Stránka 2 z 3
Re: čištění titanu
Napsal: 23. 1. 2025, 9:10
od Modros
pohledově je směs oproti běžné destičce ATE, Brembo pouze trochu hrubší
neni homologovaná pro běžný provoz a to z jednoho prostého důvodu....pracuje udajně od 20-500 stupnů.....osobní zkušenost je taková že pokud jsou studený a je třeba intenzivně brzdit tak ten nástup přichází pozdeji než by měl
další aspekt je hlučnost a prašnost.....
ostatně taky dýl trvá prohřát ten obří 390mm kotouč, prostě bez předehřátí to nefunguje i když tam píšou že jo
další věc je že běžná destička brzdí v podstatě hned....ds2500 se musí zaběhnout....musí projít standartním zajížděcím procesem závodní destičky......to samé brzdový kotouč.......je to předem daná soustava rozjíždení a brždění v přesném sledu....kotouče mají barevné teploměry takže se dá dobře zjistit zda se dosáhlo potřebných zajížděcích teplot
z toho duvodu nejde destičku označit pro běžný provoz protože sama o sobě nebude fungovat
ne nadarmo jsou na okruzích zahřívací kola..a samozřejmě i chladící kola, neni nic horšího než po výkonu ihned zajet do boxu a spěchat na kafíčko a nechat si upéct třmeny, kapalinu, prachovky....netýká se to jen pneumatik ale hlavně brzd.....je třeba zahřívat i po dlouhých usecích tratě bez brždění kdy dojde k rapidnímu poklesu teplot zvlást v podzimních časech....stači na rovince v maximální rychlosti letmé tuknutí do brzdy a brzdy jsou ready
je samozřejmě markantní rozdíl pokud v Mostě máte 150m před první zatáčkou s oktávii RS 190km/h a vahou 1000kg nebo 250km/h v případě GTR a vahou kolem 1500kg
Re: čištění titanu
Napsal: 23. 1. 2025, 9:22
od Modros
přechod z brzdového systemu Brembo na brzdový system DBA z duvodu praskání kotouču v místech vrtání kdy povolená prasklina je pouze 6mm
Re: čištění titanu
Napsal: 23. 1. 2025, 9:35
od lapa
Aha, to radsi nevedet ... co muzu potkat na silnici ... nevim, jak ty, ale ti chlapci v tech autech v beznem provozu obcas nejezdi zrovna pomalu a receno s davno reklamou na brzdy Lancia Stratos "... prijde chvile, kdy potrebujete byt strasne rychle strasne pomali ..."
Tak drzim palce s cistenim.
Re: čištění titanu
Napsal: 23. 1. 2025, 9:42
od Modros

dík
Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 10:09
od Modros
3h 80 stupnů
ultrazvuk
IBS was 20.100
5 procent
hlava šroubu má napálenou smes kovu a brzdové smesi
v ultrazvuku šedočerné bláto...vše se rozpustilo
Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 2:28
od Milan199
Díky za zajímavé info !
Jenom dotaz - ten šroub má hlavu šestihran nebo to je takový ten torx naruby ?
Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 2:46
od Modros
Milan199 píše: ↑24. 1. 2025, 2:28
Díky za zajímavé info !
Jenom dotaz - ten šroub má hlavu šestihran nebo to je takový ten torx naruby ?
ano torx naruby E11 v tomto případě
samec je T...samice E
Hlavně Mercedes používá tento typ šroubů...90 procent....když se dobře nasadí perfektně drží....oproti šestihranu....málokdy ožvejkáme
i na aplikace mimo automoto používám rád škodovácké šrouby....jsou velmi kvalitní
šrouby pro korejská, japonská auta reznou...ty nebrat

Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 4:54
od Modros
mercedes se v těch hvězdách vyžívá
tohle je klíč na kola
Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 5:00
od prochaska
Ty titanové šroubky se dají rozumně utahovat? Já měl za to, že jsou dost zakusovací, asi jako nerez a že se s nimi musí opatrně.
