Přemotání vřetene

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 10:12

nevidím problém s tím abych měl všude stejný počet závitů a pokud použiju šablonu tak i výsledný odpor jednotlivých sekcí bude dost stejný, zkoušel jsem to googlit ale nějak nejsem ve formě a našlo mi to všechno možný jen ne to jak to má udělat
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 479
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

23. 12. 2009, 10:53

Pupak píše:Motal jsem motory vseho druhu na ucnaku 1/2 roku a to od tech mrnavych 120W az po 300kW mrchy. Je uplne jedno,jestli vinuti navines rucne,nebo strojne.Vzdy se dela na sablonu a pak se rucne zaklada do drazek. Na kvalite zalozeni zavisi kvalita motoru.Jde nejen o estetiku,ale hlavne o funkcnost vinuti z hlediska mechanickeho a tepelneho namahani.
Jde o to dodrzet alespon priblizne amperzavity, o zbytek se postara FM.
Krok vinuti se voli s ohledem na to,je jedna strana civky tvori jeden pol a druha strana druhy. Pokud mas 12 drazek a chces dva poly,volis krok vinuti 3 a mas 6 civek.Vzdy dve na jednu fazi.Takze civku vines pres tri drazky. Je to fakt uz 35 let a nejsem si jisty v kramflecich.Chtelo by to refresh. Mrkni na net,to vygooglis za 10 min.
Dobře, já Ti věřím, jen tvrdím, že z praxe neznám nikoho, kdo by chtěl a UMĚL převinout stator VF vřetene, tak, aby na něj dal aspoň pár měsíců záruku. Dokonce byly problémy i u klasických italských motorů -18kW z kompresoru Botarini - dotyčný převíječ (ne amatér, normál firma živící se převíjením) se ošíval už když zjistil, že je to taliánský motor, a skutečně, motor zčoudnul měsíc po převinutí. Pak už kunčoft ( kupodivu :lol: ) nechtěl znovu převinout, anóbrž koupil nový motor. O vřetenech nemluvě ! Takže - prosím - pokud máš někoho ověřeného, že dělá VF motory, dej kontakt. Ony jsou ty potvůrky, dneska nejen v CNC, ale i v olepovačkách, frézkách a pod. Nové VF motory jsou pěkně drahé a mě se příčí drtit kunčofta finančně, když by to šlo řešit převinutím, ale není možné měnit a převíjet motor třeba 2x či 3x, to zákazník finančně vykrvácí jen na dopravě a práci, ono ,,vykostit´´ třeba vřeteno z truhlářské mašiny není zrovna easy!
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 11:30

je to jenom o přípravě pokud se vše poctivě zaizoluje a po namotání proměří tak to musí chodit, už sem se hodněkrát vykostil na nekvalitní izolaci a tak si dávám pozor. Dělám sice BLDC motory do 20 KW a max 60 V ale i tak když to motám na 3x tak mi z toho občas hrabe ( a vše je jen a jen o té izolaci). Blbé třeba je že běžné izolační papíry jsou do trapných 120° co jsem koukal. Taky používá 2x potahované dráty které nejdou ani oletovat ( musím je ošrábat kartáčem a pak použít kapalinu na tenké vodiče pak to jakž takž jde).
Ted mi spíš jde o to jaký krok mezi cívkama mám zvolit ale zatím jak na to čumim mi přijde správné řešení na fázi 2 cívky každá přes 3 nástavce s tím že první cívka fáze A bude přes nástavce 1-3 a první cívka fáze B bude přes 3-5
nevedkosenior
Příspěvky: 120
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

25. 12. 2009, 6:15

Dobrý výklad poskytuje knižka od Rudolf Lysáček " Opravy vinutí malých elektromotorov" apríl 1971. Podľa potreby môžem potrebné veci zoskenovať.
Přílohy
motor3.pdf
(32.34 KiB) Staženo 408 x
motor2.pdf
(41.39 KiB) Staženo 327 x
motor1.pdf
(40.05 KiB) Staženo 424 x
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

28. 12. 2009, 10:01

tak co třeba takhle?
Přílohy
vinuti1.JPG
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

7. 1. 2011, 8:48

Tak se pomalu chystám dodělat vřeteno a naknec budu namotávat podleposledního obrázku, pokud by někdo věděl jestli je krok zvolený dobře at dá vědět, nechce se mi to dělat na několikrát :lol:
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“