Stránka 2 z 6

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 5:56
od pleximen
Thomeeque píše:Ahoj, byl od té doby klid?

Asi mě taky čeká výměna. Teď tam mám NSK 6003Z Poland a NSK 6000Z Indonesia a to 6000 vydává při nominálních otáčkách strašlivé zvuky. Navíc bych se rád dostal nad nominální otáčky (při relativně velmi nízké zátěži - nástroje do 3mm, malé úběry), načato tady.

Dík, T.
Jestli chces, tak se stav a vymenime to spolu, uz mam v tom grif a mam i upraveny stahovak na loziska...treba tento vikend budu it cas je to tak na hodku prace
loziska jsou tak tyto
horni - 6004-2Z/C3HT23 (219kč)
dolni - 6000-2Z/C3HT (159kč)

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 8:48
od Thomeeque
pleximen píše:Jestli chces, tak se stav a vymenime to spolu, uz mam v tom grif a mam i upraveny stahovak na loziska...treba tento vikend budu it cas je to tak na hodku prace
loziska jsou tak tyto
horni - 6004-2Z/C3HT23 (219kč)
dolni - 6000-2Z/C3HT (159kč)
Ahoj, to je krásný, díky moc za nabídku, rád jí využiju :) Akorát mám trošku jinýho Atase (FT4C52S, viz. tady, příp nafotim/oměřim líp), místo 6004 tam mám 6003.. píšu z vlaku, pak se ozvu. T.

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 12:46
od Thomeeque
Zkouším najít nějaké "lepší" a "vysokorychlostní" varianty použitých ložisek 6003 (d17, D35, B10*) a 6000 (d10, D26, B8), ale jsem ložiskový začátečník, nalézám spíš levnější kousky, rychlost často vůbec není specifikována, nevim, jestli hledat i mezi jinými typy ložisek, atd. měl by někdo tip? Ta vysoká rychlost by byla fajn 40k RPM, ale i za 35k bych byl velmi vděčný. Ostatní parametry nijak špičkové být nemusí, stačí na úrovni originálních ložisek, zatížitelnost klidně může být menší.. Uložení modifikovat nechci, ani způsob mazání, což bude asi problém.. Cenově tak nějak aby to ještě s Atasem dávalo smysl.

Dík, T.

* B by mohlo být i více, je tam cca 4mm rezerva, ještě bych přeměřil.

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 1:04
od RaS
existuje ložisko 16003, které je užší 8mm oproti 10mm a to snese 31000rpm vyšší otáčky s levným ložiskem už pak jen s lehčí řadou, ale musel bys dělat mezikroužek třeba 61803 to je někde na 41000ot.. a nebo jít do ložisek s keramickejma kuličkama, ale to už je varianta cenově nekompatibilní s atasem..

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 1:12
od packa
mrkni sem jsou to čína keramika , na jednom vřetenu je mám , zatím jen zaběhnutý :


http://www.tobex.cz/eshop/eshop-loziska ... oziska.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 2:14
od Thomeeque
Díky, kluci!
RaS píše:vyšší otáčky s levným ložiskem už pak jen s lehčí řadou, ale musel bys dělat mezikroužek třeba 61803 to je někde na 41000ot..
Který konkrétně? Tady je to pouze 24000/30000..
packa píše:mrkni sem jsou to čína keramika , na jednom vřetenu je mám , zatím jen zaběhnutý
Zajímavé! d17 má pouze "keramické ložisko 6903-2RS/C (17x30x7 mm) (120,00 Kč)", d10/D26 tam také není, takže bych se neobešel bez mezikroužků (což by se asi dalo), ceny jsou moc pěkný, možná moc.. Doklikám se tam i k nějakým parametrům? Který konkrétně máš ty?

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 2:24
od RaS
já mám parametry od FAGu .. nicméně v jiném katalogu zase píšou 28000.. takže asi tak.. podle mě musíš jít do keramiky

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 4:38
od fmodel
dyš ty votáčky se vodvíjí vod toho jak chlááádíš a důležitý je jestli tam dáš máslo nebo olej .
U těchto vřeten tedy vazelínu pro vřetena a šetřít né jako když mažeš ložisko předního kola ŠKODY 100 ,taky bacha na záběh.
Ty hybridní ložiska s keramickejma kuličkama nemaj tolik problémů se skluzem tak že dýl vydrží ,a na přehřátí taky nebudou náchylný .

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 5:09
od RaS
takže když výrobce napíše max otáčky 8000 tak na ně budeš foukat a budeš je točit 30000? :D

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 6:39
od fmodel
Ne tak snadný to není ,jde o koeficienty (z tabulkových hodnot výrobce) při výpočtu ,a základ je geometrická přesnost ,ale to znáš jenom mě chceš trošku dloubnout viď :wink:

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 6:56
od robokop
ja ti nevim
me loziska pri priblizeni k max dovolenejm otackam vzdy topili tak ze to neslo
vymenou maziva jsem se dostal bliz maximu ale vic jak 3x to pretocit to si fakt nedokazu predstavit jak by to bylo mozne

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 7:06
od Thomeeque
Jak jsme se dostali k trojnásobnému přetáčení :roll:

Keramickým bych se nebránil, jen by to o těch levných chtělo vědět trochu víc (nějaký dobrý zdroj mezikroužků 30/35 a 19/25 nebo 22/25?). Schválně teda mrknu i na ty drahý..

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 7:11
od robokop
ras psal:
takže když výrobce napíše max otáčky 8000 tak na ně budeš foukat a budeš je točit 30000? :D

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 7:19
od packa
ještě keramika tady : http://loziska-rc.com/KERAMICKE%20KULIC ... %C5%BEisko" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vřeteno ATAS - výměna ložisek - postup

Napsal: 28. 6. 2016, 7:20
od RaS
no právě,že to není tak jednoduchý, proto nechápu tvoji radu typu "chlaď a přetáčej".. podle mě když píše výrobce maximální mechanické otáčky tak mu to nějak vyšlo a asi nebude dobré je moc překračovat.. už jen třeba kosoúhlý ložisko když má třeba 30000ot tak tím, že dáš dvojici tak můžeš jít třeba na 75%otáček když ty ložiska budou silně předepnutá tak třeba jen na 65% a najednou máš ložisko ze 30000ot na 20000ot, to si naprostá většina uživatelů neuvědomuje.. asi bych si dokázal představit, vykašlat se na nějkou doporučenou životnost a přetočit ho třeba na 24000.. ale asi bych byl opatrnej s tvrzením že se to dá přetáčet..