To mi hlava nebere toto

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Odpovědět
Milan199
Příspěvky: 3357
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

22. 5. 2021, 9:28

Mex píše: 21. 5. 2021, 10:09
Milan199 píše: 21. 5. 2021, 8:57 Kontroloval jsem tachometr a vychází to asi 1,44 CZK / km za elektriku. Přivedl jsi mne na myšlenku dát na tu zásuvku elektroměr.
Za kolik máš elektriku pro nabíjení?
Připadá mi to hrozně moc.
Měříš a počítáš to fakt dobře?
Mám sazbu D26d od Čezu. Když si za rok vydělím peníze / kWh - stojí mě kWh 5CZK. Na zásuvku jsem už dal watmetr a zapsal jsem km z tachometru. Taky zkontroluju kolik přesně platím za kWh.

Vycházel jsem z toho, o kolik se zvedla záloha poté co jsme začali nabíjet auto. Možná to někde má chybu - překontroluji to.

Dám vědět.
Mart_68
Trol
Příspěvky: 1625
Registrován: 15. 2. 2015, 4:36

22. 5. 2021, 1:05

Milan199 píše: 22. 5. 2021, 9:28
Mex píše: 21. 5. 2021, 10:09
Milan199 píše: 21. 5. 2021, 8:57 Kontroloval jsem tachometr a vychází to asi 1,44 CZK / km za elektriku. Přivedl jsi mne na myšlenku dát na tu zásuvku elektroměr.
Za kolik máš elektriku pro nabíjení?
Připadá mi to hrozně moc.
Měříš a počítáš to fakt dobře?
Mám sazbu D26d od Čezu. Když si za rok vydělím peníze / kWh - stojí mě kWh 5CZK. Na zásuvku jsem už dal watmetr a zapsal jsem km z tachometru. Taky zkontroluju kolik přesně platím za kWh.

Vycházel jsem z toho, o kolik se zvedla záloha poté co jsme začali nabíjet auto. Možná to někde má chybu - překontroluji to.

Dám vědět.
když sečtu všechny náklady cena za (sil. el + distr+ jistič atd..) +DPH tak to opravdu bude +- 5 Kč/kWh

když si vezmu akumulatory do náklaďáku 2x 125 Ah , za předpokladu že start bere cca 300 A, P= U *I ,tzn. 24 * 300 = 7,2 Kw, kdybych takové akumulátory nabíjel jen ze sítě, tak každé nastartování auta mě stojí 1,5 EUR !? Samozřejmě v autě mám alternátor, takže tento náklad je kompenzován k limitě nula z důvodu naftového motoru , ale rozjíždět se a jezdit za ceny současných tarifů + vyšší pořizovací cena e-vozu? Ta ekologie je celkem drahý špás. Pokud i pekař bude jezdit na elektriku to zvýšení důchodů nebude stačit, i kdyby se Maláčová sebevíc snažila.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 5. 2021, 2:46

Milan199 píše: 22. 5. 2021, 9:28
Mex píše: 21. 5. 2021, 10:09
Milan199 píše: 21. 5. 2021, 8:57 Kontroloval jsem tachometr a vychází to asi 1,44 CZK / km za elektriku. Přivedl jsi mne na myšlenku dát na tu zásuvku elektroměr.
Za kolik máš elektriku pro nabíjení?
Připadá mi to hrozně moc.
Měříš a počítáš to fakt dobře?
Mám sazbu D26d od Čezu. Když si za rok vydělím peníze / kWh - stojí mě kWh 5CZK. Na zásuvku jsem už dal watmetr a zapsal jsem km z tachometru. Taky zkontroluju kolik přesně platím za kWh.

Vycházel jsem z toho, o kolik se zvedla záloha poté co jsme začali nabíjet auto. Možná to někde má chybu - překontroluji to.

Dám vědět.
Když máš ten externí wattmetr a auto asi umí zobrazit kapacitu nabitých baterek, tak by se dala změřit a spočítat účinnost nabíjení.

