VELMI AMATÉRSKÁ STAVBA 3D HOBBY ROUTERU
Napájecí napětí je 70V. Řídící software je Mach3. PC: AMD 2,2Ghz, 1GB ram, 200GB disk. Nově přeinstalován a běží na něm pouze Mach3.packa píše:jaký tam máš napájecí napětí těch driverů ?
čím s tím hýbeš ? mach nebo linux cnc ? ono může být největší limit ten paralelní port ,
800 pulzů na otáčku? Tj. při 65mm/s a stoupání 5mm/otáčku steprate 10400Hz (dělaj ti teď ty řemenice převod 1:1?). To by asi limit Machu bejt neměl.. Nicméně můžes na zkoušku nastavit míň (400) a uvidíš, no.. Jak máš vlastně připojeny drivery k PC?
PS: SDG4046 do každé rodiny!
Tím by sis to mohl ověřit klidně i při 200kHz (limit driveru) 
PS: SDG4046 do každé rodiny!


mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Vubec bych se nedivil kdyby to bylo řídícím systémem MACH3
Při téhle rychlosti (uživatelé serv čtou "při téhle pomalosti") kdy síly není přebytek se mnohem snáze projeví nestabilita krokování a vypadne to ze synchronu "nato-tata"
Než laborovat s dalšíma motorama tak by to chcelo vyzkoušet jak se to chová pod LINUXCNC (nemusí se ani instalovat, jenom vyzkoušet z Live-CD)
Ono to přes LPT pořád není žádna hitparáda, ale o kousek dál by se ten Linux i s tím LPT mohl dostat (pokud tedy vylženě nebrání rozumnému chodu samotná HW konfigurace PC - viz Latency-Test)
Myslím si že vhledem k ceně pokusu to za vyzkoušení stojí

Při téhle rychlosti (uživatelé serv čtou "při téhle pomalosti") kdy síly není přebytek se mnohem snáze projeví nestabilita krokování a vypadne to ze synchronu "nato-tata"
Než laborovat s dalšíma motorama tak by to chcelo vyzkoušet jak se to chová pod LINUXCNC (nemusí se ani instalovat, jenom vyzkoušet z Live-CD)
Ono to přes LPT pořád není žádna hitparáda, ale o kousek dál by se ten Linux i s tím LPT mohl dostat (pokud tedy vylženě nebrání rozumnému chodu samotná HW konfigurace PC - viz Latency-Test)
Myslím si že vhledem k ceně pokusu to za vyzkoušení stojí

Zdravím,
tak jsem zase malinko pokročil. Fotky již nejsou příliš aktuální. Ale neměl jsem moc času přispívat. Aktuálně je již vše natřené a nastříkané a čeká kompletuje se. Nakonec přidávám jedno kraťoučké video z prvního pokusného "frézování". Neodolal jsem a musel jsem to vyzkoušet s fixem
tak jsem zase malinko pokročil. Fotky již nejsou příliš aktuální. Ale neměl jsem moc času přispívat. Aktuálně je již vše natřené a nastříkané a čeká kompletuje se. Nakonec přidávám jedno kraťoučké video z prvního pokusného "frézování". Neodolal jsem a musel jsem to vyzkoušet s fixem

- Přílohy
-
- 10009103_795002723861663_2049943442_n.mp4
- První kreslení testovacího obrazce.
- (2.79 MiB) Staženo 420 x
Zdravím,
jelikož učím, tak jsem si myslel, že toho o prázdninách stihnu spoustu. Nicméně naprostý opak byl pravdou
Vše se začíná rozhýbávat až ke konci prázdnin. Přidávám tedy opět pár foteček ze stavby. V podstatě je potřeba vše sestavit. Ještě tedy zůstává viset velký otazník nad vřetenem, ale to se časem vyřeší. Také jsme se pokusil udělat energetické řetězy z husího krku průměru 50mm. Zatím se to jevím jako překvapivě funkční a jednoduché řešení. Jinak nastala menší změna a celý stroj bude po dokončení na PRODEJ.
jelikož učím, tak jsem si myslel, že toho o prázdninách stihnu spoustu. Nicméně naprostý opak byl pravdou

