Stránka 8 z 9

Napsal: 21. 5. 2009, 8:44
od Aeroomni
vidíš, dost času na "opravu" výkresu než došel matroš a stihs to v limitu :lol: :lol:

Napsal: 25. 5. 2009, 3:16
od Aeroomni
Zpět k tématu náš Nero se okotil :lol: :lol: :lol:
A tím zároveň děkuje za důvěru těm co si kola objednali ještě před porodem :lol:

Napsal: 25. 5. 2009, 3:51
od Kopi.
To je škoda že si s tim nepřišel dřív, já jsem se s tim sral z plechu na laseru. Vždy po pěti kolečkách z 2mm plechu a sešroubovat k sobě. Zatim to ale šlape bez problému a největší kravál dělá ozubenej řemen...

Napsal: 25. 5. 2009, 4:01
od petr557
Tak objednávám tu jednu volnou

Napsal: 25. 5. 2009, 4:03
od Aeroomni
prosím adresy do PM ať tu nezasíráme plac kancelářskou zbytečností.

Napsal: 25. 5. 2009, 4:48
od vlada2
ahoj, to mate do frezky? proc si to nepredelate na klinak? osobne jsem to udelal a to ticho je sakra rozdil. pokud nekdo chce puvodni vnitrek prevodove skrine na X2 a podobne frezky tak mu ho za cokoladu poslu.

Napsal: 25. 5. 2009, 4:49
od petr557
Do soustruhu

Napsal: 25. 5. 2009, 4:51
od Aeroomni
Na soustruh jsem to tak udělal, na frézku je ale lepší ta převodovka alespoň pro moje účely - zatím....... Nicméně byla to výzva zda to umíme :lol:

Napsal: 25. 5. 2009, 11:42
od Aeroomni
Už to tam peru pod lehkým tlakem stačí kolo uvnitř namazat olejem a poklepáváním gumovou paličkou se krásně nasune. Jak vidět z obrázku, tentokrát to odnesly obě umělý kola.
Tady je návod - pozor při montáži se musí rozchodit malý kolo všechno i přes klínek musí jít ručně!
http://gasserman.com/lathe/

Napsal: 27. 5. 2009, 12:15
od Aeroomni
A je to složený - pozor, uplně náhodou jsem zjistil, že při závěrečném nasazování motoru je potřeba šrouby nechat povolený, spindl zapnout a motor ve vůli děr posouvat tak aby byla trefena správná mezizubová vůle mezi pastorkem motoru a posledním umělým kolečkem.. Pak to běží úplně neslyšně.

Napsal: 1. 6. 2009, 5:43
od petr557
Tak kola dnes dorazily a perfektní práce

Napsal: 1. 6. 2009, 9:34
od bob7373
Mám Asist (Na minilathe.com je to typ 7x14). Kola nemají chybu, vnitřek je třeba očistit, jemně strhnout stopy po soustružení nevím jak jinde ale Asist má cca o 3 stovky větší průměr v místě ložisek, takže montáž chce trochu sílu. (já jsem docílil stavu, kdy jde velké kolo nasunout hůř než původní, ale na správné pozici je bez vůle otočné - bylo by lepší nechat vůli menší !!!!) Zkoušet očištěné, namazané WD40 - motorovým olejem jsou vůle jaksi menší. Malá kolečka - je nutno udělat totéž a zapravit hřídel - u mě byla trochu deformovaná v místě drážky na pero - u umělohmotných kol se to nepozná. Fotím a pokud bude mít někdo zájem fotky pošlu. Jinak já mám ložiska uloženy HFest, jsem zvědavej jak je složím bez poškození.

Napsal: 1. 6. 2009, 9:59
od Aeroomni
Malá kolečka - je nutno udělat totéž a zapravit hřídel - u mě byla trochu deformovaná v místě drážky na pero - u umělohmotných kol se to nepozná.
Jo přesně to sem měl taky - asi to tam rvou kladivem v řadě:) Nicméně někteří se tu snažíte z číny udělat švýcarský hodinky. Neříkám že to nepude, ale na čínském základu to bude to hodně drahý. Podle mě nemá smysl měnit ložiška a další věci okolo dokud to běží.

Ještě počkam na info od dalších lidí a uděláme druhé kolo přepodkládám tak v polovině června. Dík za důvěru těm, co objednali dřív, než bylo vyrobeno - to se ceníí!! Obrázek

Napsal: 11. 6. 2009, 2:48
od Aeroomni
Začínám dělat další várku kdo chcete hlaste se..

Ozubena kola soustruhu ASIST 500W

Napsal: 29. 8. 2009, 10:27
od vlad@
Obrázek
Predevsim ti dekuji Aeroomni za ta ozubena kola , jedou bezvadne.
Dokonce to zvladne i i vetsi zahul na uber materialu bez strachu ,ze se nejakej zub znici mam prece ocelova oz. kola . Dokonce to jede i potichu je nutne ,ale postelovat motor vule remenu / oz kola.
Jinak demontaz/montaz byla celkem zvladnutelna.

Montaz velkeho kola sla uplne v pohode ,ale to male ozubene kolecko slo dost natesno .Drazka na hridelce vyrobena v cine nepresne / deformace , nebyla drazka v ose trosku jim to uletlo v cine.
Musel jsem prebrusovat opatrne pero v drazce a pak jeste hridelku kolem drazky /deformace/ malem jsem to podelal tu hridelku to usazovani maleho oz. kola. co nejmensi vule. Pouzival jsem na usazovani maleho oz. kola - hridelku jsem prebrusoval lestici pastou + olej a pero jsem prebrusoval malou bruskou a nakonec jemny brousek na dlata a pak jsem to jeste prelestil pastou brusnou .

Celkem me vymena oz. kol a serizeni celeho soustruhu zabralo nekolik hodin ,ale stalo to za namahu.

Ozubena kola doporucuji jsou udelana paradne .

Aeroomni napsal jsem do fora pozdeji ,ale prece a dik za oz. kola jeste planuju vymenu oz. kol nahon motoru na prevodovku soustruhu.
Obrázek
Nemas je nahodou vyrobena ???


Pro muj ucel jsem rad , ze mam u soustruhu v prevodovce ozubena kola ocelova a ne ta plastova . :lol: