Stránka 2 z 3

Napsal: 13. 8. 2009, 11:04
od gaminn
To jsou vesměs ty věci, který na mě vypadnou, když zadám do vyhledávání zboží na seznamu slovní spojení "redukční ventil". :)

Neorientuju se v těhle věcech, takže jestli můžete, prostě mi prosím doporučte nějakou součástku, co bude dělat to, co potřebuju.

Napsal: 13. 8. 2009, 11:16
od Gustavson
Jo. Použij obyč třeba kyslíkovej ventil z autogenu.Nebo pro menší tlaky z acetylenu.
Jo a pokud kterejkoliv ventil použiješ na vzduch tak ho prosimtě už nikdy necpy zpátky do autogenu.Viz. předpisy :D

Napsal: 13. 8. 2009, 12:03
od Ferda
Gustavson píše:Jo. Použij obyč třeba kyslíkovej ventil z autogenu.Nebo pro menší tlaky z acetylenu.
Jo a pokud kterejkoliv ventil použiješ na vzduch tak ho prosimtě už nikdy necpy zpátky do autogenu.Viz. předpisy :D
Tohle je jen princip, ale proboha to nikdy nedělej. Co je na autogen tak to je jen na AUTOGEN :!: :!: :twisted:
Ber mne s rezervou já jsem jen pneumatik AMATÉR :lol:
1. Každá správná tlaková soustava musí mít pojišťovací ventil. V zadání jsi psal že máš kompresor s konstatntním výstupem? A ten jde do čeho máš nejaký zásobník(vzdušník). Dobrá pneumatická soustava ho má, protože vzduch je silně stlačitelný a slouží proti kolísání tlaku soustavy . Jestliže ten kompresor dává konstatntní tlak tak ho musíš taky nějak řídít aby netlakoval když nemusí. Aby netlakoval až k destrukci. Proto ten pojišťovák když něco selže :!: Na výstup pak dáš redukční ventil ,zde si nejsem jistý jak bude fungoval prímo z kompresoru . Mrknul jsem na www.pos.cz zde je odkaz na katalog z čeho je obrázek http://www.pos.cz/pdf/asistent.pdf a tam je přímo redukčák z odfukem do prostoru - pojišťovák. Možná by to fungovalo i přímo. Obrázek je jen příklad red. ventil by měl kapacitou odpovídat cca. kompresoru. Tam to když tak konzultuj s nějakým profíkem. Nemusíš to tam kupovat. Špatná zpráva je ta, že to nebude asi moc levný.

Napsal: 13. 8. 2009, 1:09
od Gustavson
To nebude.Já kupoval od FESTO a cenovky strašný.
Tak žáleží jestli se danou věcí zabývá profesionálně či nikoliv.Jestli jen amatérsky tak se nikdo nebude pídit po tom kde vzal tak pěknej redukčák z autogenu a používá ho na to a na to.Každej správnej doma dělanej kompráš má redukčák z autogenu.Já mám třeba regulátor tlaku páry z lodi a ten je štelovatelnej šroubovákem tak si nastavim tlak a diferenci a žádnej redukčák tam nemám.Na tlakovym zásobníku pojistnej ventil a hotovo.

Napsal: 13. 8. 2009, 1:51
od prichy
ceny jsou opravdu "lidove" pokud bys mel problem a nepotrebujes "papir" tak klidne napis SZ, dost masin rusime, takze neco budu mit urcite.....ale jinak to ze "sportu" nesbiram :lol: :lol:

Napsal: 13. 8. 2009, 2:54
od gaminn
Ano, můj kompresor má vzdušník, s tím se počítá.

Koukal jsem na ebay a našel jsem toto - http://cgi.ebay.com/AIR-IN-LINE-REGULAT ... 286.c0.m14 . Doufám, že by to mohlo být použitelné.... ?? Nemůžu za tuhle věc vypláznout víc jak 7 stovek.

