Stránka 14 z 27

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 1. 11. 2012, 5:27
od jakub199
Je to do 400Hz, hrial sa motor, merak je v pohode

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 11. 10. 2014, 11:27
od garmont
Zajímalo by mě jaké jsou po čase zkušenosti s tím Atasem 750w... Momentálně používám kress - frézuji převážně dřevo, ale přemýšlím že bych jej nahradil něčím "lepším".
Nemáte někdo srovnání atas 750w vz kress?
Ještě je varianta jít do té číny 1,5kw případně 2,2kw - ale trochu váhám přece jenom u toho atase bude jakýsi servis a záruka což když koupím číňana na ebay tak může být problém...
Díky za postřehy..

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 11. 10. 2014, 11:56
od Hades
tyhle zkušenosti tu má asi každý.
Měl jsem Kresse (padnul na regulátoru a ani ty ložiska už nejsou nic moc). Jinak používám starou Narex-ku a Atase 500.
Rozdíl... no hlavně hluk. Komutátorovej motor řve, hlídáš uhlíky atd...
Jasně, cena Atas + měnič se nerovná Kressu, ale poslouchat třeba 8 hodin Narexku nebo Kresse je trochu jiné, než Atase

S tím CE ti neporadím, ale hodně lidí to tu má, tak třeba dají reference....

p.s.
škoda, že Atas není "vodník" :D

jo a ještě dodám, že Narex je typ EBK 3-E3, rok výroby 1996. Dnes už tak dobrou asi neseženeš :(

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 11. 10. 2014, 12:15
od garmont
Díky - ještě jak by jsi srovnal výkon toho atase 500w/ kress ?

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 11. 10. 2014, 6:51
od Hades
Kress byl jen 8-stovka, Narexe mám 560W, takže s Atas500 je to měřitelné, jen nemusím poslouchat kravál. Ale i toho Narexe používám (občas).

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 12:14
od Paik
Ahoj,

tak mi včera dorazil SV008iC5-1F a motor FT4C82R http://www.atas.cz/files/FT4C.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; .

Od rána si hraju s měničem, ale nebyl jsem to schopný roztočit.

S aktuálním nastavením:
F21 400 - max. fr.
F22 400 - bázová fr.
F23 4 - počáteční fr.

H31 2 - počet polů
H33 7,5 - jmenovitý proud.
H34 7 - proud v klidu
H36 75 - účinnost

indikátor proudu na měniči ukazuje 13A !?

Se motor točí pouze na počáteční frekvenci a otáčky se mi nedaří měnit jak přes uživatelský panel tak přes potenciometr na uživatelském panelu.
Navíc přes potenciometr na uživatelském panelu lze regulovat jenom v rozsahu 0-60.

Nemáte někdo opsané parametry měniče?? Prosím...

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 12:27
od packa
jaké máš nastavené jmen napětí , jaké máš nastavené rampy ? . ted z hlavy nevím jestli se tam zadává cos fí ?

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 3:24
od Paik
Psal jsem výrobci měniče a asi do 45 min mi přišla odpověď...

H93=1 - reset
Frq=2 - ovládací panel
F21=400 - max
F22=400 - bazová
F24=1
F25=400
F39=omezí hřátí motoru při vysokých ot.
H33=5
I3=min. fr.
I5=400

vše ostatní v default

s tímto nastavením se motor točí ....ale
1) neodpovídá hodnota otáček a minutu
2) při frekvenci pod 100Hz měnič vypíná proudová ochrana (proud při 50Hz kolem 7-10A)
3) ve 100 Hz proud lítá 4A +/- 1A tak rychle, že ani nelze hodnoty přečíst celé
4) při 100Hz si vezmu motor do ruky a pravidelně v něm po 1s jemně škubne ...čas škubání se zkracuje v závislosti na frekvenci

z toho mi vyplývá, že se mi motor točí ale nejspíš to nastavení nebude ideální...ale alespoň mám odrazový můstek

