Re: MN80.-typy,rady,fotky
Napsal: 22. 5. 2020, 11:07
Dobrý den, kde si koupím vřetenová ložiska. S pozdravem Janek
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
Ja áno, len som si nevedel spomenúť kde. A už som to zistil, na stánkach majstra Tumlíka. A je to fotografia z katalógu:
Ahoj,
Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Ten popis na odkaze je zaujímavý: Studenti oboru nástrojař, zámečník se podílejí na výrobě a opravách malých hodinářských soustruhů MN80.zverodoktor píše: ↑22. 5. 2020, 11:53
Ahoj,
dosť vážne sa obávam, že nikde. Ale skús sa informovať tu:
https://soscelakovice.webnode.cz/produc ... uhu-mn-80/
Žiaľ, viacerí tunajší členovia mali s iba negatívnu skúsenosť.
Prečo chceš kupovať nové?
Ten sústruh bol a je komplet celý vyše 60 rokov vrátane stola vyrábaný študentmi tohoto učilišťa, tak v tom nevidím až taký zásadný problém ak je nad nimi supervízia majstra. Ja som mal teraz jeden rozobratý do šróbu a to by si miestami valil oči, aj číňan by sa červenal.
Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Podle mě jsi to akorát nepochopil - je to polák a zjevně to překládal googlem nebo jiným kosočtverec translátorem.david.1 píše: ↑27. 5. 2020, 11:38Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
david.1 píše: ↑27. 5. 2020, 11:38Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Nemá ho pán v inzeráte na predposlednej fotke?JackAnthonyP píše: ↑8. 6. 2020, 6:58 Zdravím,
nevie niekdo z pánov kde zohant nákres na zatahovak na deličku. Prípadne kdo ho vie vyrobiť? Alebo ma nejaky v šuplíku navyše?[Inked111086923_LI.jpg