Stránka 2 z 86
					
				
				Napsal: 29. 1. 2009, 5:07
				od Pupak
				Proud se reguluje tim trimrem TORGUE / moment /.Jde o to,ze kdyz motor bezi naprazdno,tak se nic nedeje,ale kdyz zaberes do masa,tak regulator do motoru napere vic,nez motor snese a muzes ho po delsi dobe odsmazit.
			 
			
					
				
				Napsal: 29. 1. 2009, 5:08
				od ladis1979
				Áha tak to radši uberu.Dík moc Láďa
			 
			
					
				
				Napsal: 11. 2. 2009, 5:17
				od Josef Flos
				Taky jsem úspěšně opravoval el. řízení soustruhu NOEL. Nyní mám ještě jeden problém v tom, že při vyšších otáčkách neúměrně jiskří komutátor motoru. nemá někdo zkušenost, v čem by mohl být problém ?
Děkuji Josef
P.S. přikládám dokumentaci.
			 
			
					
				
				Napsal: 11. 2. 2009, 8:06
				od pájač
				Zvýšené iskrenie komutátora má za následok zničenie rotora. Môže byť spôsobené nekvalitnými , vydratými uhlíkmi , alebo nedostatočným prítlakom pružiny - teplom vyžíhaná . Pokiaľ je toto v poriadku , a rotor neúmerne iskrí , tak má už svoje najlepšie časy za sebou a je len otázka času , kedy skončí svoju pozemskú vrtivú púť . Rotory odchádzajú aj pri neúmernom preťažení motora .  

 
			 
			
					
				
				Napsal: 11. 2. 2009, 9:06
				od zdviza
				Pokud jiskří až při vysokých otáčkách, tak je problém v uhlíkách nebo kartáčkách, nevím co je v motoru osazeno, nejlépe vyměnit za nové a nasadit silnější pružiny a zajistit aby mohl plynule chodit v uložení. Ale lepší je vyjmout rotor, upnout do soustruhu a lehce přebrousit kotvu, pak to celé sesadit, včetně nových uhlíků, na hřídel upnout třeba vrtačku a pomalu nechat točit několik minut dokonale se slícují dosedací plochy a minimalizuje se jiskření. No a pokud to cheš echt zaběhnout, tak celý motor ponoříš do destilky nebo demi vody, uhlíkama dolu a zase necháš točit několik minut, voda tam slouží jako mazivo a zároveň odplavuje obroušený materiál, pak celej motor šoupneš na 10-15 minut do trouby na 110°C, ložiska namažeš a je připraveno.
			 
			
					
				
				Napsal: 14. 2. 2009, 6:01
				od Josef Flos
				Děkuji za odpovědi. Skutečně se jedná o problém komutátoru, který už řeším. Nicméně ještě malou poznámku k závadě elektroniky. Vlastní závada byla banální (vadný rezistor ozn. v původním zapojení R17), ale při opakování poruchy je zřejmé, že je tento detail slabinou. Proto jsem sáhnul k dílčí rekonstrukci napájení MN. Dokumentaci uvádím v příloze. Z desky řízení se odstraní součástky: D8, D9, ZD2, R17b a rez. R17a se nahradí propojkou. Deska startovacího rele se nahradí sendvičem(viz foto), který se propojí se svorkami F+ a I2.
Zdravím Josef
			 
			
					
				
				Napsal: 14. 2. 2009, 7:24
				od Zdenek Valter
				Josef Flos píše:Děkuji za odpovědi. Skutečně se jedná o problém komutátoru, který už řeším. Nicméně ještě malou poznámku k závadě elektroniky. Vlastní závada byla banální (vadný rezistor ozn. v původním zapojení R17), ale při opakování poruchy je zřejmé, že je tento detail slabinou. Proto jsem sáhnul k dílčí rekonstrukci napájení MN. Dokumentaci uvádím v příloze. Z desky řízení se odstraní součástky: D8, D9, ZD2, R17b a rez. R17a se nahradí propojkou. Deska startovacího rele se nahradí sendvičem(viz foto), který se propojí se svorkami F+ a I2.
Zdravím Josef
Co se stalo s tím odporem ? Přepálil se ?
 
			 
			
					
				
				Napsal: 14. 2. 2009, 7:28
				od Pavka
				Jaké je výstupní napětí toho trafa?
			 
