Stránka 2 z 3

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 6:43
od filla
zkusil bych cestu bronzu, nebo nejakeho plymeru, jak uz bylo receno, ovsem ne s valcovou dirou, ale polygonem, coz vyrazne zvysi mazaci schopnost a zlepsi rozklad sil

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 6:51
od robokop
a nemuze byt ten problem nekde jinde
ta klec by nemela byt prilis namahana, vpodstate temer vubec
zato ty jehly a pracovni plochy oproti te kleci nesrovnatelne vic
treba spatne mazani, nevhodny material, spatne tolerance zpusobi poskozeni jehel a ty pak znici klec
me se nezda ze by to mel byt problem klece jako takove
na spouste mist vyhovi pertinax nebo nejakej plisek
kdyz to nestaci tak se da bronz ale porad to jen dela rozestup mezi jehlami, sila 0, 0 , nic
kdyz se pridre jehla je ze sily 0, 0, nic sila ktera to v mziku rozstreli

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 7:36
od bobik
Je to závodní motor. Nemůže být problém v přílišném odlehčení a málo tuhé díry pro ložisko?

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 7:56
od atlan
Myslis ze sa okruhla diera zmeni na oval (piest v hornej uvrati ) a stlaci ihli co sposobi namahanie klietky?

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 10:30
od fmodel
robokop píše:a nemuze byt ten problem nekde jinde
ta klec by nemela byt prilis namahana, vpodstate temer vubec
zato ty jehli a pracovni plochy oproti te kleci nesrovnatelne vic
Teoreticky máš pravdu ,ta pravidelná destrukce je u konkurenčního motoru kde jsem si skoro jistej že je poddimenzovaný ložisko i oko ojnice .
Připravuji na příští sezonu vlastní motor a tak teď řeším preventivně možné problémy . U vysoce zatíženejch motorů se ty problémy se zadíráním a rozpadem plechové M klece objevují pravidelně a proto vznikla ta masivní ocelová klec která se většinou nerozpadá a ložisko drží . Asi tam jsou i nějaké rázy třeba při deformování oka ojnice které prostě nejde udělat tak robustní aby bylo při jakémkoliv zatížení naprosto kruhové ,tomu odpovídá i radiální vůle kolem 0,02-0,03 .

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 10:33
od fmodel
filla píše: ovsem ne s valcovou dirou, ale polygonem, coz vyrazne zvysi mazaci schopnost a zlepsi rozklad sil
Jehla má průměr 2,5 tak jak jsi to myslel s ohledem na vyrobitelnost ?

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 10:48
od filla
misto jehloveho loziska pouzijes kluzne pouzdro, v dire pouzijes polygon aby byl bodovy styk s cepem,(jak valive lozisko na soustruhu) timto zpusobem to bylo delano na modelarskych spalovacich motorcich, a tam to dostavalo vetsi prdy, hlavne v dusledku detonacniho spalovani

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 13. 10. 2017, 2:42
od fmodel
Tak že ,něco na zamyšlení a zkoušky tady máme .
Tak a teď jakým způsobem vyrobit tu klec co jsem nakreslil ? Frézovat do zušlechtěného ocelového polotovaru- hrubovat frézou 2mm a dokončit frézou 1mm-je to vůbec reálné v nějakém normálním čase ?Nebo spíš vyjiskřovat ?? jak dlouho by vyjiskřování trvalo ? okno na jehlu je 9,6x2,5 tl 2,1 . Případně nějaká jiná technologie se slušnou přesností?

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 16. 10. 2017, 10:53
od fmodel
Chlapci jak dlouho by trvalo vyjiskření těch oken na jehly(okno 2,5x9,8 hloubka 2,5 12 oken,ocel) ? jaká je při šlichtování drsnost povrchu a rozumná přesnost??

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 4:53
od milan584
robokop píše: ta klec by nemela byt prilis namahana, vpodstate temer vubec
To by se dalo spolehlivě zajistit akorát tím, že by se ten motor nespouštěl :mrgreen: . Pak by to namáhání klece od setrvačných sil bylo skutečně minimální.
Klec u jakéhokoli dvoutaktu je totiž hlavně namáhaná setrvačnými silami (úhlová rychlost jaksi v průběhu otáčky není konstatntní - takže v průběhu každé otáčky kliky je akcelerace a decelerace), takže dřív nebo později dojde k vzniku únavových trhlin v rozích děr pro jehly a pak je to poměrně rychle rána. Velká :twisted: rána.

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 4:56
od milan584
fmodel píše:Nazdar chlapci ,řeším takovej problémek ,potřebuju vyrobit pár ložiskových klecí jehlového ložiska dolního oka ojnice - rozměr 14x21 šíře 12 pro jehly průměr 2,5 ,a teď ten problém- pracovní otáčky ložiska 22000 ot/min jde o dvoutaktní závodní motor.
Masivní ocelová postříbřená klec se v tomto rozměru nedělá ,plechová M klec se rozpadne ,na druhé fotce je klec konkurenčního motoru z nějakého bronzu ,ale ta se po 4 hodinách chodu rozpadne na malé kousky a zničí mimo jiné i válec s pístem.
Tak že z čeho tu klec udělat? (napadá mě nějaká chrommolybdenová ocel třeba 15130 a postříbřit, nebo nějaký hlinikový bronz , ale nevím jestli by se nerozpadal na malé kousky které poškodí motor)
Další problém je výroba ,tedy jak vyrobit ty drážky pro jehly ,tedy jestli frézovat frézou průměr 1mm nebo třeba vyjiskřovat ,pokud je to finančně únosný nebo jak jinak na to??
Co to je přesně za ten motor, co je z něj ta klec z toho bronzu (ta co vydrží ty 4 hodiny)?

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 5:36
od robokop
nilan
no jasne ale ja myslel vzhledem k jehlam, cepu atd...
klec proste jen drzi rozestupy jehel
narozdil od pistu, cepu, ojnice, jehel jsou sily zlomkove
vsak kdyz se budes obtezovat ctenim mozna pochopis jak jsem to myslel

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 6:05
od milan584
robokop píše: klec proste jen drzi rozestupy jehel
narozdil od pistu, cepu, ojnice, jehel jsou sily zlomkove
vsak kdyz se budes obtezovat ctenim mozna pochopis jak jsem to myslel
Když si myslíš, že to tak je, já Ti to fakt vyvracet nebudu.
Mj, právě protože ty síly jsou zlomkové :mrgreen: , tak obvykle nejproblémovějším místem na každém malém závodním dvoutaktu je ..... dolní ojniční ložisko (respektive jeho klec a geometrie čepu a jehel)

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 6:18
od robokop
oproti tem zminenym
nebo chces tvrdit ze to nese namahani celeho ulozeni?

vis moc dobre co jsem mel na mysli
napsal jsem to dost zretelne ze se domnivam ze jde az o sekundarni efekt az pote co selze cep a jehly a muzes tu klec udelat treba diamantovou a problem by to pak neresilo

to ze tu budes lidi chytat za slovicka z tebe experta neudela spis naopak

Re: Jak na to ,jak do toho praštit

Napsal: 17. 10. 2017, 7:20
od lubos
Není zásadní problém v tom že je to zkrátka malé a síly, které působí na jehly zkrátka tu klec zničí? Případně není poddimenzovaný setrvák?