Stránka 2 z 7

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 4:10
od Thomeeque
RaS píše:tohle není ono. někde jsem dával i nějákej "výkres"od ruky a psal jsem co a jak a proč..
Tak kdyby někdo našel dřív než já, dejte sem prosím link, dík.

EDIT: Tak asi http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=3&t ... 15#p121908" onclick="window.open(this.href);return false;, já mám trochu jinej bazmek, ale prostuduju (btw. už k tomu mám dvě ZVL 3200 ložiska).

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 4:41
od QNX
Thomeeque: Taky jsem v šuplíkovejch zásobách vyštrachal ložiska 3200 a C10-ER20A-100L ........ takže asi budeme dělat něco podobného.

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 5:58
od Thomeeque
No vida, tak to je pěkný, ve dvou se to lépe táhne :)

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 7:07
od filla
hlavne si neberte priklad odemne, ja to motam na max, tam bych ty kosouhly rychle umrtvil

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 7:43
od Thomeeque
Já bych to upřímně řečeno taky rád motal hodně rychle, chystal jsem se tu časem zeptat, jak to je s nutností dodržet max. otáčky ložisek. Ty moje ZVL 3200 mají podle katalogu při mazání olejem maximum 19'000 RPM, co se bude dít, pokud bych je třeba 2 hodiny v kuse provozoval na 30'000 RPM s nějakou 2mm frézou ne moc hluboko v nějakym duralu..? Celkově bych asi s průměrem frézy nešel moc přes 3mm (resp. 1/8"), podle toho bych to vřeteno pojal.

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 8:11
od fmodel
Thomeeque píše:Já bych to upřímně řečeno taky rád motal hodně rychle, chystal jsem se tu časem zeptat, jak to je s nutností dodržet max. otáčky ložisek. Ty moje ZVL 3200 mají podle katalogu při mazání olejem maximum 19'000 RPM, co se bude dít, pokud bych je třeba 2 hodiny v kuse provozoval na 30'000 RPM s nějakou 2mm frézou ne moc hluboko v nějakym duralu..? Celkově bych asi s průměrem frézy nešel moc přes 3mm (resp. 1/8"), podle toho bych to vřeteno pojal.
jestli mě paměť neklame tak max. otáčky jsou daný mimo jiné tím abys odvedl teplo vznikající na valivejch elementech ,tak že když budeš chladit obal tak můžeš o pár procent zvednout otáčky ,když i hřídel středovým chlazením tak taky ,no a pokud dokážeš místo vazelíny použít olejovou mlhu tak ještě víc. :wink:

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 8:20
od Thomeeque
Pro vazelínu mají deklarovaný maximální otáčky 16'000 RPM. Množství vznikajícího tepla bude asi závislý na zátěži (axiální i ridiální), existuje třeba nějaká křivka max. zátěže v závislosti na otáčkách..?

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 8:27
od fmodel
Thomeeque píše:Pro vazelínu mají deklarovaný maximální otáčky 16'000 RPM. Množství vznikajícího tepla bude asi závislý na zátěži (axiální i ridiální), existuje třeba nějaká křivka max. zátěže v závislosti na otáčkách..?
S tou vazelínou je problém že na rozdíl od oleje necirkuluje ,tudíš nepředává teplo tak jak olej mlha, a elementy se musej brodit tukem misto lehké mlhy. Pokud chceš větší otáčky musíš použít přesnější ložisko na kterým nevzniká tolik tepla.Křivku asi nenajdeš protože do toho kecá moc věcí, mimo jiné hlavně předpětí ložisek .

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 17. 3. 2016, 8:30
od RaS
podle mě půjdou do řiti hodně rychle.. když koupíš třeba 71904 tak ty daj asi 50000 ale vyjdou asi na 5000-pár.. nebo třeba 7004 někde kolem 4ky a točej něco kolem 40000ot.. tak to má podle mě smysl..

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 11:35
od Thomeeque
Nevím, jestli se s touto hřídelkou dají vymejšlet nějaký kouzla, vidím to na nějakou takovoudle primitivnost:
mouka.png
Pouzdro je jen naznačeno, uvažuju o kostce, kde by na D43 byl stočen jen začátek kvůli šírším možnostem upínání. Řemenici zatim vůbec netušim (ani typ, synchronním bych se spíš asi vyhnul), rád bych více stupňů, možná jen koupím nejlevnější cosi na TP1008 a vytočím si jí z toho, nevim.

To s tim konstruktérem a pytlikem od mouky mi sem plz nepište, ale jinak jsem jedno oko :)

Dík, T.

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 11:52
od RaS
to je recept jak skurvit ložiska hned při montáži nebo co?

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 11:55
od Thomeeque
Jj, přece se s nima nebudu zdlouhavě kurvit až těma vysokejma otáčkama :mrgreen: Ale tak já si o nich teda něco přečtu, no :)

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 12:04
od picom
Ložiska nejsou krytována. Popřemýšlej jak to vyřešit

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 12:24
od fmodel
já to řešil labyrintem s pístním kroužkem ,neskutečně blbuvzdorný a funkční.

Re: C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Napsal: 18. 3. 2016, 12:24
od RaS
máš tam prostě konstrukční chyby, vnitřní kroužky ložiska musíš mít fixovaný, třeba nějakou distanční trubkou, vnější kroužky ložiska musíš mít rovněž na jedné straně fixované a na druhé straně axiálně volné, to ta tvoje konstrukce neumožňuje.... proč jsi hledal to moje téma kde je popsáno co, jak a proč a pak to takhle celý skurvíš?