Stránka 920 z 972
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 25. 6. 2024, 1:01
od Charon
Na Parkinsona šikovnej bejt musíš

Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 25. 6. 2024, 1:30
od Thomeeque
Mě to za pokus stálo a že budu ve finále šikovnější, taky asi neni úplně k zahození

Malinko zklamanej jsem, to zase jo, ale žádná tragédie.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 26. 6. 2024, 6:32
od shaolin
Niekedy keď som si nedal poradiť a šiel si za svojim, tak mi vraveli že som "Priekopník slepých uličiek"

Vekom sa to postupne mení ...
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 26. 6. 2024, 7:23
od Habešan
Thomeeque píše: ↑25. 6. 2024, 12:25rozdíl nula nula nic, zavrženo..
Jak už bylo naznačeno, pro tu tlumivku potřebuješ mnohem větší jádro.
Přinejmenším to největší, jaké dokážeš sehnat.
Dala by se zkusit spojená čtyři E-jádra z trafa z mikrovlnek, ale i to by nejspíš bylo málo.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 26. 6. 2024, 7:31
od pafik
Habešan píše: ↑26. 6. 2024, 7:23
Thomeeque píše: ↑25. 6. 2024, 12:25rozdíl nula nula nic, zavrženo..
Jak už bylo naznačeno, pro tu tlumivku potřebuješ mnohem větší jádro.
Přinejmenším to největší, jaké dokážeš sehnat.
Dala by se zkusit spojená čtyři E-jádra z trafa z mikrovlnek, ale i to by nejspíš bylo málo.
To by málo nebylo, ale bylo by to větší, než samotná "svářečka"

.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 26. 6. 2024, 7:48
od Thomeeque
Některým svářečkám pomohla např.
takováto tlumivka, lépe fungující Parkside PISG modely v sobě také mají podobně titěrné (resp. ještě mnohem titěrnější) tlumivky, někdo píše, že mu pomohla přidaná indukčnost delších svářecích kabelů.. Zjevně záleží na dalších aspektech, které u té mojí svářečky bohužel byly proti, ale to jsem nevěděl, dokud jsem to nezkusil.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 28. 6. 2024, 6:35
od machine works
testone píše: ↑20. 6. 2024, 10:55
pěkný, vyhrál sis
....
tipuju to na unašeč Serdi na opracování sedel ventilů na klasický mašině
je to slepá ulička
skončíš na praktické nemožnosti srovnat skutečnou osu vodítka s osou vřetene, roli hraje poloha a úhlová odchylka daná deformací odlitku a nesouosostí díry a povrchu vodítka
opracovaný povrch sedla bude mít činnou plochu o pár stovek jinde než potom ventil a nebude to těsnit
Ahoj, už to maká. Vypadá, že to funguje. Musím tedy opravdu malými otáčkami ,což asi není úplně ideální. Na barvu je otisk pěkný. Ventily těsní. Mám prosbu o radu , kolik můžu u hydroštelu zapustit ten ventil oproti orig. výšce,aby to jestě pobraly. Prosím a děkuji
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 29. 6. 2024, 8:23
od stanik84
Akce motor. Po 20 letech od poslední GO padnul.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 12:41
od testone
machine works píše: ↑28. 6. 2024, 6:35
testone píše: ↑20. 6. 2024, 10:55
pěkný, vyhrál sis
....
tipuju to na unašeč Serdi na opracování sedel ventilů na klasický mašině
je to slepá ulička
skončíš na praktické nemožnosti srovnat skutečnou osu vodítka s osou vřetene, roli hraje poloha a úhlová odchylka daná deformací odlitku a nesouosostí díry a povrchu vodítka
opracovaný povrch sedla bude mít činnou plochu o pár stovek jinde než potom ventil a nebude to těsnit
Ahoj, už to maká. Vypadá, že to funguje. Musím tedy opravdu malými otáčkami ,což asi není úplně ideální. Na barvu je otisk pěkný. Ventily těsní. Mám prosbu o radu , kolik můžu u hydroštelu zapustit ten ventil oproti orig. výšce,aby to jestě pobraly. Prosím a děkuji
funguje ti to proto, že je to nekomplikovaný případ
hlava s ventily kolmo na dosedací plochu, podle otisku těsnění neuvařená, asi s původními vodítky v dobrém stavu
ve výrobě ta vodítka načisto struží až po zalisování, proto mají osu kolmo na plochu v obou rovinách
sranda nastane po výměně vodítek nebo až ta hlava bude uvařená, zkroucená
.....
s hydroštely ti moc neporadím
obecně to obvykle nižší jednotky desetin mm snese (součet úbytků na sedlu a ventilu po obroušení)
exaktní data nejsou dostupná nebo nevím kde
pozor
zdvihátka z druhovýroby jsou co kus to originál
poslední dobou speciálně od věhlasné značky INA by Schaeffer - ale možná to byla jen nepovedená serie nebo fake
jistota je po montáži zkontrolovat jestli má zdvihátko vůli aby mělo co vymezovat
oser
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 5:06
od j.p.m
Zase přidám jeden zámeček. Výrobně jsem se snažil o jednoduchost. Největší problém jsem měl s pružinou. Kartušovým hořákem jsem se nechytal, pomohl kamarád s autogenem.
K jednomu zámku jsem ještě dělal klíč.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 5:39
od Charon
Krásná práce!
Co je teda děsný, je ten polotovar klíče

