
Pro normální řezání závitů je tam teda zbytečných informací například střední průměr stejnak měřit nebudeš atd.
sakra , Pane Mistr děkuju za sebe.... tohle je SUPER taháktumlik píše:Ad1. Tady máš zapálený amatére, první tabulku si vytiskni, vystřihni, ohni a slep a tu druhou vlastně taky, pak to do sebe zasuň jak do maminy a nemusíš už nikdy nic počítat
.........
a když to vyfrkneš 63,227 nožem, tak to smontuješ taky....koumes9 píše:Právě o to mi jde. Jestli když si jednou za uherskej roky vyfrknu normálním nožem 55st nějakou přechodku nebo něco z mosazi na vodu nebo vzduch, jestli to padne do těch fitinek, co se všude prodávaj. Už jsem klidnější.
Není, prostě jsem do celého sloupečku nastavil dvě desetinná místa, aby to správně zobrazovalo vrták 2.05 pro M 2.5 (který shodou okolností mám, protože se speciálně pro M 2.5 dodává), ale pro běžné použití si to každý musí zaokrouhlit podle citu a zkušenosti. Závity co mají být přesné (třeba zrovna ten G5/8 co se používá pro vysokotlak v potápěčské technice) beztak soustružím nebo frézuju a tam se dělá přídavek podle toho co mám v mašině za nůž nebo jaký typ frézy používám.RaS píše:na vodovodní kohoutek je to fuk, ale třeba na ty tvoje potápěčský vysokotlaky by třeba ta setina hrála roli co já vím, proč to máš tak šíleně..prochaska píše:Jasně, jdu dělat přípojku pro vodovodní kohoutek a dokud mi nepřijde na zakázku vyrobený vrták 20.99 tak se nehnu dál
Potřebný průměr přes drátky se dá vypočítat i pro jiné než normované drátky (třeba zrovna ty vrtáčky). Nebude to sice pravý střední průměr měřený uprostřed profilu, ale pokud zrovna nevyrábíš závitové kalibry tak to stačí. Výpočet viz ta moje excelovská tabulka, stačí jen přepsat průměr drátku a vypočítá se to samo.testone píše:jestli si chceš hrát, můžeš si změřit průměr závitu "přes drátky"
na měřený kus položíš (přilepíš vazelínou) 3 drátky (1mm vrtáčky, drát CO2) shodného vhodného průměru (aby se dotýkaly boků závitu a kousek koukaly ven a přes ně to změříš běžným mikrometrem
tuším že průměry těch drátků jsou normované a vyráběly se v sadách, pro srovnání s jiným kusem ti stačí metoda viz výše
Existují dva typy profilů, těsnící mezi boky závitu a netěsnící. Ten první opravdu musí mít zaoblené hřebeny závitů a najdeš ho třeba v hrdlech tlakových lahví, některých typech hydraulických přípojek apod., ten druhý vlastně všude v topenařině apod. a tam je skoro fuk jak vypadá profil, protože topenář ho napřed zmačkne hasákem, pak omotá koudelí, mezitím mu to třikrát upadne na zem, a pak to tam silou nějak narve. Na soustruhu se při kusové výrobě běžně sráží a nezaobluje. Pokud to budeš chtít mít opravdu správně podle normy, tak si kup závitový nůž na výměnné břitové destičky a do něj tzv. plnoprofilové závitové destičky, těmi uděláš ten závit přesně jak má být. Ale potřebuješ na každé stoupání jinou destičku a ta stojí vždycky pár stovek nebo klidně i přes tisícovku, podle typu.koumes9 píše:Tohle mi je už tedy jasný. Teď se spíš motám v těch coulovejch. Rozměry při řezání vnitřního/vnějšího závitu už jsem si celkem dle tabulek ujasnil. Nicméně teď mi jde o profil. Vím, že trubkový závit má stejný profil jako W, čili 55 stupňů. Jenže na rozdíl od metrickýho není jeho profil ostrej. Ty vrcholky jsou dokulata. Jak tohle udělám na soustruhu s běžným nožem? Vždyť u těhlech závitů je pak důležité, aby to těsnilo. Ten nůž mi udělá podobný profil jako u M, jen s jiným úhlem.