Zkoušel jsem:
1) bod: změnit počet polu H31 na 2, ale stejně to moc neodpovídalo ...jednou je na LCD 600 (6000 ot) pohnu s kolečkem o kousek výše a hned tam je 005 ... nejspíš tam nají nějakou chybu

tak mě napadlo, že bych využil parametr H74 100 -> 006 na lcd = 600ot , 220 na lcd = 22000ot ...hezky přehledně
jenomže to taky nesedí....při 400Hz tam mám nějakejch 380 na lcd....

ten motor je prostě špatně nastavený

packa: při 400hz měnič ukazuje 213V a parametr F39 je nastaven na 100%...to je zrovna jedna z mála hodnot co se mi líbí :-)

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 3:42
od packa
a skoušel jsi proměřit odpory vzájemě mezi fázemi na konci kabelu u měniče ? to že v motoru cuká je divné , to je jak kdyby zlobila jedna fáze

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 6:04
od Paik
připojení motoru je podle všeho v pořádku...jenom není zapojené stínění

pokračuju ve zkoumání a když zvýším modulační kmitočet z 3k na 5k, tak se cukání motoru přesune ze 100Hz na 88Hz zhruba...a taky mi přišlo, že se trochu ustálilo lítání proudu při chodu

taky je mi trochu divný, že se tolik zvyšuje proud při snižování otáček pod 100Hz...vlastně...jaktože se zvyšuje proud, když mi při snižování otáček, napětí klesá...

měřil jsem odběr komplet měniče s motorem a příkon je při plném výkonu 430W...(takový ten měřák do zásuvky) a koupil jsem si 750W verzi :-/

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 6:12
od packa
dej sem manual toho měniče
ten měřák do zásuvky je asi pěkně nahov...

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 6:48
od Paik
no je to měřák za 700, na měniče asi na hovno ale žárovku to změří přesně


dokumentace tu:
http://www.alteko.cz/upl/eshop/100004s_ ... irucka.pdf

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 7:08
od packa
na kolik máš nastaven parametr h36 ? mělo by být cca 75%
a H40 musí být uf řízení čili 0
a pak bys mohl dát autotuning H41 podle manualu

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 7:45
od Paik
H36 75
H40 0
H41 taky asi funguje...motor se chvíli vrtěl na místě a pak to vyplnilo H42 na 0.89 (sedí s naměřenou hodnotou multimetrem) a rozptylová indukčnost H44 0.1 ...to nemám jak změřit, ale je to docela málo oproti tomu co tam bylo (28)

ale byla špatně nastavená skluzová, frekvence pokud jsou moje výpočty správný

h32 = 400-(23700*2/120) = 5 ....původní nastavení 2,1

teď jsem ve stavu, kdy se jemné cukání projevuje jenom při určitých frekvencích...třeba při 5000 ot je motor krásně klidnej a při 5100 je projevuje to cukání....a 5200 už zase dobrý...skoro si říkám jestli to nebude tím kabelem....jestli se tam někde nedostává rušák

EDIT: každopádně stále nechápu, jakto že se při snižující frekvenci zvyšuje proud ...

Re: Vřeteno ATAS s ER 16

Napsal: 10. 12. 2014, 10:01
od Mex
Několikrát jsem tady na fóru četl, že se u vřeten Atas sundává integrovaná vrtulka chlazení a nahrazuje se externím větrákem.
Jestli to máte někdo udělané - mohli byste sem prosím přilepit nějakou fotku pro inspiraci? To chladíte z boku motoru (tedy kolmo na osu motoru) nebo v ose motoru zhora, jako bylo původní chlazení? A jaké jsou prosím zkušenosti?

A co si myslíte o tak šíleném nápadu jako namotat na plášť motoru spirálu z trubky, a tou prohánět chladicí vodu? Možná by se to dalo udělat dokonce i s plastovou hadičkou 6/4mm, která se používá pro pneumatické rozvody. Tak by se to realizovalo snadno a levně. Samozřejmě tepelná vodivost toho plastu bude nesrovnatelná s měděnou nebo hliníkovou trubičkou, ale možná by to i tak svým chladicím výkonem stačilo (mám motor 500W).

Díky.