Stránka 2 z 2

re

Napsal: 11. 9. 2009, 11:35
od Radek-B
Jo on chce alternator, tak sorry, to je fakt dynamo. Az ted sem si to precetl :D

RADEK

Napsal: 11. 9. 2009, 11:59
od audina
Možno by bol lepši generator z niečoho takeho
http://pristroje.hyperinzercia.sk/elekt ... slovensko/

nabídka

Napsal: 11. 9. 2009, 12:37
od milan252
Já doma to dynamo z tanku mám a to dokonce dvakrát. Jedno je už možná 25 let na svářečce a to druhé jsem před lety koupil jako nové do zálohy. Jeho parametry: 5.5KW, 2800ot./min a má 24V. Ampéry si snadno dopočítáš sám. Pokud máš zájem, můžem se dohodnout. Jeden problém je že jsem ze severní moravy a to dynamo váží 46Kg.
Milan

Napsal: 11. 9. 2009, 2:33
od RaS
lubos píše:Předpokládám že v tanku neměli dynama protože tam je napětí závislé na otáčkách a to by se jim asi moc nehodily, měl by tam být startét generátor s cizím buzením pomocí kterého budu regulovat zátěž, nerad bych reguloval zátěž na výkonové části páč tam potečou hodnotné proudy. To by bylo jednoudší vzít stejný motor jaký budu zatěžovat a zátěž udělat z něj ale regulovat 400-800A je trošku problém :-)
a kde mas v planu tu vyrobenou energii nicit? a jak? v jakem rozsahu otacek chces merit? a jak dlouho?

Napsal: 11. 9. 2009, 3:58
od lubos
Jo jo energii budu topit přes spirálu ve vodě, jiná možnost moc není.

Napsal: 11. 9. 2009, 7:08
od Gustavson
A co ten motor brzdit hydraulikou?Motorem bys honil čerpadlo a olej by si pouštěl přes štelovatelnej pojistnej ventil.Možná bych dokázal i sehnat čerpadlo který bez problémů natlačí 36MPa.

Napsal: 11. 9. 2009, 7:30
od lubos
To je dobry napad zkus to trochu rozebrat nejsem v hydraulice dost znaly ale to by se melo docela slusne posle tlaku urcit i vykon , co muze stat takove cerpadlo a ventyl. Taky je otazka jak by to bylo bezpecne , trochu mi neni jasne kam by se podel vykon jestli do nejake tlakove nadoby trochu bych se bal.

Napsal: 11. 9. 2009, 11:20
od RaS
lubos píše:To je dobry napad zkus to trochu rozebrat nejsem v hydraulice dost znaly ale to by se melo docela slusne posle tlaku urcit i vykon , co muze stat takove cerpadlo a ventyl. Taky je otazka jak by to bylo bezpecne , trochu mi neni jasne kam by se podel vykon jestli do nejake tlakove nadoby trochu bych se bal.
takhle fungujou moderni dynamomentry.. motor zene turbinku kterou omezujes prutok oleje (cim mensi prutok oleje tim ma mensi odpor) pro predstavu neco jako lopatkovej mlyn tocici se ve vode.. energie se opet premeni v teplo a zahrejva ten olej.. takze opet chladic.. takovehle zarizeni maji kamiony pro brzdeni bez brzd kdyz jedou s kopce.. je to soucasti prevodovky u novejsich u starsich je to zvlast a da se to pouzit dokonce jako celek.. obrovska vyhoda je ve velikosti je to malicke,proti cemukoliv elektrickemu cca tretinove, maly retarder o prumeru cca 30cm dokaze ubrzdit asi 1000koni.. nevyhoda je ve slozitosti regulovat prutok oleje..

Napsal: 12. 9. 2009, 7:11
od Gustavson
lubos píše:To je dobry napad zkus to trochu rozebrat nejsem v hydraulice dost znaly ale to by se melo docela slusne posle tlaku urcit i vykon , co muze stat takove cerpadlo a ventyl. Taky je otazka jak by to bylo bezpecne , trochu mi neni jasne kam by se podel vykon jestli do nejake tlakove nadoby trochu bych se bal.
No je to ze staršího stroje a je to vlastně hydropojezd.Byl u toho motor cca 140kW.Ten ventil by ti stačil jen pojistnej a vlastně by se nemusel ani štelovat.To čerpadlo je pístový a navíc regulační.Má na sobě páčku a tou se to reguluje.Takže dává olej od 0 do 100%.
Jo a žádná tlaková nádoba se nekoná.Jen hadice k ventilu a od ventilu zpátky do čerpadla.Taky se do zpátečky musí dát chladič.Ten mám na 100%.Nádrž taky můžu sehnat,je ale na 100L oleje.Cena šrotu,já to nepoužiju.To čerpadlo váží ale asi metrák.