Stránka 2 z 2

Napsal: 6. 10. 2009, 9:45
od Bob
S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrý :wink: Rosta

Napsal: 6. 10. 2009, 10:05
od Mad_BOXs
Bob píše:S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrý :wink: Rosta
:lol: :lol: Tak o tom mi chvíli povídej, konstruktéři to je jedna velká......."rodina"
Ale pokud je šikovnej zámečník-nástrojař a má na čem dělat, tak udělá i z prdu kuličku. :wink:

Napsal: 6. 10. 2009, 10:52
od Engineer
Bob píše:S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrý :wink: Rosta
Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec... :lol:
Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací. :wink:

Napsal: 7. 10. 2009, 12:17
od .xxx.
no ono je to tak trochu o komunikaci, jak s cam pracovistem, technologama + samozrejme neskodi zajit na dilnu k masinam a promluvit si z lidma co umej - co ne, co by slo udelat jinak ... + poznatky aplikovat

výkresová dokumentace

Napsal: 7. 10. 2009, 7:08
od Hardmesr
Problém výkresů je znám dost z dokumentace z Německa a USA. Tam asi hodně využívají levné pracovní síly školáků. To mnohny bez překreslení v nějakém CADu, nebo CAMu a následném překótování nelze vůbec ani zjistit některé rozměry. O použití *.DWG, nebo *.DXF v CAMu se nedá většinou ani uvažovat.

Napsal: 7. 10. 2009, 9:03
od Mambo
Engineer píše: Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec... :lol:
Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací. :wink:
Tohle je pomerne problem a casto za to nemuzou ani ti studenti, sam sem prikladem v 3D cadu umim pomerne dobre, mam rozdelanych i par realnych projektu, ale stale na to narazim ze na tom pc to proste vypada jinak nez ve skutecnosti, bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...

Napsal: 7. 10. 2009, 9:19
od Mad_BOXs
Tak, když se to tu takhle rozjelo, tak se taky přidám.
Momentálně jsme řešili nábor nové síly ke mě do konstrukce. Uchazečů bylo dosti, ale nikomu z nich se nelíbil můj prosazovaný postup a to, že uchazeč nejprve nastoupí jako " zámečník " na dílnu a po nějakém čase stráveném na dílně se teprve usadí k PC. Jelikož máme omezené strojní vybavení, tak se musí konstruktér přizpůsobit dílně a to je ta správná škola.
Chceš práci? - koukej makat na dílně a dojde ti potom co si můžeš dovolit nakreslit.
A světe div se, našel se takový a zatím funguje.

Napsal: 7. 10. 2009, 11:03
od Engineer
Mambo píše:
Engineer píše: Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec... :lol:
Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací. :wink:
Tohle je pomerne problem a casto za to nemuzou ani ti studenti, sam sem prikladem v 3D cadu umim pomerne dobre, mam rozdelanych i par realnych projektu, ale stale na to narazim ze na tom pc to proste vypada jinak nez ve skutecnosti, bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...
Naprostý souhlas, jenže já mám třeba přímo doma příklad takovýho studenta. Mám dílny vybavený od konvence až po CNC, ale zájem studenta o praktickou činnost i když má téměř neomezený možnosti je nulový. Ale přesto mi bylo vysvětleno, že mladý pán bude špičkový konstruktér (virtuální). Takže ono to asi nebude jen v tý škole, ale především v hlavě. Buď se to chci naučit a pak se cesty najdou a nebo ne..... :cry:
a to se prosím u mne rozhodně nekonstruují nudný věci....dělám právě třeba ty auta na vysílačky nebo řadu dalších podobných zajímavých výrobků. :wink:

Napsal: 7. 10. 2009, 11:04
od Engineer
Mad_BOXs píše:Tak, když se to tu takhle rozjelo, tak se taky přidám.
Momentálně jsme řešili nábor nové síly ke mě do konstrukce. Uchazečů bylo dosti, ale nikomu z nich se nelíbil můj prosazovaný postup a to, že uchazeč nejprve nastoupí jako " zámečník " na dílnu a po nějakém čase stráveném na dílně se teprve usadí k PC. Jelikož máme omezené strojní vybavení, tak se musí konstruktér přizpůsobit dílně a to je ta správná škola.
Chceš práci? - koukej makat na dílně a dojde ti potom co si můžeš dovolit nakreslit.
A světe div se, našel se takový a zatím funguje.
Tak to je ten správný přístup!!!! :!:

Napsal: 7. 10. 2009, 11:13
od Mambo
Mad_BOX: jj to je idealni postup, clovek ma pak aspon prehled a vic co se da a co ne, me aspon usmernuje obcas kamos kdyz mu neco navrhuju a on to pak vyrabi, tak mam aspon trosku zpetnou vazbu ..
Engineer: nj vidis to by bylo moc jednoduchy kdyby vse slo jak ma :D u me je to naopak chut je, ale strojni dilna ne :DD

Re: výkresová dokumentace

Napsal: 7. 10. 2009, 2:32
od ferguson
Hardmesr píše:Problém výkresů je znám dost z dokumentace z Německa a USA. Tam asi hodně využívají levné pracovní síly školáků. To mnohny bez překreslení v nějakém CADu, nebo CAMu a následném překótování nelze vůbec ani zjistit některé rozměry. O použití *.DWG, nebo *.DXF v CAMu se nedá většinou ani uvažovat.
tak teketo nieco mam namysli. presne to som robil.

mambo píše:... u me je to naopak chut je, ale strojni dilna ne D
presne tak!

mambo píše:bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...
svata pravda!

Napsal: 7. 10. 2009, 7:43
od Josef
Doufám, že nejste takoví, kteří z největšího zdechláka , majitele olšových rukou, který na co sáhne zk...í, maje sice titul Bc, ale jinak k nepotřebě, že z něj uděláte mistra. Ten se obklopí podobnými individualitama a pak to vypadá tak, že nikdo nic neumí, mistr neporadí, ale jsou nepostradatelní pracovníci. Práci na dvě tři hodiny dělají klidně dva týdny i více, přesto jsou nejlepší. I tak to bohužel chodí.

Napsal: 7. 10. 2009, 7:51
od kiko01
no bohuzial napriklad ani u nas na priemyslovke,ani na strojnickej VS nas za 3 roky nenaucili nic co sa tyka technologie,takze taky Bc. nema ponatia ako veci prakticky vyrobit, to malo co nas naucili o vyrobe by si ktokolvek precital z knizky za hodinku...

Napsal: 8. 10. 2009, 9:37
od vvitty
a bude hur... kdyz vidim, jak se poslednich deset let "zpruchodnuje" studium nejmenovane vysoke skoly elektrotechnicke, a prosazuji se nazory ze matematiku je treba omezit a elektronika neni vlastne dulezita...

Napsal: 28. 3. 2010, 2:33
od ferguson
znovu otváram tuto temu. Skola sa pomaly konci, maturita je tu zachvilu a od juna nebudem mat co robit. Tak co, bola by nejaka brigada?