Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Napsal: 21. 1. 2012, 11:09
opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
Byl jsem před lety v lokomotivce Škoda Plzeň a tam se t.zv. tlapové trakční motory a jejich kompozicová ložiska zaškrabávala. Natušírkovaný trn. který imitoval nápravu dvojkolí se uložil do sešroubovaných pánví a protočil. Po rozmontování pánví se sledovala stopa tušírky na pánvi a tam se to zaškrabávalo do do jistého vzorku. Toto se několikrát opakovalo až dobré sezení trnu bylo na 70 % plochy pánve. Určité mikronerovnosti zaškrabávání umožnily vznik olejového filmu a lepší mazání. Mazání bylo knotové a ne moc dobré. Knot se ve styku s nápravou ucpal otěrem a potom už olej nepropouštěl.chemic píše:opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky
presne tak.S tým súhlasim,lebo dve presne a hladke plochy sa po sebe neklžu.Jasný príklad johansonky sa lepia.Ked je na mašine pekne zaškrabanýkonik aj suportové sane tak sa to posúva jedna radost.Stařec_007 píše:Tak ono zaškrabávání má dva důvody. Jednak je přesnější než samotné broušení takže první důvod je zpřesňování. A pak také snížení tření, dvě broušené plochy po sobě moc nechodíJedna by měla bý vždy frézovaná nebo škrabaná... Ale maš pravdu, je to děsně otravná práce
)
kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.kovboj2000 píše:Na SV18 sú klzné ložiská najväčšou slabinou tohoto stroja! Žiadne iné stroje nepoznám čo by mali na vretene klzné ložiská, všetky ine stroje majú použité valivé ložiská, guličkové alebo valčekové, z vysokou trvanlivosťou. Tie keď sa opotrebia tak sa jednoducho vymenia, ale vydržia roky až desaťročia - podľa intenzity práce na stroji. SV18ky aj u nás v SES-ke behajú mnohé s veľkou vôľou a tým aj veľkou nepresnosťou vretena. Preto by som SV18-ku už z princípu nechcel... Máme zväčša SN40 , je to stroj nenormálne tuhý ktorý znesie oveľa väčšie úbery ako SV18, špona 10 mm neni problem. Nemám vôbec sympatiu k SV18-kam, aj ked ich mnohí chvália. . .
Máš pravdu v tomto musím iba s tebou súhlasiť. Aj pri poruche mazania je to pri klzných ložiskách smrť, valivé ložislo dokáže bežať aj pri poruche mazania a nič strašné sa nedeje, u jendeho SUčka sme prišli na to po mesiaci že nejde čerpadlo.ARTOS píše:kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.kovboj2000 píše: .
Podobně na tom jsou ploché řemeny vs. klínové řemeny ,které dokáží přenést větší sílu , nepadají a jsou i trochu levnější a potažmo dostupnější.
Proč myslíš blbost? Myslím že je jednoduší měnit válečková ložiska oproti kluzným, které se pak musí pracně zaškrabávat a hrozí tam větší šance zadření.fmodel píše:A proč tě taková blbost napadla??
Já žádný, ale potřebuji u své SV18R vyměnit kluzná ložiska, tak proto zjištují jestli není rovnou lepší tam hodit něco jiného.fmodel píše:a kolik jsi měnil vřetenových válečkových ložisek????????