Stránka 4 z 4

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 21. 1. 2012, 11:09
od chemic
opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 21. 1. 2012, 5:48
od jmouca
chemic píše:opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky
Byl jsem před lety v lokomotivce Škoda Plzeň a tam se t.zv. tlapové trakční motory a jejich kompozicová ložiska zaškrabávala. Natušírkovaný trn. který imitoval nápravu dvojkolí se uložil do sešroubovaných pánví a protočil. Po rozmontování pánví se sledovala stopa tušírky na pánvi a tam se to zaškrabávalo do do jistého vzorku. Toto se několikrát opakovalo až dobré sezení trnu bylo na 70 % plochy pánve. Určité mikronerovnosti zaškrabávání umožnily vznik olejového filmu a lepší mazání. Mazání bylo knotové a ne moc dobré. Knot se ve styku s nápravou ucpal otěrem a potom už olej nepropouštěl.
Motory se potom naprázdno s dvojkolím zabíhaly a ložiska docela hřála.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 26. 1. 2012, 7:54
od miso 4x4
Stařec_007 píše:Tak ono zaškrabávání má dva důvody. Jednak je přesnější než samotné broušení takže první důvod je zpřesňování. A pak také snížení tření, dvě broušené plochy po sobě moc nechodí :-) Jedna by měla bý vždy frézovaná nebo škrabaná... Ale maš pravdu, je to děsně otravná práce :-))
presne tak.S tým súhlasim,lebo dve presne a hladke plochy sa po sebe neklžu.Jasný príklad johansonky sa lepia.Ked je na mašine pekne zaškrabanýkonik aj suportové sane tak sa to posúva jedna radost.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 28. 2. 2012, 6:29
od kovboj2000
Na SV18 sú klzné ložiská najväčšou slabinou tohoto stroja! Žiadne iné stroje nepoznám čo by mali na vretene klzné ložiská, všetky ine stroje majú použité valivé ložiská, guličkové alebo valčekové, z vysokou trvanlivosťou. Tie keď sa opotrebia tak sa jednoducho vymenia, ale vydržia roky až desaťročia - podľa intenzity práce na stroji. SV18ky aj u nás v SES-ke behajú mnohé s veľkou vôľou a tým aj veľkou nepresnosťou vretena. Preto by som SV18-ku už z princípu nechcel... Máme zväčša SN40 , je to stroj nenormálne tuhý ktorý znesie oveľa väčšie úbery ako SV18, špona 10 mm neni problem. Nemám vôbec sympatiu k SV18-kam, aj ked ich mnohí chvália. . .

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 28. 2. 2012, 7:47
od miso 4x4
Tuhost stroja zavisi od viacerích faktorov napr aj hmotnosť.SV 18 -kaje myslím tuhá dosť a tú 10 mm šponu znesie tiež a aj 20mm.Iná vec je to, či ju utiahne,kedže je tam plochý remeň.Viac odborníkov tvrdí,že klzné ložiská sú tuhšie ako valivé.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 28. 2. 2012, 8:47
od ARTOS
kovboj2000 píše:Na SV18 sú klzné ložiská najväčšou slabinou tohoto stroja! Žiadne iné stroje nepoznám čo by mali na vretene klzné ložiská, všetky ine stroje majú použité valivé ložiská, guličkové alebo valčekové, z vysokou trvanlivosťou. Tie keď sa opotrebia tak sa jednoducho vymenia, ale vydržia roky až desaťročia - podľa intenzity práce na stroji. SV18ky aj u nás v SES-ke behajú mnohé s veľkou vôľou a tým aj veľkou nepresnosťou vretena. Preto by som SV18-ku už z princípu nechcel... Máme zväčša SN40 , je to stroj nenormálne tuhý ktorý znesie oveľa väčšie úbery ako SV18, špona 10 mm neni problem. Nemám vôbec sympatiu k SV18-kam, aj ked ich mnohí chvália. . .
kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.
Podobně na tom jsou ploché řemeny vs. klínové řemeny ,které dokáží přenést větší sílu , nepadají a jsou i trochu levnější a potažmo dostupnější.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 2. 3. 2012, 2:52
od kovboj2000
ARTOS píše:
kovboj2000 píše: .
kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.
Podobně na tom jsou ploché řemeny vs. klínové řemeny ,které dokáží přenést větší sílu , nepadají a jsou i trochu levnější a potažmo dostupnější.
Máš pravdu v tomto musím iba s tebou súhlasiť. Aj pri poruche mazania je to pri klzných ložiskách smrť, valivé ložislo dokáže bežať aj pri poruche mazania a nič strašné sa nedeje, u jendeho SUčka sme prišli na to po mesiaci že nejde čerpadlo.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 8. 12. 2014, 2:30
od Phoenix47
Měl bych dotaz, dá se u soustruhu SV18 vyměnit kluzná ložiska za třeba valivá ložiská, kuličková nebo válečková?

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 20. 4. 2015, 9:31
od fmodel
kouněte jak zaškrabávaj profíci kolem 3 minuty :shock: https://www.youtube.com/watch?v=Jq4S2T75edA" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 9:00
od Phoenix47
Dá se u soustruhu SV18 vyměnit kluzná ložiska za třeba valivá ložiská, kuličková nebo válečková? Zkoušel to někdo?

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 9:50
od fmodel
A proč tě taková blbost napadla??

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 2:27
od Phoenix47
fmodel píše:A proč tě taková blbost napadla??
Proč myslíš blbost? Myslím že je jednoduší měnit válečková ložiska oproti kluzným, které se pak musí pracně zaškrabávat a hrozí tam větší šance zadření.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 2:28
od fmodel
a kolik jsi měnil vřetenových válečkových ložisek????????

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 2:35
od Phoenix47
fmodel píše:a kolik jsi měnil vřetenových válečkových ložisek????????
Já žádný, ale potřebuji u své SV18R vyměnit kluzná ložiska, tak proto zjištují jestli není rovnou lepší tam hodit něco jiného.

Re: Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Napsal: 10. 9. 2015, 2:56
od fmodel
zapomeň na valivá ložiska do SV18 ,poptej tady na foru zaškrabání ,přebroušení hřídele (vřetena) a seřízení ,určitě někoho seženeš myslím že je tu dost fundovaných odborníků pokud je přesvědčíš.