Stránka 5 z 7

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 6:11
od testone
to že ti to šmajdá kuželovitě je jednoznačný důkaz toho, že plocha na které máš přišroubovanou univerzálku není kolmo na osu otáčení

teď to neřeš, vyřešíš to až budeš mít funkční pohon a suporty

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 7:27
od jova
Ale aby mohl ten vřeteník vůbec srovnat vůči loži, musí mít zajištěné to vystředění.
Takže tu univerzálku povol a vlož mezi ní a tu přírubu nějaký trochu pružný materiál, stačí třeba i poskládaný papír. Dotahováním, poklepáváním a tou sílou papíru to vvycentruješ. Pak můžeš začít ladit tu souosost s ložem.

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 8:28
od TrustJawa
jova píše:Ale aby mohl ten vřeteník vůbec srovnat vůči loži, musí mít zajištěné to vystředění.
Takže tu univerzálku povol a vlož mezi ní a tu přírubu nějaký trochu pružný materiál, stačí třeba i poskládaný papír. Dotahováním, poklepáváním a tou sílou papíru to vvycentruješ. Pak můžeš začít ladit tu souosost s ložem.
Ok takže stačí i papír ? Bo ten kámoš co mi dělal tu přírubu to udělal tak přesně že to tam byl problém dostat, musel jsem si pomoct truhlářskýma svěrkama, teď bude sranda to sundat zase :D No každopádně to bude vypadat nějak takhle.
soustruh.png
ten vřeteník bude uchycený šrouby a jelikož tam v dírách pro šrouby bude vždy nějaká vůle, tak by se to dalo i dobře štelovat, tím že si to povypodkládám a podobně a potom dotáhnu všech deset M10 šroubů.
soustruh.png

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 9:48
od T.Andrlik
Ja bych jich tam dal alespoň 12... Proboha, co si dokážeš 10ti šrouby? Na mem poctivem soustruhu drží vretenik 4ks M8 srouby. Chapu ze sroubek stoji 3,- tak si muzes dovolit jich tam nacpat co nejvice. Doopravdy me fascinuje tvuj zapal do soustruhu, ale asi s prvni "sponou" budes o to vice zklamanej.

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 10:06
od zverodoktor
Ked to povypodkladas a dotiahnes, bude to ine ako ked to iba povypodkladas. Navyse na dvoch stranach. Budes to vymedzovat tyzden a aj tak to nebude dobre. Skus vymysliet nejay iny sposob uchytenia toho vretennika. Tento je podla mna najhorsi mozny hned po zvarani. Daj tie skrutky zvrchu , nie zboku, bude sa ti to lepsie stelovat aj podkladat. A 4 stacia, pevnost aspon 10.8

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 10:19
od RaS
mimochodem proč je ten vřeteník na tom loži jen cca půlkou? došli šroubky a nebo došlo lože? :D
a to lože bude z čeho?

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 1. 12. 2015, 10:38
od Habešan
To lože už má. Viz.: t=18499

TrustJawa
Ale, ale... šrouby ???
Vždyť už si to měl přivařené.

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 1:35
od T.Andrlik
Nějak ještě postrádám podélný suport ci jeho ovladani, na tech omalovankach 8)

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 6:42
od TrustJawa
Měl jsem to přibodované ale za chvíli se to jako nic utrhlo to lože nejspíš litina. Jinak ty šrouby bych taky dal radši zvrchu ale už se mi tam nevlezou, tak jedině že bych ty šrouby dal zevnitř. Dneska zkusím povolit šrouby na přírubě a zkusit tu hlavu nějak "porovnat". Jinak tady to s tím podložením mezi přírubou a hlavou je dobrý nápad snad to bude i dobře fungovat. Jinak ten měřící trn nevím kde seženu jediné co jsem našel je jakási chromovaná tenkostěnná trubka. Jedinou broušenou kulatinu co jsem našel je o délce asi 50mm nebo možná ještě kratší.

