Stránka 2 z 2
Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 7. 3. 2016, 6:44
od fidel47
Já bych doporučil nahlédnout do nějaké příručky pro brusiče, které jsou ke stažení třeba u Tumlíka, tam myslím bude bezpečnosti věnována hned první kapitola v každé příručce. Hlavně to nepodcenit a neosvojit si práci bez krytů a opěrek. Zvuk při poklepání na zdravý jídelní talíř a prasklý talíř budeš jistě znát-k tomu bych to přirovnal. Na novém kotouči budou napsány max.otáčky, to je třeba dodržet,. Ještě není špatné mít v krytu kotouče horní hradítko a správně ho seřizovat.
...a nestát čumákem proti kotouči

Také nasazení kotouče na brusku je třeba věnovat pozornost-podložit papírem,zvolit správné příruby...to bude vše v těch příručkách.
Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 7. 3. 2016, 6:49
od petrgr
Pokud tam nejsou opěrky a brousí se lehce pod osu, nic se nestane. Při opěrkách tam musí být mezera mezi kotoučem a opěrkou do 3mm, jinak může být menší materiál vtažen. Co se týká bočních krytů, tak je také nemám a nechybí mi. Když na brusce děláte sám, v pohodě. Jestliže tam bude někdo jiný = velký problém.
Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 7. 3. 2016, 9:54
od calibos
Proc když tam bude někdo jiný tak problém?
Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 7. 3. 2016, 10:25
od prochaska
Když se tam potlučeš sám tak ti to zašijou a jsi v klidu. Když se to stane někomu třetímu nebo nedej bože zaměstnanci, tak se po tobě bude vozit asi tak tucet organizací, inspektorátem bezpečnosti práce počínaje a neziskovou organizací bojovníků za práva karborundových kotoučů konče

Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 10. 3. 2016, 6:27
od petrgr
prochaska píše:Když se tam potlučeš sám tak ti to zašijou a jsi v klidu. Když se to stane někomu třetímu nebo nedej bože zaměstnanci, tak se po tobě bude vozit asi tak tucet organizací, inspektorátem bezpečnosti práce počínaje a neziskovou organizací bojovníků za práva karborundových kotoučů konče

Ano, přesně tak.
Teď jsme měli v práci školení BOZP, kde se i majitel řidičského průkazu a vozidla musí seznámit s návodem k obsluze k používaným firemním vozidlům. V případě nehody by nepodepsaný návod znamenal porušení BOZP ze strany zaměstnavatele.
Zkrátka v práci musí být vše podle předpisů.
Re: (Ne)bezpečnost brusky
Napsal: 10. 3. 2016, 9:07
od calibos
Jo tak to chápu... ...za práva karborundovych kotoučů
