Stránka 20 z 58
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 7:55
od radu78
Čím jsi tmelil tu převodvku , to je polyuretan nebo něco spešl ?
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 8:12
od Zbýňa
radu78 píše:Čím jsi tmelil tu převodvku , to je polyuretan nebo něco spešl ?
Tmeleno to nemám vůbec, bohužel k tmelení mám naprostý odpor

naštěstí povrchy u Deckela jsou oproti českým mašinám nebývale rovné a hladké, takže po kompletním sundání starých barev není ani tmelení moc potřeba. Barva je základovka epoxidová a i epoxidová vrch. Na epoxidovku jsem najel nedávno, velice pěkně se s ní dělá, dobře vypadá a odolnost je taky hodně dobrá. Navíc je jí překvapivě malá spotřeba, pěkně kreje a cena není nijak stresující

. Jediná nevýhoda je, že natuženej nespotřebovanej zbytek je na vyhození, takže je lepší vždy připravit pořádnou porci dílů najednou.
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 8:21
od SO 545
Neviem ci nemal na mysli s cim si pretesnoval veka na prevodovke.
Ja osobne radsej pouzivam cierny loctite tesniaca pasta /cislo z hlavy neviem/
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 8:31
od radu78
Jo myslel jsem ten tmel na oříznutí pod deklem převodovky toho Deckla

Já to vždycky napíšu tak srozumitelně ....
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 8:39
od Zbýňa
Aha, to mě vůbec nedocvaklo, poposedám si

Je to klasickej Lukopren, dřív jsem používal Paulin kvůli ceně a pro mě vhodnějšímu balení, ale přišlo mi že netěsní tak dobře. Tmel používám na spoje který předpokládám už nebudu rozebírat, když hrozí nějaký rozebírání v dohledný době tak radši vyřežu těsnění ze zelenýho těsnícího papíru.
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 16. 1. 2014, 8:50
od radu78
Díky , ten těsnící papír je zhruba tenhle , nebo něco uplně jiného, snese to menší tlak , třeba právě v převodovce po ohřátí ? Pravě řeším něco podobného a zjištuju , že vím úplný kulový co se používá
http://www.prumyslovezbozi.cz/tesnici-a ... 74%5D.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 18. 1. 2014, 4:54
od Zbýňa
Držák motoru je hotov a společně s motorem jsou připraveny na barvu. Origo motor na mém Deklíkovi chyběl, ale podřilo se mi se štěstím sehnat nový dvourychlostní shodných parametrů jako byl originál, bohužel přírubák ale nemoh jsem si vybírat

Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 18. 1. 2014, 4:56
od Zbýňa
radu78 píše:Díky , ten těsnící papír je zhruba tenhle , nebo něco uplně jiného, snese to menší tlak , třeba právě v převodovce po ohřátí ? Pravě řeším něco podobného a zjištuju , že vím úplný kulový co se používá
http://www.prumyslovezbozi.cz/tesnici-a ... 74%5D.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jo nějakej takovej, dělaj se různý tloušťky a většinou ho maj v prodejnách s ložiskama. Ještě mám takovej tenkej (asi jako balící) hnědej a ten je vhodnej i pod karburátory a na plochy který jsou hladký.
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 18. 1. 2014, 7:27
od PAKO.ll
krásně ladíš tvary

Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 18. 1. 2014, 9:35
od tumlik
Zbýňa píše:Držák motoru je hotov a společně s motorem jsou připraveny na barvu. Origo motor na mém Deklíkovi chyběl, ale podřilo se mi se štěstím sehnat nový dvourychlostní shodných parametrů jako byl originál, bohužel přírubák ale nemoh jsem si vybírat

Kolikátku motor jsi sehnal? já jsem si procházel manuály a ta MK 1 má dva řemeny sedumnáctky na pohon převodovky, ale ta Mk 2 už jenom jeden, na ten stejnej motor 2PS

Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 19. 1. 2014, 10:33
od Zbýňa
tumlik píše:Zbýňa píše:Držák motoru je hotov a společně s motorem jsou připraveny na barvu. Origo motor na mém Deklíkovi chyběl, ale podřilo se mi se štěstím sehnat nový dvourychlostní shodných parametrů jako byl originál, bohužel přírubák ale nemoh jsem si vybírat

Kolikátku motor jsi sehnal? já jsem si procházel manuály a ta MK 1 má dva řemeny sedumnáctky na pohon převodovky, ale ta Mk 2 už jenom jeden, na ten stejnej motor 2PS