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 8:00
od jova
Rovné tyčky jsou v tiskárnách, dále pak v tlumičích u auta, pokud zrovna není bourané.
Ona by mohla vyhovovat pro tvou potřebu i ta chromovaná trubka, hlavně nesmí být šišatá, to zjistíš při tom otáčení a musí mít stejný průměr v místech měření. Teoreticky by ti mělo stačit to změřit na dvou místech, u univerzálky a na konci. Tím přejetím po celé délce tyče se přeměřuje rovina lože, ale s tím bych se asi zatím netrápil :D Pro tebe je teď důležité to srovnání vřetene a lože do rovnoběžného směru.
Ten vřeteník bych na lože přidělal takto: Do toho U profilu co máš pod vřetenem bych vyvařil dva masivní plocháče, jeden vpředu druhý vzadu. Při tom vaření je třeba se snažit udržet jejich rovinu s osou vřetena. Ono se ti to určitě nepodaří, ale budeš mít pak méně práce při následných operacích. Přišroubované k loži to bude dvěma velkými šrouby v té T drážce co máš na loži. Z těch deseti šroubů tam nech jen 4 krajní a závity udělej jen do toho suportu, opíráním šroubů o lože a jejich dotahováním pak budeš ladit pootáčení vřeteníku vůči ose lože. Naklápění vřeteníku, by se dalo zase řešit dvěma šrouby zašroubovanými třeba v tom zadním navařeném plocháči ( je to naznačeno v obrázku), ale vhodnější by bylo ten plocháč podložit plechem, nebo ještě lépe to nejprve při měření podložit a podle síly podložek pak ten druhý plocháč o tu sílu podložek zbrousit a oba srovnat do roviny s ložem. Používá se na to tušírovací barva. Jak přesně si s tím pohraješ, tak přesněji ti to pak bude soustružit.
Ještě se vrátím k tomu návrhu suportu. Na tom výkresu postrádám pero které se vkládá mezi tu rybinu a dotahovací šrouby. To se to má jako v té rybině opírat pouze o ty šrouby? :shock: Pokud ano, tak se ti tam za chvíli vydře drážka a šrouby se ti budou zasekávat v těch otvorech na konci vedení. Osobně jsem ještě nic takového neviděl, ale nejsem strojař :roll:

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 9:47
od fmodel
TrustJawa píše:Měl jsem to přibodované ale za chvíli se to jako nic utrhlo to lože nejspíš litina. Jinak ty šrouby bych taky dal radši zvrchu ale už se mi tam nevlezou, tak jedině že bych ty šrouby dal zevnitř. Dneska zkusím povolit šrouby na přírubě a zkusit tu hlavu nějak "porovnat". Jinak tady to s tím podložením mezi přírubou a hlavou je dobrý nápad snad to bude i dobře fungovat. Jinak ten měřící trn nevím kde seženu jediné co jsem našel je jakási chromovaná tenkostěnná trubka. Jedinou broušenou kulatinu co jsem našel je o délce asi 50mm nebo možná ještě kratší.
dojdi do servisu ať ti tam daj nějaký starý tlumiče bez pér ,ty rozeber a je v nich podle druhu auta chromovaná kulatina průměr 18-25mm délka tak 300mm na tvoje měření super .
Jova zase rychlejší.

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 10:01
od salus
TrustJawa píše:Měl jsem to přibodované ale za chvíli se to jako nic utrhlo to lože nejspíš litina.
Tak to je další názorný příklad Tvé zbrklosti, jdeš něco svářet a nevíš co je to za materiál a jestli je vůbec svařitelný. Tady Ti hromada lidí radí jak na to, ale ty si pořád prosazuješ svojí teorii. Než ses do něčeho takového pustil tak to chtělo nejdřív delší dobu sbírat informace, svoji představu třeba od ruky hodit na papír, zkonzultovat s někým zkušenějším, případné chyby odstranit a pak něco vyrábět. Tebou zvolená opačná cesta nemůže vést k uspokojivému výsledku. :roll: :roll: :roll:

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 3:29
od TrustJawa
salus píše:
TrustJawa píše:Měl jsem to přibodované ale za chvíli se to jako nic utrhlo to lože nejspíš litina.
Tak to je další názorný příklad Tvé zbrklosti, jdeš něco svářet a nevíš co je to za materiál a jestli je vůbec svařitelný. Tady Ti hromada lidí radí jak na to, ale ty si pořád prosazuješ svojí teorii. Než ses do něčeho takového pustil tak to chtělo nejdřív delší dobu sbírat informace, svoji představu třeba od ruky hodit na papír, zkonzultovat s někým zkušenějším, případné chyby odstranit a pak něco vyrábět. Tebou zvolená opačná cesta nemůže vést k uspokojivému výsledku. :roll: :roll: :roll:
Jo omlouvám se, ty všechny věci jsem řešil ne až tak se zkušenými lidmi. A jeden který mi pomáhal ze začátku tak říkal že tam stačí kuliičkové ložiska do toho vřetena atd. Mě se to zdálo být divné tak jsem to udělal aspoň na ty kosoúhlé. Právě že jsem celou dobu netušil co to je za materiál a nikdo mi přesně neřekl jak to zjistit, jedině že mám do toho zajet s vrtačkou a poznám to podle třísky. Jinak díky za tu radu s tlumiči :) až budu na praxi tak se tam poptám po tyči z tlumiče :)

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 4:55
od atlan
Tie tlmice budu krive

Re: Vystředění vřetene

Napsal: 2. 12. 2015, 5:03
od packa
nemusí být křivé , ono záleží z jakého to je auta , pokudhorní zavěšení těhlice t voří tlumič tak ten bývá ohnutý , ale ne všechna auta to tak mají a tyky jsou tlumiče různé kvality