martasg1 píše: ↑14. 5. 2025, 8:32
Ahoj, chlapi děkuju za reakce, určitě jsou tam věci co se mi hodí a zapamatuju si. Díky.
Jinak jsem se zatím odhodlal rozpitvat jeden náhradní (už poškozený) vtahovací kus viz. tady:
viewtopic.php?t=47644
Takže pokud tímhle začnu? že to vyšroubuju z vřetena a zkontroluju? Tak s tím asi nic nezkazím ne? No možná to tam bude vlepený na závitu?
Tak dobře že ses do toho pustil. Nakonec zjistíš že to není zas takový problém a budeš přemýšlet jak je možné za to chtít 250tis jak jsi psal
Demontáž vřetene:
https://drive.google.com/…ing
Přidám nějaké foto co jsem udělal při výměně ložisek vřetene routru s ATC. Jedná se o typ 62-2.5 StA W32F, ot. do 60 tis. Bylo to trošku náročnější poněvač mi samozřejmě výrobce nepomohl a nic jsem nenašel. Postupně jsem ale přišel na vše jak demontovat a povedlo se to i vyvážit. Když jsem viděl že i výrobce vyvažuje tyto vřetena ručním vybrušováním vyvažovacích kroužků tak jsem si řekl že to zkusím a povedlo se. Akorát když mám pouze jednoosý vibrometr tak je to trochu zdlouhavé. Zkusím krátce popsat. Kroužek popíšeš po obvodu po čtvrtinách čísly 1 až 4. V těchto místech budeš ubrušovat. Uděláš si tabulku do které budeš zapisovat hodnoty z vibrometru. Ubrousíš malinko u 1 a zapíšeš hodnotu, potom u 2 atd. Budeš sledovat kdy se to horší a lepší. Když to uděláš vícekrát začneš chápat jak to funguje a potom budeš ladil nejlepší hodnotu. Potom to samé u druhého kroužku, příp. to budeš muset střídat. Tento postup je fakt minimum ale s měřákem za 10tis to lépe asi nejde. Pokud bys měl 2 osý měřák , bude ti to po kalibraci s dodaným závaží vypočítávat kolik kde ubrat či přidat. Akorát netuším kde takovou hračku sehnat za dostupný peníz, v čříně to možné nebude tak drahé. Česká firma je nabízí za cca 200 tis. No ale po první opravě vřetene doma sis na něj vydělal že