Mám tam 2.2/1.5 kW a 1450/750 ot takže je možná trochu silnjší než byl origo. Třeba na soustruhu mám origo motor taky 2.2kW a taky má dvě sedmnáctky. Asi Němci zlevňovali výrobu. Nenarazil jsi někde na manuál v angličtině, já mám jenom německej a znaju tolko po anglijsky

Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 20. 1. 2014, 10:27
od tumlik
Manuál dle SZ
Jinak jsem dodělal to odměřování od žluťáků a je to paráda, nejvíc mě ale štve, že ta frézka je ověšená jak vánoční stromeček. Co jsem nastudoval zahraniční kolegy, tak většina to řešila vyřazením analogového odměřování a dorazových můstků jednotlivých os, což mě osobně bylo líto, takže jsem to řešil tak aby to všechno zůstalo, vyvrtal jsem co nejmíň děr a přitom to bylo perfektně rovnoběžné s osama.
Tímto jsem si tak trochu nasral do bot, protože na tom deckelovi není kloudná rovná plocha kam co chytit, tak jsem musel dělat speci držáky z hliníku na šikmé plochy a zaoblené.......no nadrbal jsem se tím teda dost dlouho
Ještě ten vrchní motor na hlavu a jsem komplít
pro MAX. já na tebe úplně zapomněl, ta dvouoska je cca o talíř levnější jak ta tříoska, tak bych to viděl na 11 500 odhadem se vším všudy, asi do toho půjdu, i když už dopředu mám osypky jak to budu na toho schaublina roubovat, tam je to podobně s plochama jak na tom deckelovi
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 28. 1. 2014, 7:49
od Zbýňa
Pomalu to přibejvá. Na poslední fotce mám dotaz na tumlíka, nemá bejt v tý trubičce strčenej knot a hozenej do toho kanálku? Díkes.
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 28. 1. 2014, 8:06
od tumlik
Zbýňa píše:Pomalu to přibejvá. Na poslední fotce mám dotaz na tumlíka, nemá bejt v tý trubičce strčenej knot a hozenej do toho kanálku? Díkes.
Hele dvojče
jasně, na obou stranách a ty kulaté díry jsou zacpané filcem, jen ta jedna co vede k olejoznaku je oddělaná, jinak těch knotů tam dej tak, aby jsi tu trubičku jakoby zacpal, třeba i pět pramenů. Je to místo, kde ti to kolo vyhází olej na mazání Y vedení, každopádně ty knoty to normálně nemají problém vycucnout a olej stíká i na Z.
Výhodné je to v tom, že je to jakoby stále mazané, nevýhoda zas, že je to jak olejnička, dole se to musí sem tam utřít, ono ty mašiny byly tak konstruované, já tam dal OL J3 do převodovky aby to mazalo hlavně vřeteno v těch kluzných ložiscích, což maže, ale zas to docela vzlíná po těch knotech, leda dát olej z vyšší viskozitou, ale zas nevím co na to to vřeteno
Původně jsem měl spíš nápad tam navrtat zboku toho trámce s vřetenem maznice, trubičky zacpat a jen tam občas natlačit.......
Re: Stará dobrá klasika
Napsal: 28. 1. 2014, 8:26
od Zbýňa
tumlik píše:Zbýňa píše:Pomalu to přibejvá. Na poslední fotce mám dotaz na tumlíka, nemá bejt v tý trubičce strčenej knot a hozenej do toho kanálku? Díkes.
Hele dvojče
jasně, na obou stranách a ty kulaté díry jsou zacpané filcem, jen ta jedna co vede k olejoznaku je oddělaná, jinak těch knotů tam dej tak, aby jsi tu trubičku jakoby zacpal, třeba i pět pramenů. Je to místo, kde ti to kolo vyhází olej na mazání Y vedení, každopádně ty knoty to normálně nemají problém vycucnout a olej stíká i na Z.
Výhodné je to v tom, že je to jakoby stále mazané, nevýhoda zas, že je to jak olejnička, dole se to musí sem tam utřít, ono ty mašiny byly tak konstruované, já tam dal OL J3 do převodovky aby to mazalo hlavně vřeteno v těch kluzných ložiscích, což maže, ale zas to docela vzlíná po těch knotech, leda dát olej z vyšší viskozitou, ale zas nevím co na to to vřeteno
Původně jsem měl spíš nápad tam navrtat zboku toho trámce s vřetenem maznice, trubičky zacpat a jen tam občas natlačit.......
Ok, díkes, dám tam knoty. Jen mi nejde do hlavy důvod zacpání těch děr u kanálků filcem. Koukám, že ten origo motor je taky pěknej cvalík a já si řikal co to tam cpu za tele
