Stránka 2 z 3
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 6:35
od sergio
Aha, tak díky za radu, takže mohu tam s klidným svědomím dát tento ?
http://www.ebay.com/itm/5pcs-S6025L-S60 ... 27ca5eef0c" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 6:42
od Mex
Hmm, to bych tam místo nich raději strčil něco klidně s menším max. proudem (pro takový sranda-motor to stačí až až), ale s vyšší napěťovou odolností.
Z běžně dostupných třeba tohle:
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 7:05
od sergio
Upozrnuji jsem elektro laik. Když tam dám něco s větší napětovou odolností, neriskuji tím, že když se opět stane nějaká havarie, že odejde něco dál v desce ? něco, co nepujde už tak snadno opravit třeba smd a podobně ?
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 8:28
od Mex
Naopak. Aspoň se to při napěťových špičkách při komutaci neprostřelí, a nevlítne ti to někam dál do desky.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 9:32
od Zdenek Valter
Mex píše:Hmm, to bych tam místo nich raději strčil něco klidně s menším max. proudem (pro takový sranda-motor to stačí až až), ale s vyšší napěťovou odolností.
Z běžně dostupných třeba tohle:
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false;
Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!
Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 26. 5. 2015, 9:37
od Mex
Zdenek Valter píše:Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!
No a?
Však ten původní ho taky neměl, konstrukce té desky s tím počítá.
Pokud si tam borec bude chtít dát chladič a odizolovat to, tak si k tomu za korunu koupí izolační podložku.
Zdenek Valter píše:Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
No proč ne, je to celkem šumák. Jenom to BT152 si koupí třeba zítra ráno přes pult za 26 Kč, a navíc má značnou pravděpodobnost, že je vevnitř skutečně to, co tam má být.
Jinak ať si tam dá co chce. Já jsem chtěl jen poradit a napsal, jak bych to řešil já.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 27. 5. 2015, 2:43
od Zdenek Valter
Mex píše:Zdenek Valter píše:Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!
No a?
Však ten původní ho taky neměl, konstrukce té desky s tím počítá.
Pokud si tam borec bude chtít dát chladič a odizolovat to, tak si k tomu za korunu koupí izolační podložku.
Zdenek Valter píše:Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
No proč ne, je to celkem šumák. Jenom to BT152 si koupí třeba zítra ráno přes pult za 26 Kč, a navíc má značnou pravděpodobnost, že je vevnitř skutečně to, co tam má být.
Jinak ať si tam dá co chce. Já jsem chtěl jen poradit a napsal, jak bych to řešil já.
Mexi - sergio psal, že je laik. Považuji za rozmné jej a všechny ostaní upozornit na rozdílnou vlastnost oproti původní součástce.
Samozřejmě je to tak jak píšeš, ale sergio to zřejmě neví.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 27. 5. 2015, 3:15
od sergio
S tím odizolovanim je to asi pravda protože všechny jsou ke (neni na fotcchlae ) přišroubované šroubky lastikovými podložkami a mezi chladičem a součástšroubkysoučástkouaká plastikova páska. Takže ten doporučený z gme je reálný.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 30. 5. 2015, 5:43
od sergio
Tak především chci poděkovat všem co mi zde pomáhali. Součástku jsem objednal tu, kterou jste mi zde doporučovali a nainstaloval ji. Ke vší spokojenosti se soustruh rozeběhl, ale pak jsem si všiml, že mám téměř dvojnásobné otáčky. Mělo by to být způsobeno těmi novými součástkami, které mají trochu jiné vlastnosti nežli ty puvodní. Výrobce má desku osazenou takovými modrými součástkami se šroubky kde se to dá pravděpodobně doštelovat. Prblém je, že nevím jestli mohu štelovat za chodu motoru, nebo jestli bych měl soustruh vždy vypnout odpojit ze sitě pootočit šroubkem a pak ověřit jak moc jsem se s nastavením trefil. mohu nastavavovat Vmin Vmax (domnívám se, že tím nastavuji minimální a maximální otáčky) to nastavím diky vestavěnému měřiči otáček. Dale mohu nastavit TORQUE ( točivý moment) ale tady vůbec netuším co a jak nastavit, abych systém nepřetěžoval, nebo zase ho neměl zbytečně poddimenzovaný. A pak jsou tu dvě ACCEL což nevím co je ani co jejím nastavením ovlivním.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 30. 5. 2015, 5:55
od atlan
Otazka je ,ci nemas poskodeny odpor na snimanie prudu tak ze hod foto celej dosky
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 30. 5. 2015, 9:18
od Mex
Dvojnásobné točky jsou zvláštní. Díky trochu jiným parametrům spínacího tyristoru (jiná citlivost, tj. sepnutí při menším proudu Gate) může být rychlost trochu jiná, ale dvojnísobek se mi zdá docela dost. Jaký ten tyristor jsi tam nakonec strčil?
Každopádně než začneš vrtat do nastavení, tak si poznač původní polohy všech trimrů.
Štelovat to budeš muset za chodu, jinak by ses ničeho rozumného nedobral. Ale pomalu s citem. A pokud možno ne až do krajních poloh. Krajní polohy (tj. rozsah otáčení trimrů) si můžeš při vypnutém stroji zkusit předem, samozřejmě po označení původního postavení trimrů, abys je pak mohl vrátit zpátky.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 30. 5. 2015, 10:52
od sergio
Na doporučení jsem tam dal tyto
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false; . Jinak normální otáčky měli být 150-1250 a ja tam ted mám 282-2238 rpm. Možná zkusím ještě prohlédnout celý spoj jestli opravdu někde není odpálený ten odpor, ale myslím, že vizuálně to nebude patrné a budu muset měřit.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 31. 5. 2015, 12:02
od Mex
To je vážně zvláštní.
To znamená, že ten motor točí 2x tolik otáček, takže v tom původním uspořádání byl docela slušně "přidušený".
Stáhnout otáčky dolů jistě půjde snadno, naopak by to bylo horší (kdyby se to s novým tyristorem točilo moc pomalu).
Není škoda ty horní točky hodně omezovat? Ty spodní bych stáhl, ale mít možnost to vytočit trochu výš mi přijde docela dobré.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 31. 5. 2015, 7:46
od expertdb
A nemáš náhodou přehozený řemen pro rozsah otáček . Ty otáčky by tomu docela odpovídaly.
Re: zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Napsal: 31. 5. 2015, 8:25
od sergio
S tím řemenem me to taky napadlo ale bohužel je to správně kontroloval jsem to několikrát. To já bych si klidně rád nechal ty vyšší otáčky, ale mám obavu o odolnost celého systému jak elektroniky tak motoru. Myslím ze výrobce mel nějaký důvod k omezení výkonu.