Stránka 2 z 2

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 23. 11. 2012, 8:27
od lubos
Tak tak to bohužel nefunguje, Pokud má modelářský motor uvedenou účinost 90% tak to zpravidla je lež, pokud použiješ dobrou vrtuli, a přesný režim tak se u běžného motoru dostaneš tak na 82% pri poloviční zátěži. Bohužel pokud vemeš modelářský ( bldc) motor tak když bude mít jako motor účinost 90% tak jako generátor bude mít tak 50%. To pak není žádná sranda uchladit. Nevím jak u spalovacích motorů ale u elektrických si je čínani cucají z prstu, rozhodně to neni trvalý výkon. Měl jsem v ruce čínský motor co měl být 10Kw,a po minutě na 7 kw se mu roztavila izolace vinutí ( ze smrštovací bužírky) a vyhořel. Myslím že pokud by to rozumně fungovalo tak už to někdo udělal, vem si jak je velká centrála a jaký dá výkon a myslím že výrobci vědí co dělají.

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 23. 11. 2012, 8:39
od testone
teda možná jsem úplně mimo mísu, ale nebylo by jednodušší, účinnější, lehčí a spolehlivější místo řetězce motor-generátor-dráty-baterka-dráty-elektromotor-vrtule použít řetězec motor-hřídel(reduktor)-vrtule?
ztráty v jednotkách procent atd......
jako jeden z prvních to začal rozpracovávát nějakej Sikorski asi tak před 80-ti lety, říká se tomu vrtulník.....
ono i ty nesrovnatelně snáz synchronizovatelné elmotory mohou vypadnout z mnoha důvodů a pak se to překlopí a spadne
všechno co má víc než jeden nosnej rotor, např. Osprey nebo Chinook má ty rotory spojený hřídelí, přestože speciálně Osprey na první pohled vypadá že každej rotor (vrtule) má svůj nezávislej motor

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 23. 11. 2012, 8:58
od ledvinap
testone píše:teda možná jsem úplně mimo mísu, ale nebylo by jednodušší, účinnější, lehčí a spolehlivější místo řetězce motor-generátor-dráty-baterka-dráty-elektromotor-vrtule použít řetězec motor-hřídel(reduktor)-vrtule?
ztráty v jednotkách procent atd......
jako jeden z prvních to začal rozpracovávát nějakej Sikorski asi tak před 80-ti lety, říká se tomu vrtulník.....
ono i ty nesrovnatelně snáz synchronizovatelné elmotory mohou vypadnout z mnoha důvodů a pak se to překlopí a spadne
všechno co má víc než jeden nosnej rotor, např. Osprey nebo Chinook má ty rotory spojený hřídelí, přestože speciálně Osprey na první pohled vypadá že každej rotor (vrtule) má svůj nezávislej motor
Ja jsem spis resil model s letovou hmotnosti nekolik kilogramu (pro 4kW by byla kolem dvaceti kilo). Kdyz tyhle hracky zacinaly, tak byla baterka limitujici, neslo prekrocit pomerne kratkou delku letu.

Nechanicke spojeni vrtuli pro ctyrrotor by minimalne v teto velikosti bylo neprakticke - znamena regulovat tah vrtuli jinak nez motorem a kdo vi co jeste. Navic u generatoru muze spalovaci motor bezet za idealnich podminek, coz by mohlo hodne pomoct vykonu a zivotnosti (ale to by vlastne nakalneni listu vrtule zaridilo taky ... ).

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 23. 11. 2012, 9:21
od testone
u modelu budiž.....

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 23. 11. 2012, 9:38
od lubos
Až se tohle začne prodávat tak už nebude co řešit,
v podstatě 3-4x větší energetická hustota a 5-8x nižší cena
http://enviasystems.com/announcement/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: dalsi adept na Darwinovu cenu

Napsal: 28. 11. 2012, 12:37
od pavlaxy
Palivové články :D :P
http://www.karavan.cz/_73134-palivovy-c ... ravanu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;