Stránka 3 z 3

Re: Vibrace od řemenu

Napsal: 18. 1. 2016, 9:17
od jova
Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 5:53
od Tatka33
Ty vibrace by mohly způsobovat "vyšmatlaný" ložiska na motoru (pokud je vřeteno OK) - pak se rozkmitá řemenice.

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 6:46
od jova
Nevím co jsou to "vyšmatlaný" ložiska. Podle mého jsou v pořádku, řemenice jsou vyvažované, když jsem je při roztočení čistil lehkým přebroušením, zdá se povrch naprosto hladký a rovný. :(
Domnívám se, že je to záležitost toho řemenu. Při té délce cca 40cm je vidět, jak uprostřed kmitá a vibruje. Jak jsem již psal, dá se to částečně eliminovat tím napnutím, ale stále to není ono.

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 7:05
od Tatka33
Zkusím to tedy rozumnější řečí - přední ložisko elektromotoru (u řemenice) je zatěžované tahem řemene. Po delší době provozu na něm (ložisku) může vzniknout vůle, které pak způsobí lehké kmitání řemenice a to se následně přenáší na řemen. Netvrdím, že to musí, ale může být příčina.

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 7:28
od jova
Odpoledne to proměřím hodinkami abych tuhle možnost eliminoval.

Re: Vibrace od řemenu

Napsal: 19. 1. 2016, 8:41
od tumlik
jova píše:Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?

Nevím jak to dělají rumuni, ale já jsem tohle řešil na brusce na plocho taky a když si velmi pozorně prohlídneš ten řemen, tak najdeš normálně spoj, ten spoj jsem neměl tedy vůbec dokonalý a od toho spoje to vibrovalo, řemenů jsem kupoval víc, vybral ten který to měl nejmíň a na pásové brusce jsem ten spoj přebrousil ze všech stran, bylo to pak výrazně lepší :)
co mám řemen od goodyear tak ten to nedělá :D ložiska jsou pak další možnost

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 9:04
od fmodel
milej zlatej chromovanej ,to musíš kupovat autořemeny ty jsou konstrukčně na větší otáčky a nemaj z boku žádný plátování :wink:

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 19. 1. 2016, 8:10
od jova
Tak ložiska jsou dobrá. Chyba je skutečně v tom řemenu.
Když jsem ho měřil v drážce, byla tam dvě místa kde byl vyšší o cca 0,5mm. Něco jako spoj a pak asi 5cm dlouhý úsek. Zatím jsem to obrousil a zdá se že se to zlepšilo :roll:

Re: Vibrace od řemenu

Napsal: 19. 1. 2016, 10:03
od milan584
jova píše:Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?
Tohle mi říci místní prodejce (že nic lepšího není), tak už u něj nekoupím NIC a KAŽDÉMU koho potkám to řeknu (co to je za "prodejce" - matlala :roll: )
Řemeny typu SPZ (SPA..........) jsou historické konstrukce - tzv. obalované - vnější povrch je tvořený obalem "hadru" - takže profil řemenu je jedna velká tragedie.
Aktuálně se místo nich používají tzv. řezané řemeny, ty mají zcela jinou konstrukci, broušené boky a vnitřní "ozubení" - díky tomu mají podstatně (podle mě násobně) vyšší životnost, ale hlavně přesný profil, takže běží neporovnatelně klidněji.
Viz třeba http://www.pikron.cz/pages/obchod/pdf/kr_jedn_5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže na cokoli, co má běžet slušně zásadně nekupovat klasický obalovaný řemen, ale řezaný.
Po výměně ten polský bastl poběží o třídu líp.
Ovšem i tak to bude bohužel stát za ......., :roll: jediné pořádné řešení je udělat nové řemenice a použít plochý habasit - pak to poběží docela dobře (vyzkoušeno).

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 20. 1. 2016, 10:08
od jova
No, že skončím na plochém řemenu jsem tak nějak pom těch zkušenostech počítal.
Jak široký by měl na ten, tuším 370W motor? Případně můžeš nějaký doporučit konkrétně?

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 20. 1. 2016, 7:08
od milan584
jova píše:No, že skončím na plochém řemenu jsem tak nějak pom těch zkušenostech počítal.
Jak široký by měl na ten, tuším 370W motor? Případně můžeš nějaký doporučit konkrétně?
mám tam už někdy od roku 93 Habasit F-0 - tehdy jsem ho použil, protože ten samý jsme měli na Jungovi a protože to byl roky vyzkoušený typ, co se používal na všech malých děrovkách z Strakonic.
Rozměr je 20x0.8, od toho roku 93 se zatím měnil jednou, "bruska" :lol: svým způsobem běhá denně.
O těch 370W ten řemen ani neví - otážky žádné, přenášený výkon "velká nula".
V současnosti bych ale asi použil tzv. "pásku" - W16 - je ještě tenčí, má lepší parametry, ale hlavně se u ní používá nový způsob "lepení" - takový speciální cikcak, kdy spoj je zcela neznatelný - W16 už máme všude, kde kdysi bývala F-0 a je podle mě jasně lepší - tišší, klidnější chod.
Spoj samozřejmě musí udělat přímo Habasit (respektive někdo kdo má "mašinku" a topenou lepičku a kdo to umí - protože to není zrovna jednoduché (starou P-0 jsme klidně lepili i my sami, W16 fakt ne).

Re: Polská bruska Pemal Malbork

Napsal: 20. 1. 2016, 7:40
od jova
Díky za informace.