			
					
				
				Napsal: 14. 2. 2009, 7:33
				od Zdenek Valter
				Pavka píše:Jaké je výstupní napětí toho trafa?
Vypadá to jako zvonkáč tedy asi 24 V ale nechť raději promluví autor. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: 15. 2. 2009, 9:12
				od Josef Flos
				Nejde o typicky zvonkové trafo. C jádro, 220 / 18V, 1,25 VA. Mám jich případně pár k dispozici.
Zdraví Josef
P.S. Mám pocit, že se předmětné soustruhy dodávaly variantně s motory buď s vinutým statorem nebo statorem s permanentními magnety. Já mám 2. variantu a proto jsem mohl odstranit diody D8,9 a použít k připojení napájení faston F+.
			 
			
					
				
				Napsal: 15. 2. 2009, 9:16
				od Josef Flos
				Ano, opakovaně 2x se přepálil. Rezistor je 4W a větší se do předmětného místa nedá použít.
			 
			
					
				problem s regulaci u Opti D 180 x 300 Vario
				Napsal: 12. 5. 2009, 3:54
				od digisonic
				Josef Flos píše:Ano, opakovaně 2x se přepálil. Rezistor je 4W a větší se do předmětného místa nedá použít.
Mam tak trochu problem s regulaci na soustruhu Opti D 180 x 300 Vario. Pri zapinani se ozyva syceni (nevim jestli to jde z elektroniky nebo motoru) a rozjizdeni motoru se zda byt cukave (v obou smerech) ale kdyz se to rozjede tak to bezi i vcetne zpetne vazby. Projevuje se ve vsech otackach. Nemete nekdo tuseni co to muze byt a nebo nema nekdo schema elektroniky? Diky za info. K
 
			 
			
					
				Re: problem s regulaci u Opti D 180 x 300 Vario
				Napsal: 16. 5. 2009, 8:50
				od digisonic
				digisonic píše:Josef Flos píše:Ano, opakovaně 2x se přepálil. Rezistor je 4W a větší se do předmětného místa nedá použít.
Mam tak trochu problem s regulaci na soustruhu Opti D 180 x 300 Vario. Pri zapinani se ozyva syceni (nevim jestli to jde z elektroniky nebo motoru) a rozjizdeni motoru se zda byt cukave (v obou smerech) ale kdyz se to rozjede tak to bezi i vcetne zpetne vazby. Projevuje se ve vsech otackach. Nemete nekdo tuseni co to muze byt a nebo nema nekdo schema elektroniky? Diky za info. K
 
Dnes jsem odpojil motor od elektroniky a vyzkousel na DC napeti a vypada v poradku, problem bude nejspis v elektronice. Nesetkal se s tim nekdo? Nevim jak dal postupovat pri mereni/zjisteni zavady a soucastky vypadaji v poradku - zadne znamky spaleniny. Poradi nekdo? Dik K
 
			 
			
					
				Re: problem s regulaci u Opti D 180 x 300 Vario
				Napsal: 17. 5. 2009, 6:16
				od digisonic
				digisonic píše:digisonic píše:Josef Flos píše:Ano, opakovaně 2x se přepálil. Rezistor je 4W a větší se do předmětného místa nedá použít.
Mam tak trochu problem s regulaci na soustruhu Opti D 180 x 300 Vario. Pri zapinani se ozyva syceni (nevim jestli to jde z elektroniky nebo motoru) a rozjizdeni motoru se zda byt cukave (v obou smerech) ale kdyz se to rozjede tak to bezi i vcetne zpetne vazby. Projevuje se ve vsech otackach. Nemete nekdo tuseni co to muze byt a nebo nema nekdo schema elektroniky? Diky za info. K
 
Dnes jsem odpojil motor od elektroniky a vyzkousel na DC napeti a vypada v poradku, problem bude nejspis v elektronice. Nesetkal se s tim nekdo? Nevim jak dal postupovat pri mereni/zjisteni zavady a soucastky vypadaji v poradku - zadne znamky spaleniny. Poradi nekdo? Dik K
 
Tak uz vim kde je problem, to syceni ktere bylo slyset je jiskreni v hlavnim vypinaci, ktere obsahuje spinaci rele a kontkaty toho rele budou nejspis opalene. Dostat se k nim je asi kompletni destrukce a pokud nebudu mit novy vypinac tak to nebudu rozebirat. Uz jsem poslal poptavku na BOW ale presto se zeptam i mistnich guru kde bych koupil takovy vypinac? Ma nekdo sajnu? Viz foto. K
 
			 
			
					
				
				Napsal: 17. 5. 2009, 8:30
				od Krutor
				Já myslím, že to je stykač. Celá tahle sranda je tam podle mě z bezpečnostních důvodů - když dojde k přerušení napájení, a pak k jeho opětovnému naběhnutí, tak mašina se s ničeho nic zase nerozjede, nýbrž se musí opět stisknout zelený čudlík.
Je na uvážení každého jednotlivce, zda to nahradí normálním vypínačem. Já tedy ano 