Po dlouhé době opět přidávám nějaké fotky ze stavby. Vše se již blíží ke konci. Právě probíhá zafrézovávání latí a vytváření roviny, na které bude přidělána pracovní MDF deska. Proběhlo také několik úprav na ose z, např. byl vyměněn trapézový šroub za kuličkový. S trapézovým to chodilo naprosto otřesně(nešlo se dostat na vyšší rychlost). Také budou dodělány výztuhy na osu Z.
Zdravím po delší době,
na frézce se udála od poslednich příspěvků spousta změn. Ta nejpodstatnější je osazení osy X AC servomotorem a pořízením HW interpolatoru. Do budoucna budou osazeny všechny osy AC servy. Timto apeluji na všechny začínající stavitele, aby si nechali poradit od zkušených stavitelů zde na fóru, protože vždycky dojde na jejich rady a ušetří se spousta peněz! Ale teď zpět ke frézce. Řeším stále problém zkracování drah a kulatých rohů. Při rychlosti 3000mm/min. a akceleraci 1000mm/s² je to ok. Jakmile jdu na 6000mm/min. jsou už kulaté rohy a nedojeté dráhy. Jak velkou akceleraci používáte při rychlostech kolem nebo nad 6000mm/min. Nebo je problém někde jinde? S G kodem jsem již experimentoval, při použití podélného hrubovaciho cyklu G64 je to beze změny. Řešení je G61, ale to pak kružnici nejede plynule, ale cuka, to bych asi přišel o nástroj. Jediné východisko je použít obrovské akcelerace, ale to už se mi zdá přehnané. Tak nevím jestli nedělám chybu někde jinde. Byl by někdo ochoten poradit a podělit se o zkušenosti? Děkuji Tomáš!
na frézce se udála od poslednich příspěvků spousta změn. Ta nejpodstatnější je osazení osy X AC servomotorem a pořízením HW interpolatoru. Do budoucna budou osazeny všechny osy AC servy. Timto apeluji na všechny začínající stavitele, aby si nechali poradit od zkušených stavitelů zde na fóru, protože vždycky dojde na jejich rady a ušetří se spousta peněz! Ale teď zpět ke frézce. Řeším stále problém zkracování drah a kulatých rohů. Při rychlosti 3000mm/min. a akceleraci 1000mm/s² je to ok. Jakmile jdu na 6000mm/min. jsou už kulaté rohy a nedojeté dráhy. Jak velkou akceleraci používáte při rychlostech kolem nebo nad 6000mm/min. Nebo je problém někde jinde? S G kodem jsem již experimentoval, při použití podélného hrubovaciho cyklu G64 je to beze změny. Řešení je G61, ale to pak kružnici nejede plynule, ale cuka, to bych asi přišel o nástroj. Jediné východisko je použít obrovské akcelerace, ale to už se mi zdá přehnané. Tak nevím jestli nedělám chybu někde jinde. Byl by někdo ochoten poradit a podělit se o zkušenosti? Děkuji Tomáš!
Naposledy upravil(a) Malda dne 29. 8. 2015, 8:45, celkem upraveno 1 x.
U těch rychlostí jsi nejspíš zaměnil sekundy za minuty. 3m za sekundu neudělá žádná frézka. No a 3m za minutu bohatě stačí pro veškeré frézování. Dural budeš frézovat tak 1m/min, na plast a dřevo použiješ na ty 3m/min. 6m/min použiješ pro rychloposuv.
Zaoblení rožků při vyšší rychlosti je kompromis mezi akcelerací, rychlostí a požadovanou přesností.
Buďto řekneš řídícímu systému, že má jet maximální rychlostí a on k tomu podle nastavené akcelerace dopočítá patřičné zaoblení, tak aby tuto akceleraci dodržel.
Nebo řekneš řídícímu systému, že má jet s takovou a takovou přesností a on k tomu dopočítá maxímální možnou rychlost aby s danou akcelerací zvládl udržet přesnost.
V LinuxCNC (dříve se jmenoval EMC2) je na to G-kod příkaz
Vzhledem k tomu že jedeš asi pod MACH3 tak nemá cenu nějak přesněji vysvětlovat. Jak je toto možné ovlivnit v MACHu nevím - ale aspoň víš jakým směrem hledat.
Buďto řekneš řídícímu systému, že má jet maximální rychlostí a on k tomu podle nastavené akcelerace dopočítá patřičné zaoblení, tak aby tuto akceleraci dodržel.
Nebo řekneš řídícímu systému, že má jet s takovou a takovou přesností a on k tomu dopočítá maxímální možnou rychlost aby s danou akcelerací zvládl udržet přesnost.
V LinuxCNC (dříve se jmenoval EMC2) je na to G-kod příkaz
Kód: Vybrat vše
G64 <P- <Q->>
Q parametr ještě ovlivňuje nějaké další "optimalizace" dráhy pro snadnější zpracování "Trajectory Plannerem"G64 - without P means to keep the best speed possible, no matter how far away from the programmed point you end up.
G64 P- Q- - is a way to fine tune your system for best compromise between speed and accuracy. The P- tolerance means that the actual path will be no more than P- away from the programmed endpoint.
Vzhledem k tomu že jedeš asi pod MACH3 tak nemá cenu nějak přesněji vysvětlovat. Jak je toto možné ovlivnit v MACHu nevím - ale aspoň víš jakým směrem hledat.
Dekuji za rady, s G64 jsem již laboroval a odzkousel s různým nastavením parametrů. Musím se tedy smířit s tim, že akcelerace 1000mm/s² je prostě na rychlost 6000mm/s málo. Musel bych nastavit akceleraci třeba na 2000mm/s², ale to už nezvládne spolehlivě krokový motor.