Stránka 2 z 4

Re: Blender CAM

Napsal: 10. 2. 2013, 11:45
od bobik
Tak jsem narazil na první chybu.

Re: Blender CAM

Napsal: 3. 3. 2013, 1:13
od iccha
Ahoj chci poděkovat za ty testy, je fajn vidět že nejsem jediný kdo to dokáže používat, a snad se tak budou dát odladit chyby. Jak velký byl ten motýlek? jsem ještě na cestách, což jsem psal na blogu, takže vývoj bude pokračovat za cca 10 dní.

Re: Blender CAM

Napsal: 3. 3. 2013, 7:54
od bobik
Ahoj

Model jsem uložil do přílohy. Obecně jsem testoval objekty pod 10cm.

Re: Blender CAM

Napsal: 3. 4. 2013, 1:40
od iccha
Ahoj, tak na blogu je malý update.
Hlavní změna asi to že by to mělo mít výstup co přečte EMC, a kruhová strategie, která je asi lepší než spirálová pro čistě kruhové objekty.
Taky oprava nějakých chyb, ale to co jsi tu ukazoval není bohužel až tak chyba jako nedostatek současného systému který používám na kolizi - vyplývají z něj různé nepřesnosti při použití 3d objektů, je to to o čem jsem psal. Proto to zatím nedoporučuju na nic co potřebuje velkou přesnost. Použití křivek přesné je.
Pracuju na lepším kódu pro kolizi, a na lepším kódu pro siluety 3d objektů, oboje by to mělo o dost zpřesnit, ale uvidím kam se s tím dostanu.

Re: Blender CAM

Napsal: 13. 5. 2013, 7:13
od iccha
Ahoj,
Je venku nová verze, 0.3.0, která má mód s přesnější kolizí, podporu skupin objektů na jednu operaci, postprocessor knihovnu adaptovanou z HeeksCNC a další... více info je zde:
http://blendercam.blogspot.cz/2013/05/release-030.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a Ke stažení pro Windows, Linux a bro i mac tady:
http://blendercam.blogspot.cz/p/downloa ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Děkuju taky ještě jednou bobikovi za peníze kterými přispěl na vývoj BlederCAMu :).

Taky je na těch stránkách něco jako fórum(google groups), kam lidi už začali posílat různé příklady, a obrázky s celkem slušnými výrobky co dělají. Pořád ještě jsem si neudělal čas abych napsal dokumentaci a tutoriály, teď myslím budu vychytávat chyby co mi lidi nahlásí a pak by na to měl být čas.

Re: Blender CAM

Napsal: 13. 5. 2013, 12:29
od bobik
Ahoj

Nemáš zač. To mi připomíná, že jsem letos nepřispěl na provoz tohodle fora.

Přesnost obrábění je daná čím? Šlo by jí mít jako jednu z podmínek obrábění?
Uměl by jsi udělat frézování kontury helixem? Tedy konturovou šroubovici? Dá se tak dosáhnout povrh bez stopy nájezdu a výjezdu materiálu, tedy pokuď fréza při dokončení operace odjede od materiálu a až pak vyjede nahoru.

Re: Blender CAM

Napsal: 15. 5. 2013, 10:50
od iccha
Ahoj, přesnost u 3d obrábění je daná tím která se použije metoda, ta přesnější je teď zapnutá automaticky, neměřil jsem odchylky ale v podstatě by to mělo být o dost přesnější než to co se zapisuje do g-kódu, což jsou většinou tisíciny milimetru. Pro sítě s více polygony(řádově od desítek tisíc polygonů) to asi bude hodně pomalé, dá se to vypnout v panelu optimalizace jako use precision mode.
Kontura helixem by měla být poměrně jednoduchá, prostě se rozloží sestup do celé délce obvodu. Jenom nechápu to odjetí od materiálu - jak by mělo proběhnout? pokud se řeže, je materiál i na druhé straně a fréza aby odjela tak by se v tu chvíli zakousla v plné výšce do zbytkového materiálu. Napadá mě že by to mohlo vyjet zase po kontuře, že by fréza stoupala od dokončení třeba v určitém úhlu dokud se nedostane ven z řezu?

Re: Blender CAM

Napsal: 15. 5. 2013, 11:59
od bobik
Ahoj

Helix pro vyřezání tvaru se musí použít jak píšeš. Ale problém je s tím, že nikdy nevíš kde bude končit a tím šikmým výjezdem můžeš nabourat, když ti zrovna skončí blízko nějakého rohu. Takže rovnou použít v tomto případě vytažení a smířit se s tím, že to holt nějakou stopu udělá. Ale třeba pro dokončení kapsy či nálitku by ten odjezd po oblouku od materiálu byl dobrej.

Re: Blender CAM

Napsal: 15. 5. 2013, 1:11
od iccha
Ted nechápu proč by to nabouralo - myslel jsem tím že by to prostě jelo dál po stejné linii kterou to už objelo několikrát, dokud se to nedostane ven z materiálu. No zkusím to nahodit(možná příští týden, teď mám hodně práce..), a pak ti to ukážu.

Re: Blender CAM

Napsal: 15. 5. 2013, 1:20
od bobik
Aha, výjezd po kontuře. To mě nenapadlo. Schválně, znáte někdo CAM co tohle umí?

Re: Blender CAM

Napsal: 15. 5. 2013, 1:26
od Thomeeque
Pokud vadí (kvůli stopě) výjezd rovnou nahoru bude asi vadit i výjezd po kontuře, ne?

Beru zpět, přečetl jsem si pořádně, co se řeší :)

Re: Blender CAM

Napsal: 21. 5. 2013, 5:52
od iccha
ahoj, tak jsem to trochu nahodil, na tomhle obrazku ta predni cesta:

Obrázek

je to to co jsi mel na mysli? tady to neni moc videt ale ta vyjezdova linie plynule zataci po te konture.

Re: Blender CAM

Napsal: 21. 5. 2013, 9:09
od bobik
Jo. Je to přesně ono. Jen ten výjezd vy měl být po kontuře jen při vyřezávání. Při dokončení kapsy nebo nálitku by měla fréza opustit dotyk s materiálem co nejdříve. Nejlépe po oblouku, jež je tečný na směr pohybu frézy.

Re: Blender CAM

Napsal: 23. 5. 2013, 8:31
od iccha
hm tohle jsem udelal ciste na kontury, abych to udelal pro pocketing tak to jeste potrva. Mimochodem, delam ted vstup do materialu po spirale, a resim jaky by mela mit sklon a sirku, nemas na to nejaky vzorecek?

Re: Blender CAM

Napsal: 23. 5. 2013, 8:44
od prochaska
Přesné parametry zavrtání po spirále doporučuje zpravidla výrobce nástroje. Průměr (v ose dráhy nástroje) bývá o chlup menší než průměr nástroje, třeba 90 nebo 95 % průměru nástroje a úhel rampy například 1 nebo 2 stupně, ale jsou nástroje kde je dovoleno použít 6, 10 i víc. Taky by se mělo dát určit maximální stoupání spirály v mm, pokud je potřeba omezit zatížení nástroje.