Stránka 9 z 15
Re: SVF
Napsal: 11. 9. 2011, 4:03
od kamilpetrjansta
Ahoj,
pokud vím tak se membránové akumulátory plní dusíkem.
Už nevím přesné podrobnosti, ale kdysi jsem řešil opravu akumulátoru
na karuselu. Přijel servisák vyměnil akumulátor a naplnil jej dusíkem
z flašky kterou měl z LINDE. Samozřejmě měl nějaké přepouštěcí ventily a tak, ale rozhodně
to nebyla žádná složitost.
Jinak přeposílám kontakt na firmu z Brna, která to určitě plní:
http://www.seall.cz/akumulatory" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: SVF
Napsal: 11. 9. 2011, 8:00
od Josef
Měli by to mít všichni trochu lepší servisáci CNC strojů. Taky by to mohli mít v citroenovém servisu. U nás vyráběli akumulátory kdysi v Jihlavanu Jihlava. Nevím, zda ta firma ještě funguje, pokud ano, mohli by to i plnit. Měch se plní na poloviční až dvoutřetinový provozní tlak.
Odpověď na dotaz, k čemu je to dobré? Pro elektrikáře to přirovnám k ellytu v napájecí větvi.
Re: SVF
Napsal: 11. 9. 2011, 8:03
od Ben Ash
Baf !!!
http://www.jihlavan.cz/vseobecna-hydrau ... atory.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stále ještě kupodivu existuje
Re: SVF
Napsal: 11. 9. 2011, 8:19
od Josef
To teda čumím, přiznám se, že se mi nechtělo googlit....
Re: SVF
Napsal: 11. 9. 2011, 8:35
od Ben Ash
Sem ani gůgl nepoužil, panšto jsem měl před asi dvanácti roky takové malé pracovní intermezzo právě v Jihlavanu, sice jsem dělal na letadlech
http://en.wikipedia.org/wiki/Kappa_77_KP_2U-SOVA" onclick="window.open(this.href);return false;
ale přes dílnu s hydraulikou sem chodil na oběd a do kantýny (a taky klábosit s jedním kolegou)
Re: SVF
Napsal: 12. 9. 2011, 1:09
od Hardmesr
plní se samozřejmě dusíkem a pokud si ještě pamatuju, tak šetří čerpadlo hydrauliky, aby nemuselo stále běžet.
Re: SVF
Napsal: 19. 9. 2011, 6:08
od Citronek
No asi už jsi to pořešil, ale Klimex má ještě pobočku v Přerpvě. Myslel jsem že v Prostějově, ale byl jsem kapku vedle. S tím akumulátorem je problém v tom, že každá plnička je udělaná na určitý typ akumulátoru, takže já třeba naplnim "koule " na citrona ale už ne aku do letadla, stroje naebo CNC, protože mají jinej uzávěr. Napřed musíš zjistit co je ten tvůj akumulátor zač a pak kde ten typ plněj. Jo a v citroen servisu se ani neptej

Pokud jde o tlak, tak při naplnění na provozní tlak, bude akumulovanej objem 0. Musíš počítat s tím, že při plnění olejem dochází ke stlačování dusíku a roste tlak. Je potřeba to podle tvaru zásobníku obhadnout, aby pracovní poloha membrány byla v nístě maximálního průřezu. To zajistí maximální akumulovaný objem.
Re: SVF
Napsal: 19. 9. 2011, 6:39
od pavelb
Bohužel jsem to zatím nepořešil

. Měl jsem naraženou jednu firmu tady u nás ale sešlo z toho . To s tou polohou membrány mi nedošlo díky, na netu jsem našel že by to mělo mít 90 % provozního tlaku. Ještě jsem přemýšlel jestly bych to nemohl natlakovat vzduchem stejně je z 78% z dusíku.Ale asi mi to omlátíte o hlavu. Pokud bych použil vzduch hrozí nebezpečí výbuchu??? Akumulátor je stejný jako na odkazu do Jihlavanu.
Re: SVF
Napsal: 19. 9. 2011, 7:40
od robokop
ja vzdy myslel ze to je kvuli oxidaci ty membrany
ale nenapadlo me ze by mohla vzniknout vybusna smes

Re: SVF
Napsal: 19. 9. 2011, 8:39
od Josef
No, nevím, jak kdo, ale už jsem zmínil, že se plní plynem na cca 50 až 67% provozního tlaku. Na 90ti procentech toho moc neakumuluje. Taky některé pneuservisy plní dusíkem, chce to jen mít koncovku k flašce a k akumulátoru.
Ta membrána se deformuje v té flašce bůhvíjak, o nějakém maxi průřezu bych asi pochyboval. Ve škole nás učili, že tlak se v kapalinách i plynech šíří všemi směry.
Re: SVF
Napsal: 19. 9. 2011, 9:20
od Ben Ash
Nechci chytračit, ale bylo by asi vhodné si prohlédnout řez toho jihlavanu co sem linkoval, zejména se podívat kde je ta membrána a v tabulce se podívat na jaký tlak je to konstruované na na kolik se to maximálně plní tečka. Mě z toho vyplývá, že pro provozní tlak 3-5MPa je protitlak cca1,5-2,5MPa
Re: SVF
Napsal: 20. 9. 2011, 10:55
od Josef
Kde je membrána v akumulátoru vím, není taky každý kulového tvaru. Velké bývají zpravidly válcového tvaru (samozřejmě půlkulové konce). U akumulátorů z bývalé NDR jsme si běžně měnili měchy sami. Výrobce uvádí max plnící a provozní tlak. Záleží pak na výrobci zařízení, kde je akumulátor použitý, jaké tlaky použije. Dejme tomu, že máme daný provozní tlak. Při menším plnícím tlaku je akumulátor schopen dodat větší množství oleje, ovšem pokles tlaku je rychlý. Při vyšším plnícím tlaku je množství oleje menší, ovšem tlakový spád je menší. Proto se stanovuje velikost akumulátoru a jeho plnící tlak oproti provoznímu dle konkrétní konstrukce zařízení a účelu použití. Např. pro nadlehčování vřetene používáme plnění 60% provozního tlaku. Objem akumulátoru snad 10x větší (nechce se mi to počítat), než objem plunžrů.
Re: SVF
Napsal: 20. 9. 2011, 1:58
od Ben Ash
Důležitá informace je od autora SVF o tri čtyři příspěvky vejš a sice ze má akumulátor z jihlavanu, jinak bych se neoháněl tím řezem. Protože si stroj navrhoval sám, bude i tlak v akumulátoru muset odlaborovat, ale informace že se to plní okolo těch 60% je myslím důležitá jako výchozí bod. teď už jen aby našel někoho kdo mu to nafoukne tím dusíkem. Ještě mně napadá že dusíkem se taky plní bagrová bourací kladiva, můj strýc v Brně si to z tl. lahve přepouští sám.
Re: SVF
Napsal: 28. 12. 2011, 10:17
od pavelb
Přidávám pár fotek nějak není vůbec čas něco dělat.První fotka je z plnění nadrže 4,5 Mpa, pro nadlehčení vřeteníku funguje to nádherně, po dvou měsících žádný pokles tlaku.Tu zhrnovačku jsem dělal dnes ještě je dodělávat. Už bylo zkušební frézování 12tkou frézou do železa hloubka 12mm. Šlo to pěkně ,mašina vůbec nedrnčela,ale po 20 mm se protočila frézka v univerzálce a tak jsem to přestal trápit. Musím dodělat hlavu pro ISO 40 teď je v kalírně.
Re: SVF
Napsal: 28. 12. 2011, 10:51
od robokop
tak to gratulace k prvni spone