Stránka 252 z 261

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 18. 9. 2024, 11:28
od Milan199
Fifík píše: 18. 9. 2024, 10:53 ... dolil kropáčem X litrů oleje. Kde ty litry asi jsou? :o
Tak ono záleží na tom co to bylo za stroje. U obráběcích strojů se "vyveze" docela dost se šponama. Třeba po lisařině je kupa oleje na výliscích a odpadu // odstřižky //. To se ale většinou recykluje a výlisky se stejně musí odmastit. Pod starejma fabrikama určitě budou notný ložiska ropných produktů.

Je docela zajímavý se poohlídnout co se stalo s ekosystémem v Mexickém zálivu kde před pár roky vyteklo ropy docela dost.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 18. 9. 2024, 12:14
od soustružník
Pod postupovými automaty na šrouby, pár desítek tun, pár desítek kW, pár tun šroubků za hodinu, byly záchytné vany. Prostě stály na kotláku s asi 7 cm rantlem. Součástí výbavy byly dva kbelíky, se kterými se občas došlo pro olej. Chladící částečně končil na výrobcích nebo odpadu, ale většina skončila spolu s unikajícím mazacím v té vaně, ze které se to pravidelně odsávalo a vracelo jako použitý olej. Asi to bylo levnější než odstraňovat úniky. Přesnou představu nemám, ale tak třeba 20 lisů 200 - 400 l denně. Když z obrobny chodili pro olej s konví, lisaři se jim za to troškaření smáli.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 18. 9. 2024, 6:42
od martasg1
No tak vždyť ve výsledku se ty ropný produkty vrací odkud se vytěžily a kam vlastně patří... no prostě ze země :lol:

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 18. 9. 2024, 7:08
od lapa
martasg1 píše: 18. 9. 2024, 6:42 No tak vždyť ve výsledku se ty ropný produkty vrací odkud se vytěžily a kam vlastně patří... no prostě ze země :lol:
No jo, ale nejsou puvodni ropa ... :) ... trebas aditiva ... :) ... ale jinak mas podle selskeho rozumu naprostou pravdu, predsedo :) .

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 20. 9. 2024, 7:23
od Ekolog
Zažil jsem havárii cisterny někde ve Východních Čechách někdy po revoluci. Vyteklo cca 21 000 l motorové nafty do půdy. To se vybagrovalo do nezasažených horizontů a nevezlo na nepropustné polní hnojiště, kde byla provedena tzv. biodegradace, pomocí kompostování a překopávky. Cca za 1 rok byl obsah ropných látek C10-40 ve výluhu a půdě pod 0,05 mg/l a 0,05 mg/kg. Takže tam mizí naftové produkty. V aerobním prostředí (!) to bakterie velice rychle rozloží.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 20. 9. 2024, 10:32
od Aris
Když už se tu řeší likvidace nebezpečného odpadu, pamatujete si na vývojky nebo obecně fotochemii? Do odpadu se to vylévat nemělo, i když to tak dělal asi každý. Nicméně správný postup likvidace např. Rodinalu, dle východoněmeckého ORWA, bylo nalít vyčerpanou vývojku na hadr a ten na otevřeném prostranství spálit. Nedávno jsem našel doma návod, tak jsem si osvěžil paměť. Dřív se na ekologii fakt sralo.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 20. 9. 2024, 12:26
od prochaska
Fifík píše: 18. 9. 2024, 10:53Já si zase vzpomínám, jak děda vyprávěl, že jim ve Škodovce každý ráno údržbář obešel všechny stroje a do všech dolil kropáčem X litrů oleje. Kde ty litry asi jsou? :o
Já si ještě pamatuju na takový červený svinstvo co se přidávalo do emulze aby nehnila. Tuším, že v tom byla rtuť a na obalu bylo napsáno, že v ředění 1:xxx neškodí rybám :D

