Soft spočítá to, co mu člověk zadá. Délka matice a všeobecně známé pravidlo s těmi násobky je pro tento výpočet spíše okrajová informace, protože i s matící délky 8mm (2x pr. šroubu) vyjdou nemlich ty samé výsledky. Soft počítá pevnost šroubu na tah. Vytržení z hliníku při nedostatečné délce závitu v hliníku je věc druhá. Výpočet by byl úplně jiný kdyby se do dovoleného tlaku v závitu místo 240MPa (ocel) zadala hodnota výrazně horší, třeba 50MPa (hliník).
Badina's CNC
Přibližně v té samé době to učili i mě 
Soft spočítá to, co mu člověk zadá. Délka matice a všeobecně známé pravidlo s těmi násobky je pro tento výpočet spíše okrajová informace, protože i s matící délky 8mm (2x pr. šroubu) vyjdou nemlich ty samé výsledky. Soft počítá pevnost šroubu na tah. Vytržení z hliníku při nedostatečné délce závitu v hliníku je věc druhá. Výpočet by byl úplně jiný kdyby se do dovoleného tlaku v závitu místo 240MPa (ocel) zadala hodnota výrazně horší, třeba 50MPa (hliník).
Soft spočítá to, co mu člověk zadá. Délka matice a všeobecně známé pravidlo s těmi násobky je pro tento výpočet spíše okrajová informace, protože i s matící délky 8mm (2x pr. šroubu) vyjdou nemlich ty samé výsledky. Soft počítá pevnost šroubu na tah. Vytržení z hliníku při nedostatečné délce závitu v hliníku je věc druhá. Výpočet by byl úplně jiný kdyby se do dovoleného tlaku v závitu místo 240MPa (ocel) zadala hodnota výrazně horší, třeba 50MPa (hliník).
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Pohrávám si tu s myšlenkou dvou pohybových šroubů na Y (místo původního pohonu jedním centrálním šroubem uprostřed s držákem matice resp. maticí na spojovací desce pod upínací deskou). Vyrovnají se vyšší cenové náklady (šroub, držák matice, matice, ložiskové domky, řemenice, řemen... vše navíc) na zvýšenou tuhost portálu X?
PS: To, že to někde prochází materiálem si nevšímejte, je to jen ideový návrh.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Začíná se mi ta varianta s dvěma šrouby na Y čím dál tím víc líbit zejména pro absenci toho spojovacího dílu bočnic portálu osy X. Navíc se dá zakomponovat převod od motoru na šroub cca 1:2 čímž se zjemní Y a zvedne se kroutící moment, dost potřebný na stěhování té obrovské hmoty X+Z+vřeteno. Navíc jsem držáky matic dal zevnitř těch bočnic čímž budou více chráněné a celkově to bude kompaktnější.
Pohled zespoda: Pohled zezadu: Délka řemenu vychází 1200mm.
Akorát bude oříšek vymyslet jak to smontovat, protože je špatná dostupnost na některý šrouby lineárního vedení X. No ale snad to půjde.
Pohled zespoda: Pohled zezadu: Délka řemenu vychází 1200mm.
Akorát bude oříšek vymyslet jak to smontovat, protože je špatná dostupnost na některý šrouby lineárního vedení X. No ale snad to půjde.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
"Snad" to půjde není zrovna povzbudivé. Zde bych kompromisy nedělal.
Navíc počítej s instalací koncáků, kabelů, možné krytování pohonů, atd.
Ono často se říká "to se pak udělá" a ve finále seš na... protože sis neudělal díl o 2mm větší a nejde to tam dát.
Navíc počítej s instalací koncáků, kabelů, možné krytování pohonů, atd.
Ono často se říká "to se pak udělá" a ve finále seš na... protože sis neudělal díl o 2mm větší a nejde to tam dát.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
každej rozumnej výrobce řemenů ve svém katalogu uvádí minimální poloměr ohybu řemene.. asi by nebylo vhodné jít pod tuto hranici..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Ano, ale na CNCshopu, kde chci nakupovat (http://www.cncshop.cz/remeny-remenice_c" onclick="window.open(this.href);return false;), žádnej výrobce uveden není. HTD je typ řemenu, resp. tvar zubu. Takže v nejhorším budu muset oslovit např, Optibelt, GATES, Roulunds....
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
ti výrobci to budou mít asi dost podobný takže klidně koukni do katalogu jakéhokoliv výrobce..
záleží na velikosti HTD třeba pro 3M já tady v jednom katalogu mám poloměr ohybu 14mm
záleží na velikosti HTD třeba pro 3M já tady v jednom katalogu mám poloměr ohybu 14mm
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Mezitím doznala osa Y změnu. Jsou tam konečně zakomponované dva pohybové šrouby i stím, že to pujde smontovat a na všechny šrouby se dostanu jak budu potřebovat. Zcela náhodou tam vzniklo místo pro vložení profilu L 20x15x2, který budu shora chránit pohybové šrouby, tekže špony nebudou padat přímo na něj.
Pohled pod sukni
A aby těch výhod nebylo málo, tak se ještě podařilo upravit pojezd resp. dojezd osy Y tak, že se obsáhne celá deska 
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Odpověď z Optibeltu spadla do SPAMU, takže jsem ji chvilku hledal. Řemen je v pohodě (aby ne). Pro zvědavce přikládám protokol.
- Přílohy
-
- Omega_1200_5M_15.pdf
- (222.8 KiB) Staženo 1684 x
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Tak trochu frustrace z toho, že z oslovených patnácti firem se jich 10 neozvalo vůbec, 3 odpověděly, že je to pro ně moc velký, 1 napsala, že to udělá s přesností na půl milimetru a ta poslední mi nabídla cenu 15000,- (slovy patnácttisíckorunčeských) za jeden větší díl což je šílené.
Flinta do žita ale ještě hozená není
Flinta do žita ale ještě hozená není
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.