Stránka 2 z 5
Napsal: 11. 5. 2010, 2:41
od faj
Stáhnul jsem přes torrent. Stačí zadat při hledání odpovídající klíčová slova (metal lathe, milling ev Darrel Holland). Jinak jsou ty videa dost velký - soustružení 2,65 GB a frézování dokonce přez 20GB. Rád bych je poskytl jinak (přímo) ale vzhledem k té velikosti nevím jak. Přesto vřele doporučuji, protože tam popisuje spoustu věcí od prvního nastavení strojů, přes broušení nožů až po takový vychytávky jako soustružení kónusů
Napsal: 22. 5. 2010, 9:33
od 103106103106
faj píše:Stáhnul jsem přes torrent. Stačí zadat při hledání odpovídající klíčová slova (metal lathe, milling ev Darrel Holland). Jinak jsou ty videa dost velký - soustružení 2,65 GB a frézování dokonce přez 20GB. Rád bych je poskytl jinak (přímo) ale vzhledem k té velikosti nevím jak. Přesto vřele doporučuji, protože tam popisuje spoustu věcí od prvního nastavení strojů, přes broušení nožů až po takový vychytávky jako soustružení kónusů
Fakt supr video

rozeta na zavity
Napsal: 29. 6. 2010, 6:54
od peter1
tento držiak na rezanie zavitov zavitovou rozetou vam doporučujem vyskušať..
kotoučové nože
Napsal: 30. 6. 2010, 6:13
od Hardmesr
informace pro začátečníky. Pokud někdo chce použít tento typ nože (kotoučové nože), je potřeba se podívat na údaje vyryté na něm. Pokud tam je třeba hodnota H=5, podložíme držák nože tak, aby střed čepu na němž je nůž ustaven byl o těch 5mm nad osou vřetene a břit nože nastavíme na osu vřetena. Tím je zajištěn správný tvar profilu a správný úhel hřbetu a čela. Na čele nože je obyčejně ještě na určitém průměru zápich. Tento nám určuje jak se nůž brousí. Brousí se jenom čelo nože (úhel gama) a to tak, že je rovina čela právě tečná s tímto zápichem. Snad si to ještě pamatuji dobře.
Napsal: 30. 6. 2010, 6:18
od prochaska
Dík, to jsem nevěděl. Při tom mám kotoučových nožů spoustu a jednou určitě nějaký použiju

jsem zde nově
Napsal: 28. 10. 2010, 7:02
od pindasek
každá rada u cnc fagoru drahá, protože bych také uvítal rady pro tento druh obrábění. Co se týče závitů na tomto soustruhu, už jsem si něco vyzkoušel a oproti klasice je to uplná hračka, stačí na závit mít ten správný nůž a naučit se to zadat do programu( naštěstí je základní programování na Fagoru uplně polopatě jednoduché

Napsal: 2. 11. 2010, 7:27
od Ferda
Ahoj,
Řezání závitů není žádná věda, já si myslím že základem všeho je jen to že se musí natočit nůž do sklonu šroubovice to se týká velkých stoupaní a hlubokých profilů! Aby byl vždy profil OK. U jemných je to fuk protože to vykreje podbrus boku profilu. Kotoučový nůž je již asi překonán, jeho výhoda je ta že se může xkrát nabrousit a používal se hlavně na vačkových automatech!. Při CNC řezání je pak zajímává teorie uběru: střed, bok, nebo strídavě. U menších profilů je snad výhodnější bok . Ale hluboký profil např TR je lepší střídavý protože jinak to prasknene na 80% ve dně! Nůž je v konci extrémně namáhán jednostranně.
Hoši zklamu všechny z Fagorem a jinýma CNC ŘS nejlepší závity co jsem viděl a zkusil má SIEMENS 840 a víš(názor nikomu nenutím ). Siemens má ten střídavý ůběr rozložen maximálně a má možnost volby vrcholového ůhlu záběru. Zde se bavíme o zavitech TR 5 a více a stroupání pro metrické 4 a více. A pak hlavně materiál který má Rm(mez pevnosti) 1000MPA a více.
škola
Napsal: 4. 11. 2010, 5:26
od pindasek
až z odstupem času zjišťuji, k čemu byla ta děsná buzerace od mistrů na učňáku

