Re: Ako ste na tom so zákazkami? ( ide kríza)
Napsal: 17. 3. 2020, 9:42
Odbory říkali že zdroje jsou tak uvidíme.
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
50k čistého to fakt není ! Není to ani 50k hrubého. Když vynechám platy manažerů, tak na 50k HRUBÉHO dosáhne horko těžko zaměstnanec s tarifní skupinou C - tedy třetí nejvyšší. Na linkách je E nebo F. Roční bonusy jsou sice velmi štědré, ale zase taková hitparáda to není.packa píše: ↑17. 3. 2020, 9:38 Zas vezměte to tak že každý blbec co dělá ve škodovce na lince bere dobrých 50k čistého plus roční bonusy a další to už taky pěkně kurví trh práce , menší firmy tomu nemůžou konkurovat . Oni to tam ty odbory ženou do extrému a pak se diví že to chtěj fašouni odtáhnout jinam .
( né každý kdo tam dělá je blbec to jsem říct samo nechtěl )
To zní jistě rozumně, ta laboratoř není jediná, technicky by se to jistě zvládnout dalo. Organizačně nevím. Jenom v hlavním závodě je /snad/ 12000 lidí co jsou přímo zaměstnanci automobilky. Stravování, úklid, údržba jsou další. Navíc je to ohromný proud materiálu v reálném čase z dalších fabrik. Kupa jich je poblíž a kamion je tam za chvilku. Netuším jak dlouho přežije virus na nějaké poprskané krabici. Tohle všechno sterilizovat asi není v současné době možné. No a stačí aby klopýtla dodávka dílů z kterékoliv dodavatelské firmy a stojí to skoro celé. Ve fabrice prakticky nejsou sklady, z kamionů se to vykládá rovnou na linky.Mex píše: ↑18. 3. 2020, 3:54 Labina té sympatické doktorky umí udělat test za tisícovku. Se slušným analyzátorem se dá za den udělat tisícovka testů.
Tak kdyby fabrika zaplatila všem lidem test (bez testu zákaz vstupu do fabriky) a současně nařídila povinné nošení ochranných prostředků po dílně, omezila volný pohyb po fabrice a zorganizovala směny na obědy, tak by se snad měl dát udržet provoz při docela vysoké bezpečnosti.
Ve Škodovce jsem nikdy nebyl, ale v Hyundai ano. Až mě tehdy překvapilo, jak tam dělalo málo lidí. Skoro jsem se v té fabrice, kde stroje makaly samy, bál. Konkrétně jsem byl v převodovkárně. Takže nějaká dramatická koncentrace snad nebude ani v té Škodovce.
není to tak jednoduché -Milan199 píše: ↑18. 3. 2020, 5:37To zní jistě rozumně, ta laboratoř není jediná, technicky by se to jistě zvládnout dalo. Organizačně nevím. Jenom v hlavním závodě je /snad/ 12000 lidí co jsou přímo zaměstnanci automobilky. Stravování, úklid, údržba jsou další. Navíc je to ohromný proud materiálu v reálném čase z dalších fabrik. Kupa jich je poblíž a kamion je tam za chvilku. Netuším jak dlouho přežije virus na nějaké poprskané krabici. Tohle všechno sterilizovat asi není v současné době možné. No a stačí aby klopýtla dodávka dílů z kterékoliv dodavatelské firmy a stojí to skoro celé. Ve fabrice prakticky nejsou sklady, z kamionů se to vykládá rovnou na linky.Mex píše: ↑18. 3. 2020, 3:54 Labina té sympatické doktorky umí udělat test za tisícovku. Se slušným analyzátorem se dá za den udělat tisícovka testů.
Tak kdyby fabrika zaplatila všem lidem test (bez testu zákaz vstupu do fabriky) a současně nařídila povinné nošení ochranných prostředků po dílně, omezila volný pohyb po fabrice a zorganizovala směny na obědy, tak by se snad měl dát udržet provoz při docela vysoké bezpečnosti.
Ve Škodovce jsem nikdy nebyl, ale v Hyundai ano. Až mě tehdy překvapilo, jak tam dělalo málo lidí. Skoro jsem se v té fabrice, kde stroje makaly samy, bál. Konkrétně jsem byl v převodovkárně. Takže nějaká dramatická koncentrace snad nebude ani v té Škodovce.
Možná je tedy rozumnější to na tři týdny zavřít, kdo je infikován tak se rozsype doma a ostatní třeba otestovat před návratem.
I tupějším jedincům už začíná docházet že to není obyč kašlíček a třeba se začnou chovat zodpovědněji.
jjj vidím to podobně, bude to průser. Velký firmy jedou s marží v jednotkách procent. Situace, kdy zůstanou prakticky veškeré náklady a odpadnou totálně přijmy může být smrtící během několika dní či týdnů. Vlastní zkušenost z roku 2000. Měl jsem zaměstnance, rozjetej buzines (výroba) ale neodhadnul jsem masivní přesun výroby konkurence směr čína, kdy následně v konkurenčním boji spadly ceny obdobných produktů na polovinu či třetinu, prostě prodejní cena konkurence byla taková, že já za to nenakoupil materiál na vstupu. Měl jsem sice v tu chvíli o stovky procent vyšší kvalitu, garanci servisu atd. Přesto jsem šel do kopru. Tři měsíce nákladů a ani koruna výdělku ... a bylo vymalováno. Naštěstí jsem neměl dluhy, kluci z dílny si našli rychle práci jinde, poučilo mne to.vvitty píše: ↑18. 3. 2020, 10:24 Mesicni (snad jen) vypadek prijmu kdyz zustanou naklady posle spoustu firem do kopru a ty ostatni se z toho budou vzpamatovavat rok nebo dva. A za mesic rozhodne nezacneme tam kde jsme mejdan prvniho brezna skoncili. Lidi orezou mraky zbytnych vydaju aby pokryli vypadek prijmu.
jo to znám ... denně když jdu do dílny skrz sklad vidím materiál za cca dva míče co jsem před dvaceti lety průběžně naskladnil na výrobu co padla a kterej je dnes i někdy problém udat do šrotu (a to už jsem asi před deseti lety spoustu věcí do šrotu vyvezl). To je holt riziko podnikání, co koblihářům jako největší "škůdci státu" nevysvětlíme.
Taky souhlas, jen je prosím neoznačuj za podnikatele, ale za podnikavce nebo aspoň podnikající podnikavce.