Stránka 4 z 4
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 19. 5. 2020, 10:30
od novic
Ďakujem a čo hovoríte na tú tlmivku používate aj to alebo je to zbytočne ?
Dnes objednám ten odpor
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 19. 5. 2020, 10:37
od Cjuz
novic píše: ↑19. 5. 2020, 10:30
Ďakujem a čo hovoríte na tú tlmivku používate aj to alebo je to zbytočne ?
Dnes objednám ten odpor
jeslti myslíš výstupní tlumivku mezi měničem a motorem tak se používá u větších výkonů a dlouhém vedení.
měnič by totiž s kapacitou vodičů mohl zápasit
ale u kabelu několik m je to bez významu
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 19. 5. 2020, 11:46
od Milan199
novic píše: ↑19. 5. 2020, 10:30
Ďakujem a čo hovoríte na tú tlmivku používate aj to alebo je to zbytočne ?
Dnes objednám ten odpor
Výrobci doporučují dávat tlumivku PŘED měnič, pokud je připojen na "tvrdý" zdroj. Tedy blízko za rozvaděčem, vodiče s velkým průřezem, atd... Tlumivka omezí proudový náraz při zapnutí a zvyšuje životnost kondenzátorů meziobvodu.
Většinou je tam nedávám.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 29. 5. 2020, 6:20
od novic
Dakujem za rady uz to frci zapojenie je jednoduche ( to aj pre mna ), rozbeh som nastavil na 7 sekund nech nezacne hned zhurta.
Brzdenie som nastavil na 4 sekundy na 2 sekundy to bol dobry drastak
Menic pri brzdeni vypise : brzdny modul aktivny presne podla navodu. Lebo prv som to len zapojil a nic sa nedialo

Potom som kukal nastavenie a tam bol nastaveny cas rozbeh 10 sekund dobeh 10 sekund.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 29. 5. 2020, 6:52
od atlan
Odpor ako, vlazny ti horuci? Skusal si pri praci na kolko sa nahreje? Len bacha radsej nie priamo rukou aby si sa nespalil.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 29. 5. 2020, 7:07
od novic
Zajtra budem sustruzit viac zatiaľ som to viac menej len skúšal a teplota nebola meratelna. To bude až tak kúriť ?

Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 29. 5. 2020, 7:10
od Trevor2
Pri tych časoch čo nastavil to musí stým odporom narábať ako v rukavickach.
Pri tych 2 sekundách to čo robilo také drsné ?
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 29. 5. 2020, 10:33
od novic
Tie prudké stopy mi neprídu úplne koser menic to zvládal chybu nedalo ale neviem si predstaviť ako by to bolo pod záťažou.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 31. 5. 2020, 9:46
od novic
https://www.youtube.com/watch?v=0GM3eYujH4w
Na kable pride este chranicka chybajuci kryt bude z al plechu, nad menic sa dorobi nejaka ochrana aby do neho nefrkla emulzia
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 11. 7. 2020, 4:04
od novic
atlan píše: ↑29. 5. 2020, 6:52
Odpor ako, vlazny ti horuci? Skusal si pri praci na kolko sa nahreje? Len bacha radsej nie priamo rukou aby si sa nespalil.
Tak som to minulý týždeň poriadne vyskúšal a po 5 hodinách práce sa na ňom dala udržať ruka. Pomerne často som brzdil.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 7. 3. 2021, 8:28
od Krutor
Zdravím všechny po několika letech
Děkuji za info a inspiraci v tomto vláknu, informací o parametrech brzdných odporů je poměrně málo. Použil jsem místo originál odporu topné těleso z rozbitého kávovaru, má to 40 ohm a 1400 W. Zdá se, že funguje bez problémů. Měnič Hitachi SJ200, 0.75 kW. Bylo třeba nastavit parametry B090 a B095. Brzdnou rampu jsem tím dokázal zkrátit ze 3 s na 1 s (běžný 3f-motor 1400/min z 200 Hz na 0 Hz) , méně jsem neměl důvod zkoušet.
Myslím, že by šla použít topná spirála z jakéhokoliv tepelného spotřebiče, např. z žehličky, toustovače atd.
Re: Volba brzdného odporu pro FM
Napsal: 7. 3. 2021, 11:06
od Mex
Už to tady na fóru šlo několikrát. Dokonce i hned na první stránce tohoto vlákna.
Ještě lepší je rychlovarka, pak to může ještě udržovat vodu na kafe teplou. Nebo ponorná spirála a ohřívat rovnou to kafe.
To Tvé topení toho asi moc nesnese, je to dělané na chlazení protékající vodou. Ale u takového srandovního měniče a navíc při tak pomalém brzdění to určitě vyhoví.
Jen u těch výkonných spotřebičů (žehlička, elektrický vařič, rychlovarka atd.) a malých měničů může být problém, že ten měnič neumí použít tak malý odpor, jaký ten velký spotřebič má.
Často je minimální připojitelný odpor třeba 68R nebo i víc, ale to odpovídá tak nějakému 700W spotřebiči. A dávat tam menší odpor nemusí být dobrý nápad, protože se může přetížit brzdný tranzistor, který s nějakým minimem počítá.
Takže vždy to chce vzít do ruky datasheet od měniče.