Stránka 2 z 2
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 29. 3. 2019, 9:27
od 1asv
Ahoj, byl to toluen a fungovalo to dobře. Po "smrštění" ale byla výrazně tvrdší. Vláďa
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 29. 3. 2019, 8:13
od r4cv
Mex píše: ↑27. 3. 2019, 7:04
Při napájení 6V už jde o každou desetinu ohmu.
Je možné, že výrobca dospel k názoru, že poistky sú zbytočný prechodový odpor a neskôr (cca 1957-61) ich nedával? v r. 1953 ich mám.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 29. 3. 2019, 8:56
od OompaLoompa
r4cv píše: ↑29. 3. 2019, 8:13Je možné, že výrobca dospel k názoru, že poistky sú zbytočný prechodový odpor a neskôr (cca 1957-61) ich nedával? v r. 1953 ich mám.
ja ti nevim
žeby od toho 57'-meho do základnej výbavy pridali aj hasiaci prístroj?
ale vážne

tých 5-10mm menšieho prierezu (čo predstavuje tá poistka) tam veľa s tým odporom nenarobí.. teda za predpokladu, že je správne prúdovo dimenzovaná (relatívne k prierezom vodičov).
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 31. 3. 2019, 10:30
od r4cv
Zatiaľ som spravil 2 rozhodnutia.
-doplním poistky, bakelitové držiaky sú síce iba PAL, ale boli vtedy v Mototechne, tak to bude v prípade potreby obhájiteľné.
-prúd dynama je 24A max, tak nemá zmysel dávať 10mm2 vodič, musím ísť so spotrebou dolu. Možno aj za cenu LED žiaroviek do hmloviek a pod.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 1. 4. 2019, 9:30
od Cjuz
elbarto píše: ↑29. 3. 2019, 7:44
Ta plastova izolačková omotávka je podstatně vetší hnus a při prvním ohřátí se začně velmi "elegantně" rozmotávat a zanechávat za sebou opatlané vodiče od lepidla.
A naopak hadrova Tesa drží neskutečně a vypadá značně dobově
Na obrázku to sice nepoznám, ale my jsme kdysi dávno používali černou pásku BEZ lepidla. Byla to jen páska a muselo to celkem umět, jinak se rozpletla při větším pohybu kabeláže. Na konci se buď převázala nebo se prostě zalepila lepidlem.
Klasická dnešní izolačka byl moc velký komfort.
A s tím hnusem souhlasím, používám ji jen na to co už nebudu brát do ruky.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 2. 4. 2019, 10:00
od elbarto
r4cv píše: ↑31. 3. 2019, 10:30
Zatiaľ som spravil 2 rozhodnutia.
-doplním poistky, bakelitové držiaky sú síce iba PAL, ale boli vtedy v Mototechne, tak to bude v prípade potreby obhájiteľné.
-prúd dynama je 24A max, tak nemá zmysel dávať 10mm2 vodič, musím ísť so spotrebou dolu. Možno aj za cenu LED žiaroviek do hmloviek a pod.
... moc tomu nerozumím. Na jedné straně řešíš detaily typu bužírka a na druhé dáš do veterána LED žárovky, noční můra každého veterán komisaře

?
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 2. 4. 2019, 11:30
od jenicek
Ono je taky třeba vzít v potaz ne maximální celkový příkon, ale maximální současný. Těžko pojedeš najednou s dálkovejma a mlhovkama, brzdíš jenom občas, blinkry skoro vůbec atd.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 2. 4. 2019, 12:55
od r4cv
elbarto píše: ↑2. 4. 2019, 10:00
...a na druhé dáš do veterána LED žárovky, noční můra každého veterán komisaře

?
súhlasím, je to krajné riešenie. Dúfam, že k nemu nebudem musieť pristúpiť.
jenicek píše: ↑2. 4. 2019, 11:30
Ono je taky třeba vzít v potaz ne maximální celkový příkon, ale maximální současný. Těžko pojedeš najednou s dálkovejma a mlhovkama, brzdíš jenom občas, blinkry skoro vůbec atd.
rozdiel stretávačky/diaľkové je mininimálny.
ísť za dažďa so zapnutými svetlami, stieračmi a prípadne hmlovkami je asi max. zaťaženie.
Ešte je otázne, koľko si potiahne zapaľovanie. dnes by mal prísť 6V akumulátor, tak to s blízkej dobe odmeriam.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 2. 4. 2019, 1:13
od fmodel
r4cv píše: ↑2. 4. 2019, 12:55
Ešte je otázne, koľko si potiahne zapaľovanie. dnes by mal prísť 6V akumulátor, tak to s blízkej dobe odmeriam.
Trochu tě nakopnu ,zapalování 2takt při 7000ot/min a energii jiskry 60mJ má odběr 1A při 11V (měřeno)
Velice slušný zapalování na 4takt má energii jiskry 100-110mJ tak že si to z toho lehce odvodíš .
Jsem zvědavej kolik u toho veterána naměříš.
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 15. 4. 2019, 2:12
od r4cv
Ta plastova izolačková omotávka je podstatně vetší hnus a při prvním ohřátí se začně velmi "elegantně" rozmotávat a zanechávat za sebou opatlané vodiče od lepidla.
A naopak hadrova Tesa drží neskutečně a vypadá značně dobově
Na obrázku to sice nepoznám, ale my jsme kdysi dávno používali černou pásku BEZ lepidla. Byla to jen páska a muselo to celkem umět, jinak se rozpletla při větším pohybu kabeláže. Na konci se buď převázala nebo se prostě zalepila lepidlem.
pôvodne bola omotávka plastové bez lepidla, ako písal CJUZ.
Ja som skúsil kúpiť tú textilnú TESA pásku a vyzerá to dobre. skúsil som vyrobiť "zväzok" zo zbytkov spod stola. na prvý pokus som spokojný, vďaka za radu.
ako pri tejto páske ukončujete omotávanie, aby sa to nezačalo odmotávať? alebo táto páska nemá túto vlastnosť a drží dobre navždy?

Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 28. 9. 2019, 7:22
od r4cv
oživujem starú tému.
pomaly sa blíži čas realizácie elektrozväzkov.
vonkajšia časť kabeláže (samostatný zväzok) ku predným svetlám je vystavená poveternostným vplyvom a preto rozmýšľam, či je tá textilná páska tesa vhodná. Dá sa niekde zohnať aj tá bezlepidlová omotávka? taká, akou to robili kedysi?
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 28. 9. 2019, 7:41
od packa
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 28. 9. 2019, 7:53
od Zv.Petr
Nedalo by se použít tohle? Je to velmi jednoduché a hlavně snadno rozebiratelné...

- paska.jpg (13.24 KiB) Zobrazeno 3507 x
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 28. 9. 2019, 7:56
od packa
Zv.Petr píše: ↑28. 9. 2019, 7:53
Nedalo by se použít tohle? Je to velmi jednoduché a hlavně snadno rozebiratelné...
paska.jpg
určitě nedalo - tady jde o autentičnost s původním vzhledem je to veterán
Re: prúdové zaťaženie vodiču
Napsal: 28. 9. 2019, 10:46
od Zv.Petr
Jasné...