Každopádně díky za každé info. Je to zajímavá problematika. A je dobré mít informace ze zdroje, který nelže "v zájmu dobra". A který to taky umí změřit, na rozdíl od studentů genderologie.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 5. 2021, 2:53

Mart_68 píše: 22. 5. 2021, 1:05 když si vezmu akumulatory do náklaďáku 2x 125 Ah , za předpokladu že start bere cca 300 A, P= U *I ,tzn. 24 * 300 = 7,2 Kw, kdybych takové akumulátory nabíjel jen ze sítě, tak každé nastartování auta mě stojí 1,5 EUR !? Samozřejmě v autě mám alternátor, takže tento náklad je kompenzován k limitě nula z důvodu naftového motoru , ale rozjíždět se a jezdit za ceny současných tarifů + vyšší pořizovací cena e-vozu? Ta ekologie je celkem drahý špás. Pokud i pekař bude jezdit na elektriku to zvýšení důchodů nebude stačit, i kdyby se Maláčová sebevíc snažila.
Jak to počítáš?
A co s tím má společného kapacita těch baterek?
Já sice mám řidičák C na náklaďák, ale už jsem v tom od autoškoly strašně dlouho neseděl a nepamatuju si, jak dlouho to startuje.
Nicméně předpokládám, že to startování snad celou baterku nevymlátí, ne?

Pokud to při startování bere těch 7.2 kW, a start bude tak 15 sekund (?), tak to spotřebuje 0.03 kWh.
Pokud bude elektrika po 5 Kč/kWh, tak je to 0.15 Kč na jeden start.
Je to bez započtení účinnosti nabíjecího/vybíjecího procesu. V reálu by to bylo asi tak někde kolem 0.25-0.30 Kč/start.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

22. 5. 2021, 3:45

Mex píše: 22. 5. 2021, 2:53
Mart_68 píše: 22. 5. 2021, 1:05 když si vezmu akumulatory do náklaďáku 2x 125 Ah , za předpokladu že start bere cca 300 A, P= U *I ,tzn. 24 * 300 = 7,2 Kw, kdybych takové akumulátory nabíjel jen ze sítě, tak každé nastartování auta mě stojí 1,5 EUR !? Samozřejmě v autě mám alternátor, takže tento náklad je kompenzován k limitě nula z důvodu naftového motoru , ale rozjíždět se a jezdit za ceny současných tarifů + vyšší pořizovací cena e-vozu? Ta ekologie je celkem drahý špás. Pokud i pekař bude jezdit na elektriku to zvýšení důchodů nebude stačit, i kdyby se Maláčová sebevíc snažila.
Jak to počítáš?
A co s tím má společného kapacita těch baterek?
Já sice mám řidičák C na náklaďák, ale už jsem v tom od autoškoly strašně dlouho neseděl a nepamatuju si, jak dlouho to startuje.
Nicméně předpokládám, že to startování snad celou baterku nevymlátí, ne?

Pokud to při startování bere těch 7.2 kW, a start bude tak 15 sekund (?), tak to spotřebuje 0.03 kWh.
Pokud bude elektrika po 5 Kč/kWh, tak je to 0.15 Kč na jeden start.
Je to bez započtení účinnosti nabíjecího/vybíjecího procesu. V reálu by to bylo asi tak někde kolem 0.25-0.30 Kč/start.
Třeba má motor v háji a jezdí jen na stratér, rychlost nic moc ale co se dá dělat.

Mě se ovšem nejvíc líbí spojení auta (elektro) s barákem.
Vypadne šťáva tak jedu z auta klidně celý den, pokud svítí tak to solárko dobíjí apod.
Před nějakou dobou tu padla myšlenka jak jsou napojené elektromobily na supermarket aby mohly lidi nakupovat i když bude backout.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 5. 2021, 4:27

Cjuz píše: 22. 5. 2021, 3:45 Třeba má motor v háji a jezdí jen na stratér, rychlost nic moc ale co se dá dělat.
Nojo, to zní rozumně.
Jenom já jsem pozitivista, tak bych motivaci viděl spíš v tom, že nechce čmoudit tím nafťákem.

