klukovy mechanizmus
Zdravim..
Chcel by som postavit klukovy mechanizmus s premenlivou vyskou zdvihu nenapada vas nejaky mechanizmus ako by sa to dalo poriesit? Schematicky som to nakreslil na obrazok a ide mi o to aby piest mohol dosiahnut aj HU1 aj HU2 a to za chodu. Islo by vobec nieco take zkonstuovat?
Chcel by som postavit klukovy mechanizmus s premenlivou vyskou zdvihu nenapada vas nejaky mechanizmus ako by sa to dalo poriesit? Schematicky som to nakreslil na obrazok a ide mi o to aby piest mohol dosiahnut aj HU1 aj HU2 a to za chodu. Islo by vobec nieco take zkonstuovat?
- Přílohy
-
- kluka.jpg (12.86 KiB) Zobrazeno 6664 x
jestli je to lis nebo něco takovýho, mění se zdvih změnou vzdálenosti ojničního čepu od osy rotace kliky, tam bys musel dát nějaký mechanismus (šroub, hydrauliku.....) pro posun oj. čepu rotující společně s klikou
jestli je to motor s proměnlivým kompresním poměrem, vyřešilo to Volvo před cca 15-ti lety ( a možná někdo před nimi) odddělením bloku válců od klikové skříně a naklápěním toho bloku válců a tím měněním kompresního prostoru (a tím poměru) pomocným klikovým mechanismem - na jedné straně bloku pant, na druhé excentr
neujalo se to asi proto že to bylo složité, drahé, neutěsnitelné, těžké a stejného nebo podobného ( a možná lepšího ) výsledku lze dosáhnout elektronickým řízením motoru
nemusí se kvůli tomu měnit zavedená technologie výroby klasických bloků
jestli je to motor s proměnlivým kompresním poměrem, vyřešilo to Volvo před cca 15-ti lety ( a možná někdo před nimi) odddělením bloku válců od klikové skříně a naklápěním toho bloku válců a tím měněním kompresního prostoru (a tím poměru) pomocným klikovým mechanismem - na jedné straně bloku pant, na druhé excentr
neujalo se to asi proto že to bylo složité, drahé, neutěsnitelné, těžké a stejného nebo podobného ( a možná lepšího ) výsledku lze dosáhnout elektronickým řízením motoru
nemusí se kvůli tomu měnit zavedená technologie výroby klasických bloků
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No ved to aky mechanizmus tam dat na tu kluku aby ten cap menil polohu od osi rotacie kluky a to za chodu a aby mu nebranilo v pohybe????testone píše:jestli je to lis nebo něco takovýho, mění se zdvih změnou vzdálenosti ojničního čepu od osy rotace kliky, tam bys musel dát nějaký mechanismus (šroub, hydrauliku.....) pro posun oj. čepu rotující společně s klikou
Dalsia varianta ktora ma napadla je stelovat dlzku ojnice nejko tak ako som znazornil na obrazku ale body kde to je uchytene by nemohli byt otocne ulozene.
- Přílohy
-
- kluka1.jpg (14.11 KiB) Zobrazeno 6647 x
hladal som nieco na webe... tu je video ale co je vo vnutri tej skrinky tak to netusim..
http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
jak bylo napsáno,bu´d změnit osovou vzdálenost a nebo se dá přidat případě jedna páka, taktéž s proměnou vzdáleností
- Přílohy
-
- kluka.jpg (13.56 KiB) Zobrazeno 6576 x
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Dobry den,
nepochopil som ucel tohoto, chcete menit zdvihovy objem alebo iba kompresny pomer, neuvadzate polohu DU. Pre druhy pripad to vyriesili vo firme SAAB, hydraulicky valec odtlacal blok motora uchyteny na cape a tym dochadzalo k zmene kompresneho pomeru. Nemozem najst odkaz na nakres...
Pekny den
nepochopil som ucel tohoto, chcete menit zdvihovy objem alebo iba kompresny pomer, neuvadzate polohu DU. Pre druhy pripad to vyriesili vo firme SAAB, hydraulicky valec odtlacal blok motora uchyteny na cape a tym dochadzalo k zmene kompresneho pomeru. Nemozem najst odkaz na nakres...

Pekny den
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Buď můžeš zkracovat kliku, tedy bude uchycen v drážce a pohybovat s ním může nastavením pomocným šroubem, nebo nějakou protikulisou. Tak nějak je to myslím u šepingu. My jsme měli na stroji pístové dávkovací čerpadlo na těsto, které bylo poháněno přes vahadlo. Ojnice chodila lineárně a na jejím konci byl pevný a šroubovací doraz. Pevný určoval DU šroubovací HU, má to ovšem chybu a tou je mrtvý chod toho vahadla. Píst je po určitou část cyklu bez komprese a pak to taky klepalo na dorazech.
Per aspera ad astra
vdaka za nakopnutie..
nejak som to tak zjednodusil a asi sa to predsa len bude dat vyrobit.. zelene kruzky su otocne ulozene body a oranzova bude skrutka s ktorou sa bude dat za chodu presunut poloha ojnice.
nejak som to tak zjednodusil a asi sa to predsa len bude dat vyrobit.. zelene kruzky su otocne ulozene body a oranzova bude skrutka s ktorou sa bude dat za chodu presunut poloha ojnice.
- Přílohy
-
- kluka2.jpg (15.71 KiB) Zobrazeno 6495 x
ale ked nad tym rozmyslam tak ten piest aj tak sa nebude pohybovat pri hornej uvrati ked sa pritiahne skrutka, ale niekde v polovici a po vrch ani nedojde
takze nejake ine riesenie?
chcelo by to nasimulovat v nejakom programe ako by sa to pohybovalo.. alebo aspon vyrobit nejaky papierovy model..
takze nejake ine riesenie?
chcelo by to nasimulovat v nejakom programe ako by sa to pohybovalo.. alebo aspon vyrobit nejaky papierovy model..

v hydraulických motorech/čerpadlech se to řeší axiálním klikovým mechanismem s naklápěcí deskou
na podobném principu existují i spalovací motory
ještě jsem nepochopil co to má být
lis?
čerpadlo?
spalovací motor?
na podobném principu existují i spalovací motory
ještě jsem nepochopil co to má být
lis?
čerpadlo?
spalovací motor?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;