Napsal: 13. 8. 2009, 5:36
od gaminn
Ještě bych se rád zeptal - neznáze nějakého výrobce takovýchto redukčních ventilů, které se ale dají ovládat elektronicky? Co jsem koukal, tak elektromagnetické ventily jsem viděl jen on/off - nedá se sehnat něco podobného, kde se ale dá propustnost ventilu regulovat elektronicky?

Napsal: 13. 8. 2009, 6:02
od prochaska
Třeba Festo nebo SMC. Ale je to drahé, drahé...

Napsal: 28. 8. 2009, 2:53
od gaminn
Řeším další problém s dávkovačem, který bych snad jednou chtěl dát dohromady.

Většina dávkovačů po dávkování vyvolá v dávkovací tubě podtlak. Dávkované medium tak, v případě že má malou viskozitu, z tuby neodkapává. Jak takový podtlak vyvolat? :)

Měl jsem doma rozdělaný dávkovač a podtlak v něm (nejspíš) vytvářela součástka ve tvaru válce (šestihran, tak M12) se třemi otvory. Jeden otvor nebyl připojen k ničemu (tj. "byl připojený na okolní vzduch"), druhý šel ke zdroji stlačeného vzduchu, třetí šel jako výtup do dávkovací tuby. Co to může být a kde to sehnat? Děkuji.

Napsal: 28. 8. 2009, 6:04
od Ferda
A hoj Těžko radit,
Ale asi se jedná snad o ejektor typuji. Součástka na principu fixírky. Proudící vyduch přisává z okolí. To je popis co?
http://2009.oc.smc-cee.com/cz/product.a ... roduct=579 např toto , ale to je drahé prohlídni IT a najdeš i snad levnější. Nevím však jestli je to to pravé.

Napsal: 28. 8. 2009, 6:43
od gaminn
Jj, napadlo mě, že to bude takový princip. Jen jsem netušil, jak se tomu říká.

Ovšem ta součástka, na kterou jsem koukal v tom rozdělaném dávkovači nevypadala moc draze, víc jak 150 bych za ni od pohledu nedal. :) Teda ještě záleží, jestli vůbec plnila svou funkci. :) Čína no...

Napsal: 28. 8. 2009, 8:22
od Gustavson
Co tohle? http://www.naradionline.cz/zbozi/kompre ... ac-14.html Je to Schneider takže za tu cenu nic lepšího neseženeš.

Napsal: 28. 8. 2009, 10:04
od gaminn
Takhle ta moje součástka vypadá. Kéž by to někdo někde zahlídnul... Asi to ale bude specialita Číňana a je otázka jestli ta součástka vůbec plní funkci jakou má, ještě jsem se nedostal k otestování tohohle jejich zařízení (nemám jak připojit stlačený vzduch)

Obrázek
Obrázek

Jen pro představu velikosti, ty hadičky mají vnější průměr 6mm.

Napsal: 29. 8. 2009, 1:29
od magi
A už jste nekdy videli kompresor osazeny tlakovym cidlem s analogovym vystupem a na rizeni motoru menic frekvence, ktery umi PID regulaci? Porovnava se nastavena hodnota tlaku a skutecna hodnota z cidla. Motor se bud netoci a nebo toci tak rychle aby tlak byl konstantni. Idealni na toto je Altivar 71.
http://www2.schneider-electric.cz/produ ... _altivar71

Na jednom ze dvou videi ke stazeni je prave podobna aplikace s cerpadly.
Nicmene to co popisuju jsem videl v nasazeni u kompresoru na plasmove palici masine a muzu rict, ze pokud je PID smycka vyladena spravne, tak je vysledek 1A.

Napsal: 29. 8. 2009, 2:45
od gaminn
No, pro mě finančně trochu nedosažitelné řešení... Regulaci tlaku vzduchu jsem si vyřešil regulátorem za tři stovky.