Historka ze života: kdysi dávno na vejšce jsme měli "odbornou" praxi. Znamenalo to nasazení nás, levných nekvalifikovaných pracovních sil, do výroby v Tatře Kopřivnice. Většinu času jsem měřil a montoval vymezovací podložky do motorů, aby se vymezila axiální vůle.
Jednou jsme byli vagónovat hotové Tatry 813 ve vojenském provedení pro Indii. Jedna na parkovišti nechtěla nastartovat, tak ji borec suše odvezl z toho parkoviště na vagón na startér.
Mart_68
Trol
Příspěvky: 1625
Registrován: 15. 2. 2015, 4:36

22. 5. 2021, 4:55

Mex píše: 22. 5. 2021, 2:53
Mart_68 píše: 22. 5. 2021, 1:05 když si vezmu akumulatory do náklaďáku 2x 125 Ah , za předpokladu že start bere cca 300 A, P= U *I ,tzn. 24 * 300 = 7,2 Kw, kdybych takové akumulátory nabíjel jen ze sítě, tak každé nastartování auta mě stojí 1,5 EUR !? Samozřejmě v autě mám alternátor, takže tento náklad je kompenzován k limitě nula z důvodu naftového motoru , ale rozjíždět se a jezdit za ceny současných tarifů + vyšší pořizovací cena e-vozu? Ta ekologie je celkem drahý špás. Pokud i pekař bude jezdit na elektriku to zvýšení důchodů nebude stačit, i kdyby se Maláčová sebevíc snažila.
Jak to počítáš?
A co s tím má společného kapacita těch baterek?
Já sice mám řidičák C na náklaďák, ale už jsem v tom od autoškoly strašně dlouho neseděl a nepamatuju si, jak dlouho to startuje.
Nicméně předpokládám, že to startování snad celou baterku nevymlátí, ne?

Pokud to při startování bere těch 7.2 kW, a start bude tak 15 sekund (?), tak to spotřebuje 0.03 kWh.
Pokud bude elektrika po 5 Kč/kWh, tak je to 0.15 Kč na jeden start.
Je to bez započtení účinnosti nabíjecího/vybíjecího procesu. V reálu by to bylo asi tak někde kolem 0.25-0.30 Kč/start.
jo počítal jsem to blbě:) dodavatel prodává MWh, (ne MW) :roll: já mám dokonce na vyúčtování 1 600 Kč/MWH bez DPH (jen silová elektřina). Jinak olověný akumulátor můžeš "vyšťavit" tak do 50%, pak už bys měl dobíjet. Jeden start v mém případě trvá 2-3 sekundy max., ale záleží v jaké jsou akumulátory kondici, když jsou před smrtí tak ti může padnout napětí pod 20 voltů (2x 10) po pár startech a už ten 10-ti litrový motor neprotočíš. Šoféři co víkendují někde venku tak navíc topí, svítí v kabině, lednička, mikrovlnka a tak..musejí tedy během dne natočit motor. Baterie jsou v podstatě v náklaďáku to nejslabší místo, jestli se máme bavit o ekologii tak se ptám jak na tom budou ani ne kamiony, ale minimálně užitkové vozy co třeba veze 2-3 tuny na provozovny? Ošetřit elektrikou dopravu jednoho člověka do práce je sice hezké ale je to jen lakýrka, klidně můžet jet na kole nebo trolejbusem, mě zajímá jak chtějí ekoteroristi řešit ve městech zásobování, denně přemístit stovky tun ze skladů do marketů..to kdyby někdo spočítal na koruny a waty.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 5. 2021, 5:02

Na koruny a watty by to asi pořád vyšlo slušně.
Ale horší to bude při výpočtu na tuny potřebných baterek.
Takže buď natahat nad vozovky troleje, navíc ještě 2-drátové.
Nebo jednodušší řešení - nechat Evropský parlament odhlasovat úpravy ve fyzikálních zákonech.
Mart_68
Trol
Příspěvky: 1625
Registrován: 15. 2. 2015, 4:36

