Stránka 3 z 4
Re: Zaskrabanie klz. lozisiek SV 18
Napsal: 30. 1. 2011, 7:31
od RaS
Netušíte jestli se tím někdo komerčně zabývá, že by přijel, zaškrabal, odjel např střední čechy, praha východ..
osobně si myslím že to chce nějakou praxi a učit se zrovna na vřeteníku bych si třeba já netroufnul..
Re: Zaskrabanie klz. lozisiek SV 18
Napsal: 30. 1. 2011, 7:45
od sidonie
Oliver Rovný píše:Asi by sa dalo aj bastlovat, ale radsej by som origos na zaciatok, aby som mal dobru geometriu...
Myslel jsem, že geometrii budeš tím zaškrabáváním zlepšovat na pouzdrech ložiska nebo dosedacích plochách a myslím, že toho se dá dosáhnout jakýmkoliv ostrým nástrojem, který ti padne dobře do ruky.
Osobně jsem si škrabku na plochy vytvořil přivařením ubíracího nože s SK plátkem na starý pilník.
Pokud bys rád originál, tak si myslím, že v každém pořádném železářství škrabák nesmí chybět.
Podobný tomuto :
http://www.bo-import.cz/nuz-ubiraci-nabiraci/c-1306/
Re: Zaskrabanie klz. lozisiek SV 18
Napsal: 30. 1. 2011, 7:46
od Miller
Před časem jsem tu četl tohle, třeba umí zaškrabat opravdu každou plochu:
tonya píše:zdravim vsechny co se zajimaji o tusirovani. touto praci se zabivam uz pres 9let. prosel jsem spoustu firem a zaskrabal hodne stroju od malickych suportiku az po velke stroje jako je karusel ci horizontalni freza. kdyby jste potrebovali cokoliv zaskrabat tak se ozvete

kont. 608828871
Re: Zaskrabanie klz. lozisiek SV 18
Napsal: 31. 1. 2011, 8:41
od miso 4x4
Este jedna otazocka.
Pri akom osvetleni je najlepsie vidiet opis modrej pasty na bronzovom lozisku?
Re: Zaskrabanie klz. lozisiek SV 18
Napsal: 1. 2. 2011, 8:19
od Oliver Rovný
sidonie píše:Oliver Rovný píše:Asi by sa dalo aj bastlovat, ale radsej by som origos na zaciatok, aby som mal dobru geometriu...
Myslel jsem, že geometrii budeš tím zaškrabáváním zlepšovat na pouzdrech ložiska nebo dosedacích plochách a myslím, že toho se dá dosáhnout jakýmkoliv ostrým nástrojem, který ti padne dobře do ruky.
Osobně jsem si škrabku na plochy vytvořil přivařením ubíracího nože s SK plátkem na starý pilník.
Pokud bys rád originál, tak si myslím, že v každém pořádném železářství škrabák nesmí chybět.
Podobný tomuto :
http://www.bo-import.cz/nuz-ubiraci-nabiraci/c-1306/
Ked nic origos nenajdem, tak sa bastleniu nevyhnem. N videach z youtubu ten nemecky pan pouzival skrabak, co sa mi velmi pozdaval, tak reku sa spytam, ci dakto nevie o obchode kde sa da take daco splasit. O svojpomocnych skrabakoch som tu cital, uz su tu vlakna. Ale aj tak dik za tip.
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 13. 4. 2011, 8:22
od Stařec_007
Pánové zdravím Vás,
jen pár poznámek ke škrabání kluzných ložisek pro SV 18.... Norma (Schlezinger) udává na 300mm trnu 0,03 mm nahoru a 0,03mm k sobě. Na přední pánvy se dá doškrabat zhruba 0,05 mm vůči loži. Pokud by se někdo pokoušel doškrabat větší hodnoty je potřeba upravit i plochy pro axiál

