Stránka 3 z 58

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 28. 12. 2010, 10:36
od sidonie
Ale vždyť přece ani dnes není až zas takovej problém vyrobit něco co vydrží alespoň půl století, jen by mě zajímalo, kdo z nás by si to mohl dovolit koupit? Vždyť pomalu deset let šetřím na vybavení dílničky a pořád se s hromadou věcí dřu ručně a nebo se na to raději vy... a dám chlapům na údržbě po flašce a nějaký to kuřivo. Ale štve mě to, ruce levý nemám, hlavu blbou až zas tak moc taky ne, ale jak mě něco napadne, tak si to nemám šanci jak vyrobit. Lépe řečeno vyrobit v odpovídající a nebo zamýšlené kvalitě.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 28. 12. 2010, 10:40
od tumlik
robokop píše: co dnes prezije deset let?
igelitový pytlík z Tesca, hračka z číny,Kalousek a ještě receptář prima nápadů :D

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 28. 12. 2010, 11:00
od robokop
:D
dobre uz mlcim, dostal jsi me :lol:

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 29. 12. 2010, 4:55
od Jan Danda
Když se napouští dřevo olejem,je lepší olej ohřát je pak řidší a líp se vpíjí.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 30. 12. 2010, 8:26
od magi
Zbýňa píše:Vřeteno někdo mazal vazelínou ačkov se má mazat olejem.
Tohle se u nás praktikuje u převodovek, které tečou. Neleje se do nich olej, ale vazelína A 00. Takový ten tahavý sopel. Na vařiči se rozehřeje aby pěkne tekla, nalije se do převodovky a je po problému.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 30. 12. 2010, 9:48
od Petr Bratřík
magi píše:
Zbýňa píše:Vřeteno někdo mazal vazelínou ačkov se má mazat olejem.
Tohle se u nás praktikuje u převodovek, které tečou. Neleje se do nich olej, ale vazelína A 00. Takový ten tahavý sopel. Na vařiči se rozehřeje aby pěkne tekla, nalije se do převodovky a je po problému.
A 00 do sebe váže vodu, má se pravidelně měnit. Pokud jí tam nenecháte dlouho, a občas jí vyměníte (ale nejspíš neměníte, protože ta jen tak odněkud dírou nevyteče), tak je možná po problému. Ale jestli tam je ta první náplň nafurt, tak vás čeká možná další a hodně zajímavý.
Já blbou zkušenost s A 00 už mám za sebou, bylo to nalitý v portálech který kdysi taky tekly a tuhle vazelínu tam kdosi vymyslel jako zlepšovák, a ložiska se hezky celá točila buď na hřídeli, nebo v díře, protože kuličky s klecí v nich byl jeden rezatý monolit, no "radost" pohledět. A nejen na ty ložiska

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 30. 12. 2010, 10:36
od tumlik
Petr Bratřík píše:
magi píše:
Zbýňa píše:Vřeteno někdo mazal vazelínou ačkov se má mazat olejem.
Tohle se u nás praktikuje u převodovek, které tečou. Neleje se do nich olej, ale vazelína A 00. Takový ten tahavý sopel. Na vařiči se rozehřeje aby pěkne tekla, nalije se do převodovky a je po problému.
A 00 do sebe váže vodu, má se pravidelně měnit. Pokud jí tam nenecháte dlouho, a občas jí vyměníte (ale nejspíš neměníte, protože ta jen tak odněkud dírou nevyteče), tak je možná po problému. Ale jestli tam je ta první náplň nafurt, tak vás čeká možná další a hodně zajímavý.
Já blbou zkušenost s A 00 už mám za sebou, bylo to nalitý v portálech který kdysi taky tekly a tuhle vazelínu tam kdosi vymyslel jako zlepšovák, a ložiska se hezky celá točila buď na hřídeli, nebo v díře, protože kuličky s klecí v nich byl jeden rezatý monolit, no "radost" pohledět. A nejen na ty ložiska
Aha tak to je dobré vědět, někdo mě onehdá doporučoval tu vazelínu co zmiňoval Magi, ale nějak jsem se kvůli nedostatku času nedostal k té aplikaci na ono místo kam jsem potřeboval, takže říkáš, že je to sajrajt a do převodovky to nedávat ??

