Stěhovací podvozky

Odpovědět
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

29. 12. 2018, 8:39

nellospeed píše: 29. 12. 2018, 8:27 Já jsem stěhoval dvě frézy a soustruh po 45mm trubkách, na jednu stranu jsem navařil matice, protože fšechno dělám samostatně ráčnou jsem ty mašiny po betonu pomalu posouval. Šlo stím i zatáčet za roh.
Jenomže to je nouzovka při které dost trpí povrch betonu.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
ssmak3050
Příspěvky: 792
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

29. 12. 2018, 8:40

tak u nas se voziky udelaly(nerez) a neni to nic slozityho ,kus plotny .osy z kulatiny,futro a silonovy kola..,ve stredu plotny dira na cep,plotna,vymezovaci krouzky a je to ,funguje to 15 let..a odtahalo se na tom 350 000kg min.
(cola,budvar,dannone,plzen,popovice,nachod,policka,ostravar,krusovice,setuza,.branik,staropramen,.atd..atd)
ScreenMaster-29-12-18-21-37-48.jpg
.
jinak stejne to vzdycky musis zvednout pajsrem a vypodlozit,pokud to ma zakladnu dole bez noh,pak hrebenak,hever,paletak..a je to.
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

29. 12. 2018, 8:45

ssmak3050 píše: 29. 12. 2018, 8:40 tak u nas se voziky udelaly(nerez) a neni to nic slozityho ....
Jenomže když si pak spočítáš materiál tak tě to zase o tolik levnější jako ty na 2t nevyjde.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Zurko
Příspěvky: 85
Registrován: 10. 1. 2018, 9:03

29. 12. 2018, 8:54

Ano mám jen učko s dírami a v trubkach hlazenky. Mám to kolem 3cm vysoké a odstěhuje cokoli. Teď jsem stěhoval kotel 600kg po dlažbě čerstvě položené a slabé a vydržela
ssmak3050
Příspěvky: 792
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

29. 12. 2018, 9:02

aleshonsa píše: 29. 12. 2018, 8:45
ssmak3050 píše: 29. 12. 2018, 8:40 tak u nas se voziky udelaly(nerez) a neni to nic slozityho ....
Jenomže když si pak spočítáš materiál tak tě to zase o tolik levnější jako ty na 2t nevyjde.
jj o tom zadna,kdyz mas cas a material po ruce...,jinak kdybych nemarodil tak ty ty voziky klidne na pul roku utopim u tebe,firma by si udelala jiny..ale ted ani nevim kde se valej a nejspis by te trefil šlak kdyby jsi to videl :D (a neb co nechces pujc vostatnim aby s tim delali)
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

29. 12. 2018, 9:05

aleshonsa píše: 29. 12. 2018, 8:35
majo477 píše: 29. 12. 2018, 7:48 Ked nám stahovala nástrojáren profi firma tak používali trojkolesové alebo pätkolesové vozíky,,mi sme mali svoje klasicke štvorkolesové,a nedalo sa to porovnať,hlavne manipulácia v obmedzenom priestore,,mali niečo takéto ale vlastnej výroby RSH1EZROLLER4T.jpeg
To jsem našel prodávat a je to pěkně drahá legrace. Cena od 30 000,- CZK. Jmenuje se to rotační podvozek.
Kdybych našel, kde se dají koupit taková otočná kolečka, co mají ten čep před sebou místo nad sebou. Kdybych dělal 5tikolý podvozek alespoň na 2t, tak to je 400kg na kolo a taková kola v otočném provedení jsem nenašel s výškou pod 145mm (když je čep nad kolem) a to je moc.
Oni mali podvozky vlastnej výroby,hned mi padli do oka,,nízke,všetky tri kolieska otočné,,nič lepššie som na presun strojov nevidel,,a to mám tiež čo to prestahovené,,
david.1
Příspěvky: 1169
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma

29. 12. 2018, 9:16

[Jenomže to je nouzovka při které dost trpí povrch betonu.
[/quote]

To záleží,jak moc jsi ten beton okradl :D
Když jsi takovej detailista,tak si dáš lino..
david.1
Příspěvky: 1169
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma

29. 12. 2018, 9:26

Když tady jde řeč o vozíkách,tak :mám tady polyuretanový kolečka,každý má svoje RS ložisko,průměr asi 75,šířka nějakých23.Kdyby někdo chtěl stavět stěhovací vozíky,tak za jednu sadu pro mně materiálově celou akci pevně založím tzn: kolečka dodám,výpalky,ohyby a sváry zajistím,kulatinu na čepy a barvu taktéže..
Miki2t
Příspěvky: 501
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

29. 12. 2018, 9:57

aleshonsa píše: 29. 12. 2018, 6:20 Ještě by mě zajímalo jak se takovým strojním zvedákem, jako máš ty, daří zvedat koncepčně starší stroje jako je třeba FA3 co má podstavu připláclou na zem a jsou tam akorát takové kapsy na páčidlo jako je třeba ta zvedací tyč.
Já bych raději strojní zvedák, protože s pákou se kolikrát nemusím do nějakého omezeného prostoru dostat. Nicméně do těch kapes zvedák i s nohama nedostanu.
Ty strojni zvedaky se dajni natacet kolem dokola nezavisle spodni noha, od toho "jazýčku" kterej presne vleze do "kapsy". takze na FA3 je to jako stvorene. Teda ta "vidlička" která je na zemi múže čumet smerem od stroje a jazýček smerem do stroje.