22. 5. 2021, 5:33

Mex píše: 22. 5. 2021, 5:02 Na koruny a watty by to asi pořád vyšlo slušně.
Ale horší to bude při výpočtu na tuny potřebných baterek.
Takže buď natahat nad vozovky troleje, navíc ještě 2-drátové.
Nebo jednodušší řešení - nechat Evropský parlament odhlasovat úpravy ve fyzikálních zákonech.
nebo za tramvaje připojit zásobovací vagony, něco jako ČD měly spěšninové vagony v rychlíkových spojích, to byla super věc, nevím proč to zrušili.
Čas od času přijde vždycky nějaká iniciativa s "fantasmagorickým" nápadem (tentokrát jsou to e-vozítka), přitom i když je v Labi voda, tak objem přepravav na remorkérech klesá, to je zvláštní že nikdo nehýká a nikomu to nevadí, že se písek a štěrk se vozí na kolech, nebo denně přijede do centrálního Kauflandu na Moravě z Čech desítky kamionů s různou vodou v PET láhvích, přitom stačí kdyby si ekoterorista natočil tu čistou z kohoutku.
Milan199
Příspěvky: 3357
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

22. 5. 2021, 10:04

Mex píše: 22. 5. 2021, 2:46 ...
Když máš ten externí wattmetr a auto asi umí zobrazit kapacitu nabitých baterek, tak by se dala změřit a spočítat účinnost nabíjení.
Právě, že tomu co ukazuje "palubní" comp moc nevěřím. Je to dost nelineární. Jedeš třeba MB - Praha a ačkoliv je to ustálená rychlost a skoro stejný profil tak se to najednou "propadne" třeba o 20%. Docela mi to lezlo na nervy a čučel jsem na display místo na silnici.

Zkusím zaznamenávat vždy při dobíjení stav km a co tam "nateklo". Musím se ještě na to podívat, ale jsem si skoro jistý, že palubní comp neumí zobrazit kolik kWh odteklo do motoru. To by bylo zajímavé porovnat a vycházelo by z toho kolik se pro.... v procesu nabíjení / vybíjení.

Existuje nějaký měřák // jako klešťák // i na stejnosměrný proud ? Případně se záznamem. Nebo namotat cívku na kabel co jde k motoru ?
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7039
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

22. 5. 2021, 10:29

jsou i kleštáky co umí stejnosměrný proud , ale jsou o dost dražší ,
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 5. 2021, 10:47

Milan199 píše: 22. 5. 2021, 10:04 Existuje nějaký měřák // jako klešťák // i na stejnosměrný proud ? Případně se záznamem. Nebo namotat cívku na kabel co jde k motoru ?
Skoro každý lepší klešťák umí měřit DC proud.
Se záznamem to už ale bude o dost lepší klešťák.
Asi ne cívku, spíš nějakou Hallovou sondu.
Milan199
Příspěvky: 3357
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

22. 5. 2021, 10:56

Mex píše: 22. 5. 2021, 10:47
Milan199 píše: 22. 5. 2021, 10:04 Existuje nějaký měřák // jako klešťák // i na stejnosměrný proud ? Případně se záznamem. Nebo namotat cívku na kabel co jde k motoru ?
Skoro každý lepší klešťák umí měřit DC proud.
Se záznamem to už ale bude o dost lepší klešťák.
Asi ne cívku, spíš nějakou Hallovou sondu.
Poptám zda někdo v okolí nemá něco takového na zapůjčení.
Hallovy sondy tu mám asi jen se schmittem na konci. Ale to není nic nákladného. Nějaké PLC s analogovými vstupy by se našlo ... podumám.
Dawe
Příspěvky: 2878
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

22. 5. 2021, 11:51

Milan199> velmi dobre "obojetne" sondy dela Picotech, v CR je prodava treba TME.
https://www.picotech.com/accessories/cu ... bes-clamps
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Mart_68
Trol
Příspěvky: 1625
Registrován: 15. 2. 2015, 4:36

23. 5. 2021, 7:07

Mex píše: 22. 5. 2021, 10:47
Milan199 píše: 22. 5. 2021, 10:04 Existuje nějaký měřák // jako klešťák // i na stejnosměrný proud ? Případně se záznamem. Nebo namotat cívku na kabel co jde k motoru ?
Skoro každý lepší klešťák umí měřit DC proud.
Se záznamem to už ale bude o dost lepší klešťák.
Asi ne cívku, spíš nějakou Hallovou sondu.
třeba toto za hubičku? Ale asi to taky nemá záznam.
https://pl.aliexpress.com/item/10050013 ... hweb201603
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“