Stránka 3 z 3
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru - ložiská ?
Napsal: 30. 9. 2013, 10:41
od Waldes
Zdenek Valter píše:
To se tu taky řešilo
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=22&t=5699" onclick="window.open(this.href);return false;
potraviny píše:
Tak ty ložiska co tam jsou je označení 6206 (obyč.kuličková) 30x62x16. Naper tam ložiska s kosoúhlím stykem 7206. Sedí na oba dva stroje.
Ďakujem za info, prečítal som si vlákna a práve "potravinove" stránky som hľadal, len nevedel nájsť, no teraz váham, či použiť ložiská 7206 alebo 30206. Principiálne sa mi zdajú kuželíkové vhodnejšie, väčšia možná záťaž, menšie opotrebenie a do vysokých otáčok nemienim ísť. Práve naopak pracovné otáčky chcem znížiť. Koketujem aj s myšlienkou vytvorenia olejovej vane len ešte neviem ako.

Waldes.
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 1. 10. 2013, 5:51
od potraviny
Tu vanu mám na asistu, byla to pakárna ale mám. Vcelku se snížila hlučnost, ten převod mi rozstřikuje olej po celém vnitřku vřeteníku, takže jsou mazána i ložiska.

Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 2. 10. 2013, 5:58
od Waldes
potraviny píše:Tu vanu mám na asistu, byla to pakárna ale mám. Vcelku se snížila hlučnost, ten převod mi rozstřikuje olej po celém vnitřku vřeteníku, takže jsou mazána i ložiska.

Po prečítaní vlákna
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=107&t=12258&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; a presvedčení sa, že viacerí idú týmto smerom som sa rozhodol pre kuželíkové ložiská a preto aj kvôli dobrému mazaniu pre olejovú vaňu. Zaujímalo by ma ako si dospel k vhodnej výške hladiny oleja. Waldes.
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 2. 10. 2013, 4:54
od potraviny
To ukázala až praxe. Nejdříve jsem ho nakrmil více a během chvilky místo oleje tam byla pěna.

Začal jsem tedy upouštět a ukázalo se že je asi nejvhodnější mít hladinu pod osu hřídele předlohy. Kolo předlohy se na celém soustruhu točí nejrychleji, tedy společně s motorem.

No a kolu na předloze, tedy zuby rozstřikují olej po celém vřeteníku a tím se dostane i k ložiskům vřetene. Musel jsem udělat i odvzdušnění vřeteníku na co nejvyšším bodě.
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 2. 10. 2013, 8:47
od chb
pokud chápu, tak to původně na hladinu oleje konstuováno nebylo - těsnil jsi nějak dodatečně hřídele co z toho koukají ven ?
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 3. 10. 2013, 5:04
od potraviny
Hm, těsnil. Vřeteno i předloha smeringem, páka na přehazování rvhlosti i dno O kroužkem.
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 6. 10. 2013, 1:06
od Waldes
No Tumlikové ozubené kolesá do vretena sú na ceste, rozhodnutý som pre kuželíkové ložiská ale vrátim sa ešte k tomu zníženiu otáčok vretena. Nevyznám sa v ozubených remeňoch na originálnom je značenie viď priložený súbor. To 5M asi znamená 5 mm rozostup, čiže ak použijem remeň a remenice T5 malo by to byť v poriadku. Alebo mám použiť tiež 5M ? Neviem čo znamená tá 70ka ??? Žeby počet zubov na remeni ? a 9,5 je šírka. Zamýšľam použiť 10 alebo maximálne 12 zubovú remenicu na motor, originál má tuším 16 alebo 17 a hore ak som správne čítal sa zmestí maximálne 36 zubová ? Originál má 31 zubov. Waldes.
Re: ASIST 550W - řemenice na motoru
Napsal: 9. 10. 2013, 7:21
od Waldes
Prišli ozubené kolesá, kvalitné na prvý pohľad, trochu ma desí tá trinástka

Tak cez víkend sa pustím do práce ... Waldes.