)))
Napsal: 4. 11. 2010, 6:21
od prochaska
Ferda píše:Ahoj,
Řezání závitů není žádná věda, já si myslím že základem všeho je jen to že se musí natočit nůž do sklonu šroubovice to se týká velkých stoupaní a hlubokých profilů! Aby byl vždy profil OK.
Nedělají se pak na to nože s nějakým korigovným profilem když se tam dává ta úhlová podložka?
Napsal: 5. 11. 2010, 1:20
od Ferda
Ahoj,
To prochaska: právě to je ta hlavní finta když natočíš střed ostří do šroubovice tak nepotřebiješ žádnou korekční podložku!!. Ve své podstatě když je ostří skloněno jinak než ůhel šroubovice, tak dochází ke změněn profilu levého a pravého boku a to je ta korekce o které píšeš. Čím hlubší profil a větší ůhel stoupání šroubovice tím větší zkreslení. U metrických závitů do stoupání cca 2 je to však zanedbatelné a je to vidět jen pod mikroskopem. Dle mého názoru by měl mít zprávný závitový nůž ůhel sklonu ostří 0 a vše by se mělo řešit univerzálním naklápěcím držákem. Já když např řežu závit do matice TR profil ,tak mu ostří vždy brousím tak aby ostří bylo skloněno do šroubovice a podbrus boku je jen 3-5 stUňů oba stejně. Samo že pro levý stoupání to musíš natočit opačně a v matici se to ještě převrací podle stylu jak a kde začínáš. Vnější závit dělám držákem který jde natáčet o 360 stůpňů. Prostě nůž je upnut v rozříznutém pouzdře a ůhel natočení měřím uhloměrem -dostatečné. Podložky pro závitové VBD beru jen s ůhlem 0 . Je to daleko jednoduší a dobře se v tom vyznám mám jen 1

Napsal: 5. 11. 2010, 7:52
od prochaska
Aha, jasně, dík. To s tím natáčením nože je dobrá finta - to máš něco jako držák na vyvrtávací tyče, jenom daný kolmo než se normálně používá, žejo?.
závit na FAGORU
Napsal: 9. 11. 2010, 2:13
od pindasek
teeda přátelé, to je paráda, když se toho člověk přestane bát tak to dokáže krouhat tak skvělý závity, jaky jsem ještě neviděl

)) prd prd a je top hotový

Re: Řezání závitu - závitové hodinky
Napsal: 21. 6. 2011, 9:08
od Francotirador
Jak se používaj při řezání závitů suportové (závitové) hodinky? Hlavně mi jde o řezané závity jejihž stoupání není podílem stoupání posuvového šroubu (trapézu).
Např. jak se trefit zpět do záběru podle hodinek u závitu se stoupáním např. 1,25 když trapéz má stoupání 3mm.
Všichni mi teď určitě doporučíte reverzovat - což se mi u titěrnejch věcí vůbec nedaří

Re: Řezání závitu
Napsal: 21. 6. 2011, 9:19
od RaS
kdysy jsem sem dával návod na soustružení se soustruhem S28, tam je celkem jasně popsáno jak se s hodinkami zachází.. záleží na poměru vlastního šroubu a daného závitu.. tak pohledej.. návod už teď nemám tak nemůžu sloužit s další kopií..
Re: Řezání závitu
Napsal: 22. 6. 2011, 11:44
od Japa
Závitové hodinky se používají při řezání větších délek závitů, časové úspory se dosahuje tím, že se nemusí vracet reverzem, ale odpojí se matice od šroubu a do vychozí polohy se vrací rychloposuvem, následně se dle hodinek matice opět připojí.
Hodinky se nastavují podle tabulky na jednotlivá stoupání, přičemž se dle potřeby mění číselníky a ozubená kolečka.