Radek-B píše:Honza - GRAVOS píše:to nedodržení nastavené rychlosti při použití G1 je problém ŘS, které zpracovávájí aktuálně jen 1 řádek dopředu např. siemens 802 i při nastavené continuous path při G1 jede momentálně maximálně jen takovou rychlostí, aby byl schopen po rampě na konci následujícího vektoru zastavit do nuly, dál prostě nevidí. Nevím jak je to u jiných ŘS, ale konkrétně u toho siemens 802 to tak je (moc pěkně je to i v manuálu znázorněno na grafech). u GVE64 to je podobné, jede se aktuálně maximálně jen takovou rychlostí, aby bylo možné zastavit po rampě do nuly ne však na následujícím vektoru, ale až na konci bufferu, ve kterém jich je 420, což umožní to, aby nastavená rychlost byla dodržena do určité rychlosti i na křivce složené z mnoha relativně krátkých vektorů (g1), už jsem o tom psal zde
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=67& ... 009#p68009" onclick="window.open(this.href);return false;
Vetsina systemu zpracovava dopredu jen jeden radek, je to dano i tou funkci G1. A pro to jsou na strojich i funkce jine ktere toto resi (G64, G5 ,G6 , M90 a dalsi). Avsak pri pouziti primo pri G1 je potreba se zamyslet a zvolit vhodne parametry pro chovani filtru, anebo treba bikubickeho propoctu, jinak nebude dodrzena draha.
Takze mate v GVE funkci lookAhead ? Ctete drahu dopredu a vyslednou rychlost pocitate dle jeji celkove delky (co uhel mezi useky). Planner vydava body drahy tak ze pokud vi ze se nebude zastavovat tak nebrzdi na zadnem useku. Mezibody se vydavaji v periode casovace ? Umite fci G64 ? Jak potom zastavujete v mezibode (kde je konec drahy) kdyz konec useku lezi v pravem uhlu k useku dalsimu ?
Take nema cenu se bavit o rychlostech mensich nez 1m/min (spis vice) pri tak male rychlosti je brzdeni spis nezadoucim jevem.
Nechtelo by to fakt jine vlakno ?
RADEK
No asi jsi z marsu

Není špatný sem tam nějakou osvědčenou věc protlačit z profi sféry do hobby, ale co to tak sleduju, tak se v profi sféře vše jen látá dalšíma funkcema. Pokud někdo zajistí správnou interpretaci základního kódu G01, pak nepotřebuje za drahý peníze kupovat serepetičky tipu G64 atd. Toť můj názor.
Pro kluky z GRAVOSu, nenechte se odradit a otrávit, někteří si jen nedokáží představit kam sahá dlouhá ruka řídícího systému a co už jen závisí na správném napsání g-kódu tak, aby stroj rozuměl co se po něm chce.
Pokud řídící systém stroje interpretuje kód G01 jako úsečku, kde na začátku je nulová rychlost a na konci taky, pak stroj nikdy nemůže plynule napojit jednotlivé segmenty kruhu, prostě to neumí jeho řídící systém interpretovat jako kruh, ale tvrdošíjně dodrží stanovené koncové body s nulovou rychlostí. Pak přijdu já jako nadstavba řídícího systému a vím, že když místo deseti úseček, kterými je suplován segment kruhu napíšu jednu funkci G02 s počátečním a koncovým bodem, tak nejen že zkrátím program, ale stroj už mi rozumí co má dělat a také dodrží stanovenou rychlost. To jen pro objasnění.
Co se týče rychlosti, 1m/min. tak si myslím, že i dnes není problém se stávajícím GRAVOS řízením tohoto dosáhnout a udržet, v měkkém dřevě. Pohybujeme se v hobby sféře a nikdo z nás, alespoň o nikom nevím, nemá konstrukci profi stroje s motory profi parametrů, ale myslím si, že kdyby náhodou někdo takovou mašinku postavil, tak by klidně mohl ten 1m/min. držet klidně i v oceli.
My jsme se bavili o zrychlení/akceleraci, která je právě hodně důležitá pro plynulé najíždění a vyjíždění ze záběru, dále nás úprava těchto parametrů může dostat do jiných výší co se týče neproduktivních posuvů, které za stávajícího nastavení nemůžeme dosáhnout i když zařízení by to umožnit mohlo. Toto je plně v režii řídícího systému stroje, momentálně umí použít jediné nastavení, které omezuje směrem dolů v určitých případech. Cílem by mělo být dvojí nastavení akcelerací, aby bylo možno lépe využít možností krokových motorů. Velká akcelerace se bude používat při pracovním cyklu, tato akcelerace ale neumožňuje roztočení krokového motoru na vyšší otáčky a proto nastoupí akcelerace druhá, o mnoho nižší, při které se motor klidně roztočí na maximální možné otáčky při daném zatížení.