Stránka 6 z 8
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 22. 2. 2014, 8:49
od fidel47
POZOR NA MĚ! Já tomu říkám filc-jenom pro to, že mi to tak připadá, to by mě taky zajímalo čim to nahradit.
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 22. 2. 2014, 11:42
od Fifík
Já to nazval knot, protože mi to tak přijde (principielně). Jinak nějaký filc to asi bude, pro výrobu nového je ale stežejní vědět co to přesně je za materiál - tj. gramáž a kdovícoještě je u filcu určujícího. Nacpal jsem tam ty původní a vypadá to, že fungují - ložiska se nijak extra nehřejou ani po delší době chodu.
Přikládám fotky jak jsem to překopal aby to dávalo prostorově trošku větší smysl. Podstavec variátoru je spojený s podstavcem soustruhu. Není to žádná krása, musel jsem vycházet z toho, co mám k dispozici. Nicméně funkční to je. Řemen zatím napínám vyheverováním celého podstavce a podložením nožiček, ale budou tam vpředu šroubovací nožičky aby se s tím dalo hýbat.
Taky dávám foto rolen (jen ložiska), ty fungujou bez problému.
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 22. 2. 2014, 4:48
od PAKO.ll
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 22. 2. 2014, 5:21
od Fifík
Bez pár centimetrů skoro dva metry. Předpokládám tedy, že jsem se za posledních pár let nezmenšil. Naposledy mě měřila dětská doktorka při výstupní prohlídce a to bylo 192cm.
Klíňák jsem koupil novej, plácnul jsem se holt přes kapsu.

Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 23. 2. 2014, 8:08
od fidel47
Fifíku, pěkně jsi to poskládal! A podle špon ve vaně (používám přesně tu samou) , ti to funguje. To umístění variátoru za soustruhem bylo prostorově značně náročné, takhle je to parádní!
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 23. 2. 2014, 12:12
od Fifík
Vana je nesmrtelná univerzální lodna na maso.

Ještě hezčí a kompaktnější by to bylo, kdyby se dal ten pohon mezi nohy, což jsem původně chtěl. Jenomže to by bylo komplikovanější kvůli krytování a umístění. Takhle je to taky ok. Udělám kolem toho ještě zvukově trochu těsnou krabici* a na to si postavím palmu.
* Nebude to vadit s ohledem na chlazení motoru?
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 23. 2. 2014, 1:43
od Kilovolt
Pokud uděláš kastlík tak, aby motor táhl luft zvenku škatule, tak to bude ok
PS: motor nasává čelem

Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 7. 3. 2014, 2:22
od Fifík
Tak jsem konečně něco smysluplnýho vyrobil.

Víčko nádrže na mojí prehistorickou Hondu. Má to teda nádrž pod sedlem, takže to až takovou ostudu dělat nebude. Ta spirála uprostřed není ani tak na okrasu (moc krásná není), jako aby překryla to, že uprostřed to bylo hodně bublinkatý. Probublaný je to celý celkem dost - je to můj domácí odlitek nevalných kvalit (jeden z prvních).
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 7. 3. 2014, 3:15
od fidel47
Jdeš na to od píky,vlastní odlitek....to je paráda!-soustruh je v dobrých rukách!
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 3. 8. 2014, 8:26
od Fifík
Řeším problém při rozebírání příčného posuvu. Mám omletý jeden šroub, který se povoluje při natáčení nožového suportu. Tento nejde vyndat jinak než rozebráním celého suportu (otvor pro jeho vyndání je nad trapézem). Po neskutečné peripetii sundavání matice z toho šroubu, který má nejen ohoblovanou hlavu, ale taky závit nahoře, mi vyvstal další problém.
Když jsem vše sundal a vyťuknul klínek z oz. kola na trapézovém šroubu příšného posuvu a chtěl jím trapéz protáhnout, tak jsem se dostal jenom kousek na závit (5cm max) a pak se kolo zaseklo (zkoušeno několikrát pod různými úhly a vždy plusmínus stejné místo). Zkusil jsem zablokovat převody posuvu a "vyšroubovat" závit skrz kolečko. Šlo to ale tak ztuha, že jsem toho radši nechal. Je nějaký trik, jak tuhle sestavu rozebrat?

Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 3. 8. 2014, 9:17
od tumlik
Fifík píše:Řeším problém při rozebírání příčného posuvu. Mám omletý jeden šroub, který se povoluje při natáčení nožového suportu. Tento nejde vyndat jinak než rozebráním celého suportu (otvor pro jeho vyndání je nad trapézem). Po neskutečné peripetii sundavání matice z toho šroubu, který má nejen ohoblovanou hlavu, ale taky závit nahoře, mi vyvstal další problém.
Když jsem vše sundal a vyťuknul klínek z oz. kola na trapézovém šroubu příšného posuvu a chtěl jím trapéz protáhnout, tak jsem se dostal jenom kousek na závit (5cm max) a pak se kolo zaseklo (zkoušeno několikrát pod různými úhly a vždy plusmínus stejné místo). Zkusil jsem zablokovat převody posuvu a "vyšroubovat" závit skrz kolečko. Šlo to ale tak ztuha, že jsem toho radši nechal. Je nějaký trik, jak tuhle sestavu rozebrat?

To vypadá, že ty závity na tom trapézáku už budou vyžvejkaný a mají gróty a pak to nejde přes přesný otvor na kole
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 3. 8. 2014, 9:37
od Fifík
A mám to zkusit ojezdit šmirglem, nebo srazit hrany jehlovým pilníčkem? Nebo ještě nějak jinak?
Je fakt, že se to zasekne zhruba na místě kde to jezdí nejčastěji a kde tedy bude i nejvíce opotřebený závit.
Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 3. 8. 2014, 10:09
od soustružník
Šmirgl néé

Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 4. 8. 2014, 10:59
od Fifík
Vzal jsem to zlehka po hraně pilníčkem a pak už se mi to povedlo "vyšroubovat". Když už jsem byl v tom, rozebral jsem to celé. Součástek je tam jenom pár a alespoň nový nátěr si ta mašina zaslouží.

Re: Arno Plauert 500/300
Napsal: 19. 8. 2014, 2:17
od Habešan
fidel47 píše:Necítíš-li se na to, abys vyrobil hákové klíče, nerozebírej vřeteno.
Pokud jsi nedal na Fidelovu radu, a neupustil od rozebírání vřeteníku, sháníš ještě hákové klíče???
Mohu ti zapůjčit jeden, který je určený pro rozměry 115 až 130 mm.
Je tedy trochu (hodně) orezlý. A na vrácení nespěchám.