Stránka 2 z 4

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 9. 2. 2015, 11:44
od antakcz
Je nasazená na původní přírubu, jen jsem ji přetočil a doklep a jsem ve stovce to jsem ani nečekal.
Čtyřpaknu upínám do sklíčidla a je to v poho. Ta matka je v pr**** a i na rybině příč. posuvu je znát že jde v krajních polohách trochu festějš.
Už něco zažil ale dělá se na něm dobře. Myslím že je to super mašina domů, no 18ka no není.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 10. 2. 2015, 8:10
od wasa11
Já používám ol j10 také někdo mi to poradil na Nasetraktory.
Salus :Koukám po odkrytí vrchního víka tam máš sítka na tom mém jsou místo nich 10mm trubyčky od spodku tak olej do nich teče až se zaplní půlka vaničky. Asi to na těh prvních dělali takhle.
Olejoznak se mi také nenaplní ale je vidět že tam olej protéká.
Pevná luneta je problém mne jí posílal jeden pán tady z fóra ze slovenska.Bylo s ním super jednání :)
Nevíte o nějakém fachmanovi který dokáže zaškrahat ložiska na vřeteni?

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 10. 2. 2015, 9:15
od tumlik
Jimmy píše:Co bych ještě na soustruh rád, tak určitě normální lidskej příčnej nonius od Tumlíka a ne tohle odečítání z poloměru. To je na bednu. :D
Akorát je dělám :) , oni jsou v podstatě stejné jak na S28, kterých mám dost, akorát tam je jiný, o milimetr větší průměr a o milimetr větší otvor

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 6:13
od salus
wasa11 píše:Koukám po odkrytí vrchního víka tam máš sítka na tom mém jsou místo nich 10mm trubyčky od spodku tak olej do nich teče až se zaplní půlka vaničky. Asi to na těh prvních dělali takhle.
Olejoznak se mi také nenaplní ale je vidět že tam olej protéká.
No nevím jestli to není už nějaká třeba pozdější samodomo úprava, ale o těch sítkách se zmiňují i v manuálu, že se mají čistit. Jinak ta moje S28 je rok výroby 1961. Olejoznak se nenaplní, protože tam vede přívodní trubička s vnitřním průměrem cca 3mm, a jak jsem už dříve psal, není to tlakové mazání takže to jen samovolně protéká. Myslím, že pokud se někomu olejoznak naplní úplně, tak že by mohl být třeba ucpaný ten otvor, který odvádí olej z olejoznaku zpět do vřeteníku.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 6:42
od wasa11
Já mám z roku 1949.Myslím si že ty trubičky asi budou originál. Když bych chtěl dolít olej tak musím sundat celé vrchní víko nemám tam nalévací šroub atd... Ale potřeboval bych zaškrabat ty ložiska ve vřeteni když je soustruh studenej tak vřeteno jde ztuha ale jak se ohřeje tak jím lze otáčet z lehka.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 10:24
od Jimmy
Já si taky myslím, že tam ta sítka origo nemají být. Ten olej by se nahoru měl dostávat už čistý. Na horním zadním víku je takový šroub/krytka, který když se rozdělá, tak se člověk dostane k hřídeli stíracího filtru. Ten má na konci čtyřhranné osazení, na které stačí nasadit klíč od nožové hlavy, párkrát otočit a všechen ten bordel se v tom filtru setře.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 11:22
od salus
Tak pánové nevím zda tam sítka mají být nebo ne ale v manuálu je toto:
Image_00178.JPG
Image_00178.JPG (5.93 KiB) Zobrazeno 7270 x
Image_00179.JPG
Samozřejmě, že do místa kudy prochází olej do kluzných ložisek vřetene se má dostat olej již čistý, prošlý filtem a nějaké sítko, které u beztlakového mazání musí být poměrně "hrubé" to už pak stejně nezachrání. Byly asi různé varianty S28 a manuál zůstal stejný. Např. já tam sítka skutečně mám (viz obrázek z mých dřívějších příspěvků na toto téma), ale naproti tomu v manuálu není žádná zmínka o lamelovém filtru o kterém píše "Jimmy", přestože i na mém stroji ten filtr skutečně je, skz něj olej prochází zřejmě přímo ze zubového čerpadla, tedy pod tlakem, protože nějakým "samospádem" by to určitě nefungovalo.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 12:29
od zebrak
Ja tam mám tiež tie sitka. S28 rok výroby 1959

edit: Filter som tam nenašiel.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 12:51
od Jimmy
Tak ono u SN320 je vícero věcí řešeno trochu jinak.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 11. 2. 2015, 12:57
od salus
Teď se ale hovořilo o S28, nikoliv o SN320. Už v tom začíná být guláš.

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 12. 2. 2015, 8:52
od antakcz
Ono hlavně vřeteno u SN320 je na ložiskách. Sítka tam na 100% nejsou, nevím jak filtr?????? :oops: Takhle hluboko jsem ještě neproniknul,
naštěstí nebylo zapotřebí :D

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 12. 2. 2015, 8:58
od Jimmy
No zezadu za vřeteníkem je nahoře velkej kryt a dole malej. Na tom velkým je takovej velkej šroub na plochej šroubovák. Ten rozděláš a za ním je čtyřhran. Tím párkrát otočíš, filtr se setře a je čistý. :)

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 12. 2. 2015, 9:27
od antakcz
To máš sakra pravdu! tak tam už jsem byl ale bál jsem se s tím otočit, páč jsem věděl prd na co to je :D

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 12. 2. 2015, 1:12
od lukin1156
antakcz píše:Ono hlavně vřeteno u SN320 je na ložiskách. Sítka tam na 100% nejsou, nevím jak filtr?????? :oops: Takhle hluboko jsem ještě neproniknul,
naštěstí nebylo zapotřebí :D
počky SN320 je na valivých ložiskách ? nebo kluzných ?

Re: S28 Žebrák vs. SN320

Napsal: 13. 2. 2015, 12:45
od Jimmy
Teď koukám do návodu a vypadá to, že je vřeteno doopravdy nejspíš na valivých.
Jinak pro zájemce přikládám návod v Angličtině. Mám ještě v Němčině a pár pajazycích od jednoho zdejšího člena.