Stroj disponuje podélným i příčným automatickým posuvem a má předlohu. Nicméně všechno je předěláno na skutečně monstrózní variátorový pohon. Variátor je řetězový a je to rachot jako prase (zatím). Přepínání chodu je řešeno přepínačem (nevím z čeho, ale je uvnitř ovládán ozubenými koly) jehož páka je vyvedena na přední stranu soustruhu. Přepínání smyslu posuvů je mechanické na vřeteníku.
Hned mám k provozu stroje pár dotazů. Vypadá to, že nikdy nebyl vystaven extra špatným vlivům a dostalo se mu náležité péče. Je bezpodmínečně nutné ho celý rozebrat a vyčistit? Moc se mi do toho nechce s ohledem na zpětné složení a hlavně seřízení.
Mazání je zajištěno nálevkami (plechová trubička s odklápěcím víčkem). Nevypadá to, že by tam kdo kdy prasil vazelínu. Kolik a jakého oleje mám před prací nakapat?
Také ve variátoru není zrovna mnoho oleje a jeho kvalita je sporná. Na variátoru je sice výčet šesti typů olejů, ale ani jeden z nich dnes již patrně neexistuje (CBT extraschwer, DTE Oel, XMR Oel, Shell Auto Oel 2X, Derop Hochleistungsöl HLA, BP Olexol WS). Jaký do něj tedy nalít?
Taky musím veřejně a velmi poděkovat členovi místní komunity PAKO.II, díky němuž jsem celkem obezřetně koupil (jak se zatím zdá) solidní stroj a neskočil po prvním nabízeném šrotu.

Více fotek je zde: http://fiffiq.rajce.idnes.cz/soustruh/" onclick="window.open(this.href);return false;