nevím. Moc tomu nerozumím. Ale selský rozum mi říká, že pokud by bylo něco špatně s napětím tak budou zlobit i ostatní dvě osy.
Zkoušel jsem i driver osy X napojit na samostatný zdroj - taky nic.
Drivery jsem prohazoval - taky nic.
Až dneska přijdu zpráce, zkusím odšroubovat KM z osy Y a navlíknu na něj řemenici - a uvidí se. Na této ose mám nastaven proud do KM jen cca 2A, takže by se to mělo projevit mnohem dřív.
Kabely jsem zkoušel prohazovat několikrát. I jsem zkusil na driver osyX napojit KM osy Y (to fungovalo normálně). Zkoušel jsem různě nastavit mikrokrok - taky nic.
Na desce na které je KM přišroubován jsou ve stavu, kdy motor skoro stojí opravdu cítit mírné vybrace. Ale zkoušel jsem motor úplně vyndat a uchytit na kus trámu - taky nic.
S tím napětím nevím. Moc tomu nerozumím. Ale selský rozum mi říká, že pokud by bylo něco špatně s napětím tak budou zlobit i ostatní dvě osy.
Zkoušel jsem i driver osy X napojit na samostatný zdroj - taky nic.
Drivery jsem prohazoval - taky nic.
Až dneska přijdu zpráce, zkusím odšroubovat KM z osy Y a navlíknu na něj řemenici - a uvidí se. Na této ose mám nastaven proud do KM jen cca 2A, takže by se to mělo projevit mnohem dřív.
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Motorem můžu točit i 1200ot a nevypadne. Vypadne když skoro stojí (cca 1 ot/min). A ta matice tam ani teď napojená není a dělá to stejně.ledvinap píše: Pokud motor vypadava kolem 900ot/min tak to vypada na rezonanci (mid-band resonance).
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
To odlehčení řemenice mě taky napadlo a taky že to udělám. Masa je tam mraky a prakticky úplně k ničemu. Takže asi udělám boční zápichy a ještě něco odvrtám. Hlavně na obvodu.sidonie píše:Poslední možnost, která ti ještě zbývá jsou ložiska samotného motoru. Odlehčení řemenice vyvrtanými otvory je moc dobrá rada, možná bych udělal z boků i čelní zápichy pokud je řemenice širších rozměrů.