A když se tam nedá dostat s tím oranžovým tak mám ješte takovej placatej
FPY100_010_psd.jpg
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

30. 12. 2018, 1:03

Miki2t píše: 29. 12. 2018, 9:57
aleshonsa píše: 29. 12. 2018, 6:20 Ještě by mě zajímalo jak se takovým strojním zvedákem, jako máš ty, daří zvedat koncepčně starší stroje jako je třeba FA3 co má podstavu připláclou na zem a jsou tam akorát takové kapsy na páčidlo jako je třeba ta zvedací tyč.
Já bych raději strojní zvedák, protože s pákou se kolikrát nemusím do nějakého omezeného prostoru dostat. Nicméně do těch kapes zvedák i s nohama nedostanu.
Ty strojni zvedaky se dajni natacet kolem dokola nezavisle spodni noha, od toho "jazýčku" kterej presne vleze do "kapsy". takze na FA3 je to jako stvorene. Teda ta "vidlička" která je na zemi múže čumet smerem od stroje a jazýček smerem do stroje.

A když se tam nedá dostat s tím oranžovým tak mám ješte takovej placatej
FPY100_010_psd.jpg
To jsem četl v popisu, že se to dá takto otočit. Ale bál bych se, že se to převrhne.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5257
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

30. 12. 2018, 9:22

Bohužel i některé profi výrobky je nutné brát s rezervou. V létě bylo dost stěhování, tak jsem koupil za docela cenový nesmysl rudlíka a ted pozor český výrobce uvádí 500kg nosnost !! OK je o 2 třídy lepší než ty přišernosti z marketů, veliká kola, slušný rám i svary. Uveze to hodně a moc pěkně se s ním manévruje. Ovšem 500kg je mám obavu naprostá fikce. Neumím si představit, kdo by naklopil do jizdní polohy 500kg a potom to držel v náklonu nutném pro jízdu. Pominu li tento fakt, tak jinak prerfektní stroj, tedy mimo ceny .
ssmak3050
Příspěvky: 792
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

30. 12. 2018, 9:40

elbarto píše: 30. 12. 2018, 9:22 Bohužel i některé profi výrobky je nutné brát s rezervou. V létě bylo dost stěhování, tak jsem koupil za docela cenový nesmysl rudlíka a ted pozor český výrobce uvádí 500kg nosnost !! OK je o 2 třídy lepší než ty přišernosti z marketů, veliká kola, slušný rám i svary. Uveze to hodně a moc pěkně se s ním manévruje. Ovšem 500kg je mám obavu naprostá fikce. Neumím si představit, kdo by naklopil do jizdní polohy 500kg a potom to držel v náklonu nutném pro jízdu. Pominu li tento fakt, tak jinak prerfektní stroj, tedy mimo ceny .
hmm..tak zalezi na konstrukci ,treba ma pomocne kolecko,a jsou normalne voziky na 4 lahve (argon co,kyslik),nebo rudle na sudy4,6..maji dvojity kola .bamtan,nebo plnou vypln. samozrejmne prd manipulace ,zadny skakani po poli. :D
nellospeed
Příspěvky: 218
Registrován: 14. 3. 2018, 4:52

30. 12. 2018, 11:11

Nic netrpí to neni pravda, divej jakej mám beton, nová dílna s vyleštěným povrchem. Stočil jsem ty mašiny do toho portálu svejma rukama bez ničí pomoci.
Přílohy
2017-12-01-443.jpg
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5228
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

30. 12. 2018, 12:40

Jenže ty máš špičku mezi podlahama, to jsme jinde.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

30. 12. 2018, 1:45

elbarto píše: 30. 12. 2018, 9:22 Bohužel i některé profi výrobky je nutné brát s rezervou. V létě bylo dost stěhování, tak jsem koupil za docela cenový nesmysl rudlíka a ted pozor český výrobce uvádí 500kg nosnost !! OK je o 2 třídy lepší než ty přišernosti z marketů, veliká kola, slušný rám i svary. Uveze to hodně a moc pěkně se s ním manévruje. Ovšem 500kg je mám obavu naprostá fikce. Neumím si představit, kdo by naklopil do jizdní polohy 500kg a potom to držel v náklonu nutném pro jízdu. Pominu li tento fakt, tak jinak prerfektní stroj, tedy mimo ceny .
On konstrukčně může mít nosnost klidně těch 500kg. Druhá věc je, jestli to někdo zvládne fyzicky.
Já mam na taky českém rudlu 400kg. Vyvážel jsem z dílny ven motor, co měl určitě přes 100kg, možná 150kg, a měl jsem právě co dělat rudl naklopit a pak s tím jet. Musel jsem to mít hodně sklopené, abych to měl alespoň +/- ve vodováze a jak jsem vysoký tak už se mi to celkem blbě tlačilo.
Ono záleží, co vezeš. Když máš těžiště daleko od nápravy tak musíš překonávat velký moment. Když to bude třeba 200kg ocelová deska (při rozměrech třeba 500 x 500 mm by byla jen 100mm silná) tak bude mít těžiště skoro na nápravě a při naklopení to budeš mít vyvážené raz dva. A půjde co celkově lépe, než když na to naložíš třeba 70kg těžký agregát o půdorysu 500 x 500 mm. Takže si dovedu představit, že tam někdo těch 400 nebo 500 kg klidně i naloží.
Sám jsem to viděl, když jsem tahal ze sklepa na schodišťovém rudlu věci z dílny. Když jsem vyvážel otočák v bedně, tak jsem se s tím pral. Když jsem tam dal stůl, co má přes 50kg, tak jsem o něm pomalu ani nevěděl.

Zase je to právě sympatičtější, že víš, že jsi s nosností hodně v pohodě. A ne právě jako u těch levných srač**k, které by třeba ten motor ani neuvezli a ta jimi uváděná nosnost je tak nízká, že si dovedu představit že ho snadno fatálně přetížím (už právě z hlediska polohy těžiště atd.).
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Odpovědět

Zpět na „dalsi“