Stránka 2 z 5
Napsal: 22. 2. 2009, 9:06
od Zdenek Valter
kovohemil píše:Jaká barva to je dural tak jak je ne. koukám že ti utekl jeden vozejk a nebo je to úmyslně

jinak zase skvělá práce už to sem snad ani nedávej nebo mě to taky chytne

No já myslím, že to jen foto arrange,

Jo umět tak jako kolega Pupák ........

Napsal: 3. 3. 2009, 1:42
od Pupak
Pres neprizen osudu a nekolik vymenenych tyristoru v regulaci frezky jsem zase o kousek pokrocil.BF20 me uz nekolik dni sabotuje a pri trochu vetsim zaberu,nebo vrtani se prorazi tyristor.Ze zoufalstvi jsem vymenil celou desku regulace,ale problem trva dal.Asi ten DC motor vyhodim a dam tam AC s frekvencakem a bude klid.
Tyristory
Napsal: 3. 3. 2009, 5:48
od robokop
Vitej do klubu
Uz jsem 2x menil
Zacinam premyslet o bldc
Napsal: 3. 3. 2009, 6:27
od Pupak
Je to docela pakarna.Pred rokem jsem menil motor i desku,protoze jsem tam mel puvodne 550W.Myslel jsem,ze si pomuzu a nejakou dobu to tak vypadalo.Pred tydnem jsem vrtal 13mm diru 50mm hlubokou a v pulce najednou pecka a jistice jen litaly.Od tohoto okamziku,jak motor vic zatizim,tak je paseka. Jelikoz nepomohla vymena desky,vypada to na problem v motoru,ale dost dobre nevim jaky.Je to jako by najednou nastal zkrat a tyristor jde okamzite do pryc.Nekdy jeden,jindy oba.
Napsal: 3. 3. 2009, 8:28
od Krutor
Pupáku, mám úplně stejné zážitky. Jednou za pár měsíců, při větším zápřahu, prostě rána, jiskry, a tma v dílně. Po nahození jel motor na plno, bez regulace. Asi proražený FET do zkratu (mám ještě starší elektroniku na 600 W). 3x jsem měnil můstek a FETy, až mě to přestalo bavit a šel jsem do 3f motoru (550 W, 2800 ot) s měničem (Hitachi SJ200 - doporučuji). Práce tak na 1 den, jediný problém je dostat pastorek z 10 mm osy DC motoru na 14 mm osu 3f motoru.
Jede to už 2 roky v denním nasazení a dávám tomu pořádný kapky, a žádný problém.
Původní pohon jsem použil na autoposuv osu X (převod 1/10). Viz
http://www.krutor.cz/manufacturing/machines/cz.htm#mill
Napsal: 3. 3. 2009, 8:30
od Krutor
Jo a ty DC motory asi za moc nestojí, musel jsem brzy měnit uhlíky (které jsem samozřejmě nesehnal, takže jsem je frézoval z nějakých jiných), a taky přesoustružit komutátor.
Od té doby nechci DC motor na vřeteni ani vidět.
Napsal: 5. 3. 2009, 4:00
od Pupak
Pohled na temer dokoncenou mechaniku.Jeste posledni drzak na motor a je hotovo.Dneska jsem zkousel drandit s portalem a s driverem H2 to jezdi moc hezky.I odolnost proti prekmitum je velmi dobra.
Napsal: 6. 3. 2009, 12:40
od TimeCop
Zeptám se trochu mimo mísu - měl by portál snahu se křížit v ose X pokud bych umístil šroub na X k jedné straně a kladl potom odpor vřetenem při práci na opačné straně ? Jsou s tím zkušenosti ? 99% lidí montuje šrouby doprostřed os. Teď vidím u Tvojí Y šroub položený nahoře.
Jde mi o to, aby šroub šel stranou a vprostřed jsem měl volno pro odsávání bordelu z plasmy spodem a nechce se mi stavět jinou pro občasnou práci s vřetenem.
Kouří se z toho při práci a smrdí to jak čertovo h...o.
Sestavit pojezdy a zkusit zarvat rukama do protivky přes hodinky a posoudit až na místě podle délky Y, tuhosti, atd ? Díky.
Napsal: 6. 3. 2009, 1:24
od Aeroomni
V pravym hornim rohu je matka v silovovej kostce - kde to nejde nebo je to nepohodlný na výměnu tak všude mám matku na kraji - u hrany vozejku a žádnej problém.
http://dilna.aeroomni.com/cnc1/digi.jpg
Napsal: 6. 3. 2009, 1:39
od Pupak
V principu by sroub mel byt vzdy uprostred vedeni z duvodu rovnomerneho rozlozeni sil.Pokud je roztec vedeni kratka a spoj je hodne tuhy a odolny proti krizeni,je mozne sroub vyosit,nebot sily pri frezovani nejsou nijak extremni,ale stejne se musi s odchylkou v radu nekolika stovek pocitat.
Ja jsem dost experimentoval s konstrukci spojky na ose X a od 100mm pres 150mm jsem skoncil u 200x15mm plochace.Jedine tento profil uz zarucuje odpovidajici tuhost a odolnost proti krizeni. Ctyri osmicky srouby na kazde strane z cela spojky,ktera je zafrezovana do voziku.Temer zadna ramena a vse utazeno na frest.
Dat sroub vic nez 100mm od osy bych se ale stejne bal.Mozna zbytecne.
Napsal: 6. 3. 2009, 2:15
od TimeCop
Kluci, naprosto vyčerpávající odpověď abych si udělal obrázek a zvolil nějaký kompromis.
Dík oběma.
Asi to nebudu hrotit, načmárám to z toho co mám doma na kus papíru, složím frézku a uvidím. Sama sebe potom může vylepšovat postupně si říkám.
Zatím "frézuju" nouzově soustruhem, jde to - není co by nějak nešlo, ale je to opruz.
Představa v podstatě libovolných tvarů a dalších drobností z duralů a slitin oproti JEN na soustruhu je tuuuze lákavá ...

Napsal: 6. 3. 2009, 2:25
od Zdenek Valter
Pupak píše:Pohled na temer dokoncenou mechaniku.Jeste posledni drzak na motor a je hotovo.Dneska jsem zkousel drandit s portalem a s driverem H2 to jezdi moc hezky.I odolnost proti prekmitum je velmi dobra.
Jo jo chlapče, tak tomuhle my modeláři říkáme "čistá radost".
Napsal: 7. 3. 2009, 10:32
od mito
Skvelá práca , u teba je to už pravidlom ako tak pozeram tvoje frézky...
Tie profily zospodu sú 40x40mm ?
Napsal: 7. 3. 2009, 11:37
od Pupak
Spodni profily jsou 45x45,krajni profily jsou plne 50x30 pro ulozeni vedeni. Cela jsou 120x20.
Portálka
Napsal: 7. 3. 2009, 11:55
od Jiří Pavlík
Špičková práce, k tomu není co dodat.