Podkládat vřeteník je nesmysl. Ten je z výroby naškrabaný na dané lože a měřen přes uložení pro pánve. Při škrabání nahrubo se pánve můžou vyndat ale pozor na jejich zdeformování při upínání třeba do svěráku. Při zpětné montáži je důležíté dbát na čistotu kuželových ploch pro uložení pánve. No a teď asi to nejdůležitější a to je vůle. S tou velmi opatrně

Rozumně uložené vřeteno běhá s vůlí 0,03 až 0,04 mm ve směru Y a Z. Už jsem se setkal i s vřeteny uloženými s vůlí 0,02 mm tam se ale nedoporučuje přesahovat otáčky cca 550 ot/min. I vůle 0,07 mm se na přesnosti neprojeví. Po sesazení je nutný záběh při malých otáčkách a je též potřeba sledovat teplotu. Ta by obecně neměla přesáhnout 60 *C. Samozřejmě stačí kontrola rukou

)
A teď by mě zajímalo jak se Vám to povedlo

)
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 26. 9. 2011, 3:55
od miso 4x4
Tak Páni ložiska sú konečne zaškrabané.
Dufam že sa mi to podarilo dobre a že už nebudem musieť vretenník rozoberať.Predné púzdro bolo hrozné.Po prvom preškrabani a opisani bolo styčných ploch asi tak 5.Vajcovite bolo cca 1 stotinu.
Vždy po označeni som ho viberal von a tak škrabal,lebo inak si to neviem predstaviť škrabať to priamo na mašine.Tam som sa nemohol ani poriadne pozrieť,nie ešte trafiť škrabať označené plošky.Trvalo mi to zhruba celí deň kým boli plošky po celom púzdre ako zrno.Volu som nechal 3stotiny tak dúfam ,že sa nepridre.Neska som už aj robil asi tak 4 hodiny ,ale len pri 450 ot/min
a necitil som že by sa nieako hrialo ,len trošku letné.Po vypnutí motora a vyradení zo záberu sa vreteno z tých 450 otáčok dotáca volne asi tak 20-30 sekund .Je na nom 160-ka univerzála.
Zlepšila sa aj tuhosť čo vidieť hlavne pri upichovaní-len tak zašuští.
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 27. 9. 2011, 7:33
od shower
ako si meral tu vôľu v prednom ložisku?
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 27. 9. 2011, 8:19
od miso 4x4
Klasika.Priložíš hodinky a s vretenom povekláš sem a tam a vidíš nie?
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 28. 9. 2011, 6:59
od shower
jasné: odchýlkomer a pajser
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 28. 9. 2011, 7:23
od miso 4x4
shower píše:jasné: odchýlkomer a pajser
skoro tak

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 1. 10. 2011, 7:28
od miso 4x4
teraz po par dnoch prace som premeral vôlu,bola trochu väčšia tak som ešte trochu dotiahol predne ložisko.Stale robim max do 560 ot.
Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 17. 1. 2012, 7:33
od Stařec_007
Tak koukám, že se to povedlo

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 17. 1. 2012, 10:46
od ARTOS
no já zaškrabávání už dávno pověsil na hřebík,

páč pokud se to má dělat opravdu kvalitně tak je to neskutečná a votravná práce a efekt

a pokud se to neumí a jen se to tak nějak ožudlá , aby to vypadalo na zaškrabaný ,tak se nadělá zpravidla víc škody než užitku.
Já věřím dnešním moderním strojům ,který dělají precizní povrch, a zaškrabavání ploch považuji za přežitek ,ale kdo chce necht zaškrabává . já mu to přeji

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 18. 1. 2012, 7:19
od Stařec_007
Tak ono zaškrabávání má dva důvody. Jednak je přesnější než samotné broušení takže první důvod je zpřesňování. A pak také snížení tření, dvě broušené plochy po sobě moc nechodí

Jedna by měla bý vždy frézovaná nebo škrabaná... Ale maš pravdu, je to děsně otravná práce

)