Stránka 2 z 3
Re: pohon naklápění
Napsal: 25. 10. 2020, 12:17
od fmodel
Asi budeš spíš potřebovat šnekovou převodovku třeba
https://el-motor.cz/kategorie-produktu/ ... ove-bocne/ myslím že asi vydrží asi víc rázů než planeta co je vyráběná na krokáč.
Re: pohon naklápění - kulové klouby
Napsal: 4. 11. 2020, 9:53
od Mrosconi
Ciao,
řeším tu přední nápravu a mám problém s čepy. Nechci tam dávat další a tak hledám nějaký kulový čep, který má dostatečný rozsah úhlu naklápění. Většina je kolem 13, což je málo. Potřebaval bych tak ideálně 22 na kždou stranu. Víte možná o nějakém? Nemohu najít údaje o úhlech běžných kulových čepů řízení. Potřebuji velikost M12.
Díky
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 1:32
od Milan199
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 3:16
od Dawe
Mrosconi píše: ↑25. 10. 2020, 12:09
...
Našel by se někdo kdo by to chtěl se mnou zkusit vyřešit? Co si o takovém projektu myslíte? Jde mi spíše o Vás elektoroniky a IT odborníky, zda je to řešitelné vbez dlouhého a drahého výzkumu, ...
V jakem casovem useku to hodlas resit? Specha to?
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 3:17
od stanik84
Tohle bych tam Milane moc na to zavěšení nedával. To je tak na táhlo k palivovému čerpadlu ... Tady bych se bál, že to vyskočí.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 4:15
od packa
nebylo by lepší ta oka otočit na stojáka a dát je na konce ramen a né z boku , pak máš výkyv neomezený .
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 4:32
od stanik84
Tohle by nevyhovělo? Je to např. na pneu pístech...
https://www.ebay.com/c/21032226332
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 4:48
od Dawe
stanik84> Tenhle typ bezudrzbovych nemazanych ball jointu typu SIKAC s kontaktni dvojici ocel/ PTFE sintrovany bronz se nehodi pro dynamickou zatez, pri ktere nemaji vubec dlouhou zivotnost. Jsou vhodne zejmena pro harmonicke oscilacni pohyby. Existuji i mazane verze (maznicka viz obr), ale ty prozmenu nesmi byt vystavene vlivum prostredi, zejm. prachu. Jinak se vydiraji jako ten na foto.
Od oka bych rekl, ze na typ aplikace o ktere se pise, je potreba v takove male velikosti koukat po mazanych a krytych ball jointech. Viz druha fotka (ale tyto konkretne jsou zakazkove). Nebo ty bezudrzbove, ale tak aspon o pulku vetsi velikost nez byla na nakresu.

- Balljoint SIKAC po endurance 110hrs

- Bajjoint Hayd upr
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 6:26
od Milan199
stanik84 píše: ↑4. 11. 2020, 3:17
Tohle bych tam Milane moc na to zavěšení nedával. To je tak na táhlo k palivovému čerpadlu ... Tady bych se bál, že to vyskočí.
Mám tyhle kuláky na čtyřkolce // má 940 kg //. Odhaduji, že tam jsou M16. Tvoří to ten lichoběžníkový závěs a je to "stažené" držákem příčného stabilizátoru. Už to vydrželo hrozné rány.
Aby to vyskočilo musel by prasknout ten držák. Přijde mi to dost robusní.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 8:04
od stanik84
Když je to stažené, tak to beru. Jinak to moc nedrží.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 10:11
od Mrosconi
No já měl na mysli kulové čepy obecně. Vybral jsem si klasický kulový čep ze spojovačky auta, ale na obrázku je ten z okem. Je to celkem jedno, protože je to jen pokus. Potřebuji docílit dvou věcí. Jednak zajístit otáčení do rejdů, tedy pohyb cca 90st a zároveň, a to je velmi důležité, nakánět ramena do velkého úhlu, protože tříkolka se bude do zatáček naklánět a ještě pérovat. Proto mi +/- 13st. rozsah nestačí. Pokud by se našel čep, co umí alespoň 22st do obou směrů, tak je vyhráno, jinak to musím vyřešit jinak sdalšími čepy a mezikusem. toho bych se rád vyvaroval. Jednak zbytečná váha a další pohyblivé součástky, spoje... Prostě všechno špatně.

Je to kolo a né motorka, takže váha bude do 40kg včetně baterky a 150kg nosnost. Běžný čep na závitu M10 to hravě unese. M12 je až až. Ramena musí jít zezadu, aby v ose kol nebylo nic. I pohon bude trohu vyosený směrem dozadu a dolů, protož jinak překáží nohám. Jedině dolní rameno může být v ose nebo jinak, ale to horní hold čím dále dozadu, tím lépe.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 10:13
od Mrosconi
Dawe, ty čepy mají malá rozsah. Tedy to co jsem našel, tak jen +/-13st. Neumím dohledat rozsah klasickýcj čepů řízení pro auta. Nikdo to neuvádní. Kolkal jsem po těh s bronzovou vložkou a s mazíním a prachovkou.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 10:27
od Dawe
Mrosconi> projdi si online katalog v zalozce Connecting elements na webu
Heyd. Bud jako ball joints nebo jako rod ends.
Urcite existuji rodendy +-15° a +-17° s polymerovym luzkem. Divil bych se, kdyby se pro normalni teploty nedelaly ball jointy s jeste vetsim rozsahem.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 10:34
od Mrosconi
zatím co jsem koukal, tak ty menší, do M16 byly tak od 10 do max 16. největší rozsah má kulová hlava nez pružiny a to +/-18. Kouknu. Díky.
Re: pohon naklápění
Napsal: 4. 11. 2020, 10:46
od Dawe
Mrosconi> nezapomen, ze vsechny tyhle koncepty predpokladaji prevazujici radialni zatizeni, proto ten omezeny vykyv. Jestli ti v te naprave vychazi tak vysoke uhly a to i pod zatizenim, ne jen treba v servisni poloze, bylo by lepsi tu kinematiku prepracovat.