Stránka 22 z 25

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 10:53
od packa
píšeš že z se zahřívá a x je studený - máš oba drivery stejně naparametrované ?

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 10:59
od r4cv
nie, motory nie sú celkom rovnaké, je rozdiel aj v označení.
parametre sme prispôsobili podľa chovania.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 12:30
od robokop
mas spatne nastaveny pohon
jak nemas parametry motoru nemuzes nic nastavovat
vzdy ti z toho vyjde chcipak nebo to shori sance ze se trefis je 1:1 000 000
psal jsem to tu uz pred rokem a mezitim se nestalo nic co by zpusobilo ze to bude min pravda

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 12:47
od r4cv
OK, súhlasím, že je to zle nastavené. Nový pohon zatiaľ kupovať nemienim, tak musím vyriešiť otázku č. 3 a bude sa s tým dať existovať.
Nabudúce dám menšiu šponu a hotovo.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 12:48
od robokop
nez koupis novy pohon nebo sezenes presne parametry motoru nic moc jinejch moznosti nebude

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 12:51
od packa
uplně jsem nepochopil otázku 3, ty chceš pokud pohon vyhodí eror tak stroj jen pauznout nebo stop ? to přece není s linuxcnc problém , můžeš využít libovolný volný pin na mese.

Ak té chybě , to je přesažení proud limitu - pokud říkáš že motor moc netopí tak by se dal ještě posunout a povolit mu vyšší přetížení - pokud má teda driver rezervu což snad má .

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 12:59
od r4cv
Nie pin na mese ale v linuxe je otázny.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 1:12
od robokop
externi stop programu
halui.program.stop

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 26. 5. 2018, 1:18
od r4cv
Vďaka, idem to skúsiť.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 11:56
od OompaLoompa
• stiahni software
• pripoj driver k PC
• pojazdi osou naprázdno v celom rozsahu (rôznymi konšt. rýchlosťami)
• sleduj/ulož záťažové krivky
• opakuj na druhej horizontálnej osy, a porovnaj

Ak nebude problém z týchto testov hneď evidentný, môžeš pokračovať skúmaním elektroniky (nastavenie pohonov). No ak ste pri parametrovaní motora viac-menej nemali šajn čo tam zadať, tak šanca, že ste sa trafili, je minimálna (ako už robokop stihol poznamenať). Tých parametrov, ktoré by mali ± sedieť je celá kopa, a odčítaním údajov zo štítku sa to jednoducho nedá.

V prípade, že sa nepodarí dané parametre vymámiť priamo od výrobcu motora, skúsil by som to dotazom na zahraničných fórach. Možno sa najde dakto s rovnakým (či podobným) strojom, a ochotou tieto parametre z meničov povyťahovať.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 4:31
od r4cv
body 1, 2 a 3 mám za sebou.
čo myslíš záťažovou krivkou?

chlapík, čo to nastavoval bol celkom slušne zdatný, určite viac ako ja. babral sa s 3 motormi cca 4 hodiny (z toho jeden bol ich vlastný výrobok so známymi údajmi).
motory majú 20+ rokov, meniče sú z poslednej generácie. šanca, že niekto má parametre motoru pre tento menič je 0. Vychádzam z ochoty výrobcu komunikovať o starých motoroch.

teraz sa babrem s tým ENABLE+NO_FAULT signálom. ak to rozchodím, tak to bude stačiť do dokončenia zákazky. potom skúsim dačo pobabrať v meničoch.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 6:02
od r4cv
tak som dokončil zastavenie behu programu, ak niektorý menič (aj vretena) hodí chybu.
zistil som, že ak znovu stlačím štart programu, tak sa rozbehne bez ohľadu na "stlačenú stopku". ešte to bude treba trochu doladiť, ale prvotné minimalizovanie rozsahu škôd by malo fungovať.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 6:30
od OompaLoompa
r4cv píše:body 1, 2 a 3 mám za sebou.
OK, tak už len ostáva sa posunúť k bodu 4, pre ktorý tam vlastne tie body 1-3 vôbec sú :D
r4cv píše:čo myslíš záťažovou krivkou?

:shock: To je graf, kde v ose X máš čas, a v ose Y záťaž motora (väčšinou v % menovitého momentu).

Som si istý, že ten ich softwér takúto možnosť ponúka - je to jedna z najzákladnejších diagnostických funkcií. V ideálnom prípade by daná "krivka" mala predstavovať vodorovnú (horizontálnu) líniu v celom rozsahu. Až na rozbehy a brzdenia, samozrejme..
r4cv píše:šanca, že niekto má parametre motoru pre tento menič je 0.
Parametre motora sú univerzálne, nie špecifické pre dáky menič. Je teda jedno, z akého meniča sa vytiahnu. Maximálne ich bude treba previesť/prepočítať, aby sedeli jednotky.

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 6:41
od r4cv
Parametre motora sú univerzálne, nie špecifické pre dáky menič. Je teda jedno, z akého meniča sa vytiahnu. Maximálne ich bude treba previesť/prepočítať, aby sedeli jednotky.
lenže tie staré meniče boli analógové a hodnoty motoru z nich nevytiahneš.

bod 4 skúsim pohľadať. EDIT: ono to vlastne bude mať zmysel, až keď budem obrábať. skúsim to zajtra

Re: Cincinnati ARROW 500

Napsal: 27. 5. 2018, 7:12
od RaS
třeba u mě je skoro jedno jestli to obrábí nebo neobrábí, nejvíc výkonu sežerou rozjezdy a na ty musíš dimenzovat zrychlení aby to ty motory dali.. to když už to pak jede konstantní rychlostí už nežere "skoro" nic a to jestli to u toho bere špony má třeba u mě vliv tak 10% ..
pro představu.. pojezd konstantní rychlostí motor zatížen z 20-30% dle otáček, rozjezdy špičkově 300% obrábění 30-40% třeba ..
když jsem to dimenzoval spustil jsem "šukací" test, postupně zvyšoval zrychlení dokud to nehodilo chybu, vždycky se to přetížilo ne tím, že by se něco obrábělo, ale právě pro ty rozjezdy, pokud jich je moc za sebou sem a tam pak musíš najít kompromis..