Klíč k tomuhle má vypadat takhle

Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 5:40
od Charon
Krásná práce!
Co je teda děsný, je ten polotovar klíče

Klíč k tomuhle má vypadat nějak takhle

Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 6:50
od j.p.m
Já vím že jsou ošklivé, ale pro zákazníka jsem dělal i předchozí zámky. Jako vzor tam byl právě takový klíč a zákazník chce mít všechny klíče u skříněk stejné. No, náš zákazník, náš pán.
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 30. 6. 2024, 7:04
od mikiki
Sběrač špon od vrtačky.
Mám sice "magnetickou tyč" ale toto je ideální pro běžné vrtání.
Na místě to taky drží hrana magnetu.
Když se špony chytnou nahoře, tak odklopím víčko a je vše dole.
Vše jde rychle vyndat.
Blbost co ale potěšilo mne to
Re: Co jste dneska bastlili?
Napsal: 2. 7. 2024, 10:56
od machine works
testone píše: ↑30. 6. 2024, 12:41
machine works píše: ↑28. 6. 2024, 6:35
testone píše: ↑20. 6. 2024, 10:55
pěkný, vyhrál sis
....
tipuju to na unašeč Serdi na opracování sedel ventilů na klasický mašině
je to slepá ulička
skončíš na praktické nemožnosti srovnat skutečnou osu vodítka s osou vřetene, roli hraje poloha a úhlová odchylka daná deformací odlitku a nesouosostí díry a povrchu vodítka
opracovaný povrch sedla bude mít činnou plochu o pár stovek jinde než potom ventil a nebude to těsnit
Ahoj, už to maká. Vypadá, že to funguje. Musím tedy opravdu malými otáčkami ,což asi není úplně ideální. Na barvu je otisk pěkný. Ventily těsní. Mám prosbu o radu , kolik můžu u hydroštelu zapustit ten ventil oproti orig. výšce,aby to jestě pobraly. Prosím a děkuji
funguje ti to proto, že je to nekomplikovaný případ
hlava s ventily kolmo na dosedací plochu, podle otisku těsnění neuvařená, asi s původními vodítky v dobrém stavu
ve výrobě ta vodítka načisto struží až po zalisování, proto mají osu kolmo na plochu v obou rovinách
sranda nastane po výměně vodítek nebo až ta hlava bude uvařená, zkroucená
.....
s hydroštely ti moc neporadím
obecně to obvykle nižší jednotky desetin mm snese (součet úbytků na sedlu a ventilu po obroušení)
exaktní data nejsou dostupná nebo nevím kde
pozor
zdvihátka z druhovýroby jsou co kus to originál
poslední dobou speciálně od věhlasné značky INA by Schaeffer - ale možná to byla jen nepovedená serie nebo fake
jistota je po montáži zkontrolovat jestli má zdvihátko vůli aby mělo co vymezovat
oser
Ahoj ,moc diky za reakci. Jojo je to nekomplikované ,vodítka jsem ale měnil a stružil je ,až po nalisování. Výfukové ventily měly skoro 0.2 vůli ve vodítku , sací byly kolem desetiny ,ale když už to dělám, tak jsem to vyměnil komplet. Mělo to 400 nalítáno je to mladýho bmw f30 2.0d N47C. Měl svojí makovici a přitáhl to domů, najel asi 1000km a kleklo to na klice

. Uvařené to naštěstí nebylo. Tyhle poslední n47c už jsou ,ale celkem vychytané,takže naštěstí není prasklý blok. Měl jsem stím přípravečkem trochu hoňku, protože to má ventily malé jak motorka. Počítal jsem, že do 5 desetin by to mohlo klapnout, když vezmu v potaz vůli která bývá až 0.35 a nějaké počítané opotřebení + nějaká rezerva. Není to právě ani v origo manuálu. Dvě výfuková sedla byly dost podpálené ,takže jsem je musel vzít všechny 0.3. Snažil jsem se ho spíš zvětšit ale i tak to bylo dost.
Stím ,že to po složení změřím počítám to je jasné

. Díky za upozornění 4 budu měnit tak si dám pozor