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 21. 9. 2024, 10:46
od Ekolog
Je nutné si uvědomit, že vše je ve vývoji. Minulou dobu bych neodsuzoval. Celkem se ve světě před 40 lety nevědělo tolik o nebezpečných vlastnostech těžkých kovů, ačkoliv jsme například fosfáty odebírali ze státu, kde tyto fosfáty těžké kovy neobsahovaly.
Co se týká např. aktivačního procesu, je starý pouze asi 120 let. A neustále se vyvíjí. V devadesátých letech nastoupily do AP nové technologie, které aktivační proces posunuly výrazně kupředu.
Dále došlo ke zdokonalení analytických metod, poznání v oblasti zdraví, vlivu na životní prostředí, technologií čištění odpadních vod. Současný pokrok je pro ty, kteří tuto oblast studovali před 45 lety neskutečný.
Jinak k R09. Jedná se o vývojku na bázi 4-aminofenolu. Fenoly jsme uměli odstraňovat z odpadních vod úspěšně již před mnoha generacemi. Tuto vývojku jsem miloval pro její zajímavé vlastnosti a s nostalgií na ní vzpomínám. Z ní bych strach neměl.
Jinak odpady se smí spalovat pouze ve spalovnách, tj zařízeních k tomu určených a povolených. Odstraňování odpadů spalováním vidím jako významnou cestu do budoucnosti, kde jednak spálením využijeme tepelný obsah odpadů a také výnamně redukujeme jejich objem.
Koncepci ČR v oblasti odpadového hospodářství stále považuji za velmi neuspokojivou.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 21. 9. 2024, 8:00
od fmodel
V nějaké starší diskuzi tu někdo řekl že čína není moc dobrá v programování a v softu ,no takhle to moc nevypadá .Zajímavé povídání o automobilkách.
https://www.youtube.com/watch?v=XrRMR1-6SXY

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 21. 9. 2024, 10:59
od prochaska
Když mluvíme o těch ropných odpadech, co se vlastně stane s kondenzátem z kompresoru který naleju do sudu který jednou za čas odveze firma někam pryč? Pro mě to končí tím, že mi vystaví potvrzení o převzetí odpadu, ale pak se s tím určitě něco stane? :D

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 22. 9. 2024, 3:55
od Milan199
prochaska píše: 21. 9. 2024, 10:59 Když mluvíme o těch ropných odpadech, co se vlastně stane s kondenzátem z kompresoru který naleju do sudu který jednou za čas odveze firma někam pryč? Pro mě to končí tím, že mi vystaví potvrzení o převzetí odpadu, ale pak se s tím určitě něco stane? :D
Vylejou to na hromadu uhlí. Voda vyschne a olej se spálí.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 22. 9. 2024, 5:38
od jean
fmodel, šéfredaktor neznámeho časopisu o čínskych autách musí o plc vedieť strašne veľa :lol: Kvalita čínskych dielov je tak zlá, že niektoré automobilky sa vracajú k výrobe v Europe.

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 22. 9. 2024, 8:30
od fmodel
Myslíš že je to tak jednoduchý? Podílel jsem se na vývoji a výrobě prototypů (zjednodušeně- chlazené skříně managementu baterijí pro BMW, a to konkrétně odlévání a obrábění ) který jsme dostali po te co to nekolik italských firem nedalo.Když vidíš tu znalostní úroveň a neschopnost pracovníků firem, leč v krásných prostorech proti naší dílně, tak si říkám že už i někteří známí Indové z oblíbených trubkových videí jsou proti nim hvězdy.
To co říkáš mi připomíná diskutéry co pod každým článkem píšou že čína vše kopíruje a nic neumí,moje zkušenost říká co si zaplatíš to dostaneš ,lokomotiva za 1 dolar bude fungovat jako lokomotiva za 1 dolar ,zaplať reálnou cenu a dostaneš co si zaplatíš :wink:

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 22. 9. 2024, 8:37
od Thomeeque
Jakmile nějaké téma začne jen malinko připomínat hospodu, šoupne tam fmodel video o automobilkách a šikovných číňanech, kteří nám všem ukážou. Co si na to konečně založit svoje téma?

Re: To mi hlava nebere toto

Napsal: 22. 9. 2024, 9:03
od Milan199
Já jsem si to video prohlédl se zájmem. Určitě je to i proto, že se rozhlížím po novém elektroautě. Protože chci něco menšího // nákupy , k doktorovi a tak // je výběr v EU nulový a tak čekám s čím // a kdy // vylezou asiati. BYD má vyrábět v Maďarsku model Seagull a nebo Hyundai u nás model Inster.

Jinak potvrzuji to co píše fmodel. Číňan umí a pořád se zlepšuje. Ale není to za ty nesmyslné ceny co se tady u nás tak líbí. Nedávno jsem potřeboval frézy průměr 8, kterými hodně děláme. Bral jsem jich 100 ks a po objednávce přišel dotaz zda je chci v krabičkách nebo na "přebalení" a nebo zda nechci rovnou udělat potisk "svojí firmou". Vzal jsem to na přebalení a přišly v takové voštinové krabici // jako náboje //. Prostě ekonomické balení.