Stránka 2 z 5

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 24. 10. 2018, 11:54
od Paja01
Musim uznat, ze tohle pujde pres ,, znameho” na 5ose. Pres zimu bude co delat.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 24. 10. 2018, 11:55
od fmodel
DwPetr píše: 24. 10. 2018, 10:53
fmodel píše: 24. 10. 2018, 10:25 nerad se pletu ale tohle na 3 osém CNC nedáš ve kvalitě aby to nebylo horší než hoblované kuželové ozubení.
Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U

Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivost :wink: Dívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI
No tak dobrej (nebo naivní) abych to dělal na klasice nejsem ,při tý plánovaný zátěži bude každá geometrická nepřesnost znamenat pitting a upadnutí nějakýho toho zubu (mám osobně odzkoušeno) .
To krásný obrábění zub po zubu při týhle velikosti no nevím ,asi je to v autokrosu banda blbců když tam přímé kuželové ozubení hoblujou :mrgreen:

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 7:11
od milan584
DwPetr píše: 24. 10. 2018, 10:53
fmodel píše: 24. 10. 2018, 10:25 nerad se pletu ale tohle na 3 osém CNC nedáš ve kvalitě aby to nebylo horší než hoblované kuželové ozubení.
Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U

Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivost :wink: Dívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI
Trochu blbý je akorát to, že "to" :shock: co Gonzálesovi na tý mašině vzniká :mrgreen: je taková zprasená kuželová rohatka :mrgreen: a ne ozubené kolo.
Teda takhle dobře jsem se po ránu nepobavil minimálně několik desítek let.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 7:33
od DwPetr
To už tady jednou bylo.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 9:52
od atlan
No co na 5oske to spravi. Jeden kus dajme tomu. Len kto zaplati 24hodinovu pracu tej masiny. To bude fest drahe ozubenie.
Navyse ked to vypadne z toho centra, bude to treba zabehnut lebo to bude hrbolate, a to potrva kym sa to zbrusi samo.....

Takze cenovo casova a vysledkovo zbytocna praca. Navyse vznikne 1kus

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 7:00
od Habešan
Cjuz píše: 24. 10. 2018, 7:003D sken, vložit do 3D softu a namodelovat.
Taky by mohl ve 3D softu namodelovat pohyb toho nástroje, kterým se to ozubení původně dělalo.
Paradoxně je poměrně prostý (na poměry 3D).
Cjuz píše: 24. 10. 2018, 10:02 Možná to je blbost, ale někde jsem četl že se kola obrobí, pak se ještě měkká zaběhnou na sebe a teprve pak se dávali zušlechtit.
To je poněkud zvláštní. Pokud je mně známo, kola se při kalení trochu pohnou. To jejich "zaběhnutí" by se tím ztratilo...

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 7:44
od filla
by me zajimalo, jak probiha zabihani soukoli diferencialu v autech,skodovka zbastli tisicovku dene, v ramci koncernu to bude sakra pocet, to musi mit zabihaci fabriku jak krava, a nebo na to serou a taky to funguje

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 7:58
od fmodel
A) v převodovce s předním náhonem je určitě nenajdeš :wink:
B) jsou broušený a vzhledem k přesnosti výroby není potřeba je zabíhat .

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 8:35
od DwPetr
U nás tu mašinu na zabíhání máme, vypadá jak odvalovačka, hodíš tam kolo, pastorek, rozjedeš je s brusivem a zabehneš je do sebe. Zaběhávalo se tak např. to soukolí do Petrovýho Strigona.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 9:20
od josef109
Mně někdo naopak říkal, že na škodovku by bylo broušení moc luxusní :-D Nevím, ono kalit a brousit... Spíš bych věřil ševingování s tím, že se ta kola v provozu časem omelou. Kde jsou ty časy, kdy se převodovka po montáži ve fabrice zaběhla a znovu rozebrala. Pak se vše zkontrolovalo, a pak teprve šlo k zákazníkovi. Někde jsem viděl starý pěkný dokument, možná ho najdu :-)

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 10:04
od fmodel
No jestli už v době CNC brusek není rychlejší broušení než ševing ,navíc na předokolce jsou na diferáku jen šikmé ozubení.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 10:08
od Igi
Zdravím vespolek, pokud potřebujete aby se výrobek po tepelném zpracování co nejméně deformoval, tak je nejvhodnější nitridace. Je menší tloušťka než u cementace, ale větší tvrdost. Ve firmě používáme např. ocel 15230, kolo se nahrubuje, zušlechtí na 900-1000Mpa, pak další hrubování, žíhání při
teplotě o 30-50°C nižší, než při zušlechtění, obrobení na hotovo, nitridace opět teplota nižší než při 2. žíhání. Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 10:25
od fmodel
Igi píše: 25. 10. 2018, 10:08 Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.
Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 25. 10. 2018, 10:37
od johanek69
Kluci, nechte ho..... třeba to je chemie :D

Re: Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Napsal: 26. 10. 2018, 7:13
od Igi
Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .
https://www.bolzano.cz/cz/technicka-pod ... 8crnimo7-6

lepší než 16420 je 18CrNiMo7-6 viz odkaz výše, nevím jestli se mi ho podařilo správně vložit,. Ale to ocel k cementaci. My k nitridaci používáme 15230 nebo 15330. Na těch stránkách v sekci technická příručka je spousta dalších zajímavých informací.
Zkusím ještě vložit scan ocelí pro ozub kola podle ČSN