Re: čištění titanu
Napsal: 24. 1. 2025, 5:25
od Modros
prochaska píše: ↑24. 1. 2025, 5:00
Ty titanové šroubky se dají rozumně utahovat? Já měl za to, že jsou dost zakusovací, asi jako nerez a že se s nimi musí opatrně.
na to se utahuje pouze matička samojistící....a sní problém není....jiné titanové aplikace na autě naštěstí nejsou....a originální matice je na specialní lepidlo..to se bohužel ale při racing využití začalo tavit .....tohle je náhrada pro vyšší teploty
Re: čištění titanu
Napsal: 25. 1. 2025, 8:46
od Fifík
Už to máš vyřešené, tak jenom podotknu, že na titan by v žádném případě neměl přijít do styku s chlorem v jakékoliv formě. Nám zákazníci kontrolují i folie, do nichž se díly balí, jestli nejsou z PVC. Reakcí titanu a chlóru dochází k chemické korozi.
Re: čištění titanu
Napsal: 25. 1. 2025, 9:18
od robokop
Ost by me zajimalo jestli ten titan ma nejaky racionalni duvod nebo je tam jen pro to aby to bylo zajimave. Ty sroubky na te hmotnosti nic neusetri. To by to muselo byt z titanu cele. A jinou vyhodu tady v te aplikaci nevidim.
Re: čištění titanu
Napsal: 25. 1. 2025, 10:58
od Modros
robokop píše: ↑25. 1. 2025, 9:18
Ost by me zajimalo jestli ten titan ma nejaky racionalni duvod nebo je tam jen pro to aby to bylo zajimave. Ty sroubky na te hmotnosti nic neusetri. To by to muselo byt z titanu cele. A jinou vyhodu tady v te aplikaci nevidim.
na střih 10 šroubů drží celou brzdnou sílu jednoho kola....střídání teplot kdy je kotouč 3 vteřiny rudej a pak zchladne? netuším zda by tam obstál normální 6tka šroubek ale ještě sem neviděl brzdovej kotouč přidělanej něčim jinym....netuším jaký ten kotouč má brzdný moment ale málo to nebude
Takže váha určitě né
pevnost na střih
korozivzdornost
teplotní odolnost
na druhou stranu u jízdních kol je to na opak....tam se používaj právě kvuli hmotnosti na kotoučích, rámech atd
tohle šroubování se dělá pouze při pevném radiálním třmenu s plovoucím kotoučem, normální auta mají plovoucí třmen a pevný kotouč
BMW má dvoudílný kotouč kdy střed je hliník ale je to snýtované....na školení ATE mě bylo řečeno že to je jen kvuli váze
Re: čištění titanu
Napsal: 25. 1. 2025, 11:23
od Modros
Modros píše: ↑25. 1. 2025, 10:58
robokop píše: ↑25. 1. 2025, 9:18
Ost by me zajimalo jestli ten titan ma nejaky racionalni duvod nebo je tam jen pro to aby to bylo zajimave. Ty sroubky na te hmotnosti nic neusetri. To by to muselo byt z titanu cele. A jinou vyhodu tady v te aplikaci nevidim.
na střih 10 šroubů drží celou brzdnou sílu jednoho kola....střídání teplot kdy je kotouč 3 vteřiny rudej a pak zchladne? netuším zda by tam obstál normální 6tka šroubek ale ještě sem neviděl brzdovej kotouč přidělanej něčim jinym....netuším jaký ten kotouč má brzdný moment ale málo to nebude
Takže váha určitě né
pevnost na střih
korozivzdornost
teplotní odolnost
na druhou stranu u jízdních kol je to na opak....tam se používaj právě kvuli hmotnosti na kotoučích, rámech atd
tohle šroubování se dělá pouze při pevném radiálním třmenu s plovoucím kotoučem, normální auta mají plovoucí třmen a pevný kotouč
BMW má dvoudílný kotouč kdy střed je hliník ale je to snýtované....na školení ATE mě bylo řečeno že to je jen kvuli váze
Prohledal sem nějaké materiály a duvod použití titanových šroubu je kvuli teplotnní odolnosti zejména střídání tepla, žhavej kotouč, kaluž kdy normální šroub zkřehne a hrozí fatální selhání
Re: čištění titanu
Napsal: 25. 1. 2025, 11:51
od robokop
na strih na tom nebude nijak zavratne lip nez kvalitni ocel, vyhoda titanu je ze ma hmotnost blizkou hlinikovym slitinam pripevnosti blizke ocelim tj. v tomto pomeru ano. Ale samostatne to neni vyhra ani jedno. Ta odolnost teplotam by mohla souviset s korozivzdornosti. atd... to jedine mi dava smysl. (ovsem zajimalo by me jak to je se soli na silnici - louh sodny atd...)