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 30. 12. 2010, 11:11
od magi
U nás je to právě ten případ, kdy se musí ta vazelína stejně doplňovat, protože netěsnostmi uniká. Takže se dá říci, že je tam prakticky furt nová :D Uprostřed biologické nádřže ČOV je takzvaný "dosazovák" a v něm se točí kruhový shrabovák kalu. Pro představu je to rameno přez celý průměr nádrže 10m, je u dna a na něm jsou shrabovací desky. Poháněné je to celé velikou skládanou převodovkou od firmy NORD, je stará cca 25let. Výstupní otáčky jsou cca 1 otáčka za půl hodiny a motorek který s tím točí má 0,25kW. Převodovka je poskládaná ze 3 sekcí a poslední sekce má průměr výstupního hřídele 110mm (pro představu jaká to je kráva). V osazení této převodovky udělal kdysi konstruktér zásadní chybu v tom, že převodovka je konstruována jako plovoucí. Tzn. nasazená na hřídeli zařízení a kotvená táhlem ke konstrukci kvůli přenosu momentu. Toto táhlo je spojené na konstrukci pochůzné lávky přez tzv. střižný kolíček pr. 8mm. Když se dole pod vodou něco nedejbože zasekne, tak to neutrhne celou lávku, ale ustřihne kolíček a koncák zastaví pohon. V posledním největším kole je otvor právě těch 110 H7 a obě ložiska jsou pouze radiální. Převodovka však svojí obrovskou hmotností tyhle radiální ložiska neúměrně axiálně namáhala a vždy po nějakém čase odešly. Měnit je, ještě ke všemu nad hladinou 5m hluboké nádrže na metr široké lávce byl jedním slovem porod. Největší kolo váží cca 80kg a na něm kdysi začaly moje problémy se zádama. Vše se vyřešilo až jedním axiálním ložiskem nahoře, které ulevuje radiálním ložiskům od axiálního tlaku. Tohle axiální ložisko se musí mazat zvlášť, protože mazivo ze skříně se k němu nedostane (je umístěné úplně nahoře). Nicméně spodní gufero je zničené a nalít tam olej by znamenalo jediné - olejová havárie v čističce. Toto právě řeší zmíněná vazelína A00, která je tam od poslední rozborky (cca 6let) a jen se doplňuje. Od přidání axiálního ložiska nepamatuju s touto převodovkou žádný problém.
S dalšími sekcemi už problém není a plníme je normálním PP80. Tahle konstrukce je zastaralá a dneska se už na čovkách nepoužívá, právě z důvodu vysokých nároků na převodovku a mohutnost konstrukce.
Pro zajímavost, na fotkách je dosazovák na ČOV Třebíč, kde už mají pohon shrabováku řešen jinak. Gumová kola jedou po betonovém okraji nádrže. Proud je přiváděn ze středu nádrže speciálním sběračem.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 4. 1. 2011, 6:10
od Zbýňa
Vrátím se k barvám na stroje. Dneska jsem na první díly frézky vyzkoušel barvu Zinorex od Colorlaku. Příjemně mě překvapil. Dobře se s ním pracuje, po jedné vrstvě už jsou díly pěkný, nicméně na hodně viditelný plochy dám asi dvě. Zasychá mnohem rychlejc než syntetika, používá se bez základovky a docela kreje. Cena 180Kč za 0.6l (klasická plechovka) je sice vyšší než za syntetiku, ale povrch vypadá líp a ušetřím práci a finance za základovku. Spokojenost. Až se dostanu k foťáku, tak nadhodím pár obrázků.

http://www.drostra.cz/?PID=15274&tabid=3

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 9. 1. 2011, 6:15
od Zbýňa
Zbýňa píše:Vrátím se k barvám na stroje. Dneska jsem na první díly frézky vyzkoušel barvu Zinorex od Colorlaku. Příjemně mě překvapil. Dobře se s ním pracuje, po jedné vrstvě už jsou díly pěkný, nicméně na hodně viditelný plochy dám asi dvě. Zasychá mnohem rychlejc než syntetika, používá se bez základovky a docela kreje. Cena 180Kč za 0.6l (klasická plechovka) je sice vyšší než za syntetiku, ale povrch vypadá líp a ušetřím práci a finance za základovku. Spokojenost. Až se dostanu k foťáku, tak nadhodím pár obrázků.

http://www.drostra.cz/?PID=15274&tabid=3
Přikládám fotky hlavy natřené referovanou barvou a fotky již téměř dokončené vrtačky.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 9. 1. 2011, 6:19
od pavelk
upravoval jsi to jeste nejak pod lak? kit? nebo jsi skrabance jen prebrousil? dik.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 9. 1. 2011, 6:24
od Zbýňa
pavelk píše:upravoval jsi to jeste nejak pod lak? kit? nebo jsi skrabance jen prebrousil? dik.
Neupravoval, zase tolik to nehrotím, i když chci aby byly mašiny pěkný, tak pořád je mám na práci a až z nich poprvé ometu špony, tak budou stejně poškrábaný. Pouze šábrem odstraňuju starou barvu a kyt co se loupe.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 9. 1. 2011, 6:27
od pavelk
dik. vypada to pekne.

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 12. 1. 2011, 3:49
od malek
No, je to pěkné.
Za jak dlouho (a při jaké teplotě) je barva nelepivá/proschlá?

Re: Stará dobrá klasika

Napsal: 12. 1. 2011, 6:04
od Zbýňa
malek píše:No, je to pěkné.
Za jak dlouho (a při jaké teplotě) je barva nelepivá/proschlá?
V cca 10-15 stupních byla druhej den naprosto suchá. Nebyla pořád "živá" jako syntetika. Možná uschla rychlejc, ale šel jsem znova do dílny až druhej den.