Stránka 3 z 3

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 9. 4. 2017, 11:17
od Monteg
No pokud píše že jedna deska může bít na pevno na kterou se to bude domackavat tak by to mělo fungovat

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 9. 4. 2017, 12:02
od RaS
ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 9. 4. 2017, 3:54
od potraviny
Desky budou mít nějakou vůli, to bez pochyb ale pokud budou zmačknuty s kotoučem hnout by se podle mě neměly.
Tak jako u auta má každá deska vůli, pokud zabrzdím park.brzdou kotouč se ani nehne. To ale pak jdeme už do extrému. :D

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 9. 4. 2017, 4:06
od Mex
RaS píše:ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...
No jasně, nějaká vůle u brzdy bez úprav bude.
Ale jde o princip - když je ta deska pevná (tj. pro správnou funkci brzdy se nemusí pohybovat), tak je velmi snadné ji udělat opravdu na pevno, třeba ji provrtat a přišroubovat ke třmenu, nebo nějakým šroubem z boku ji dotlačit k jedné stěně, nebo ji třeba jenom naplocho přilepit epoxidem.

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 9. 4. 2017, 4:45
od filla
nebyla by jednousi pasova brzda?

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 6:41
od kenybz
Pokud elektromagnet vtáhne jádro až nakonec tak se správně navržený elmagnet nebude moc zahřívat je možné ještě po zabrždění snížit proud cívkou
a mezi jádro a brzdící mechanizmus dát vhodnou pružinu

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 7:59
od elbarto
Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 8:07
od kenybz
může brzdit a používá se to proud je ale řízený hodnota proudu je v katalogovém listu
udělej si pokus spoj cívky do zkratu a zkus s korkáčem zatočit rukou

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 1:34
od elbarto
Potom mi to prijde snazsi a profesionalnejsi reseni nez dily z cyklo kramu :-)

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 3:38
od Mex
elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.

Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 4:19
od elbarto
To Mex: jasnacka, nerozciluj se please. To byla jen uvaha nahlas, abych si rozsiril obzory.

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 4:25
od Mex
Sorry, jestli to tak vyznělo. Nebylo to tak myšleno, a směrem k Tobě už vůbec ne.
:)

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 5:14
od potraviny
Mex píše:
elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.

Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.
Postupným pohonem, asi lepší ale musím taky vyřešit jak maučit macha aby při otáčením osy nejdříve odpojil brzdu a naopak.
Jinak tu mám nové servomotory k ele.park.brzdám k passatu :shock: byly by super jen asi moc neřešitelné, nebo dost pracné.
Původně jsem uvažoval brzdot to ručně, šroubkem nebo tak nějak. Přeci jenom tak často brzdit vřeteno taky nebudu ale hned bych to chtěl použít stejnej systém na 4osu u frézky.

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 6:15
od melsoft
To "odbzdění" pře zahájením pohybu by mě taky zajímalo. Mám tu nějaké krokáče s brzdou (na osu Z ideální) a toto budu muset nějak vyřešit.

Re: elemagnetická cívka

Napsal: 10. 4. 2017, 10:42
od T.Andrlik
Ja mam elektromagnet na sv18ra. Napojen na origo paknovou brzdu. Casovac na 5s po vypnuti chodu, rele ktere magnet odpoji pokud bych behem tech 5s znovu zapnul motor, a HLAVNĚ vypinac na panelu, kterym se da cele brzdeni vypnout/zapnout. Nebavilo me furt vyklepavat kolik u puvodniho excentru.
Magnet je na 230V (s mustkovym usmernovacem) z nejakeho stroje, ale poradnej, takove 2kg vaha. Sila pekna, rukou ho nepretlacim.