fng
No, na štítku budiče je napsáno 3x380V, 50 Hz. Trochu problém ovšem je, že do toho driveru jde přívodní napětí dvakrát. Jednou přímo 3x380V, což je zdokumentováno i v manuálu, které jde na vnitřní třífázový transformátorek, ze kterého to jde pak na zdroj vyrábějící -15V, 0V a 15V pro vnitřní elektroniku budiče. A pak tam je druhý, dle manuálu označovaný jako silový přívod, který má jít z jističe na ten výkonový transformátor, stykač, třífázovou tlumivku a nakonec na svorky Formicu. Co je tam za tyristory nevím, ještě jsem to neotvíral. Štítky níže.
Díky.Erythros píše:Asi ano. Je to taková tmavě modrá barva vytvrditelná UV světlem (tedy negativní). Kolem 100g toho mohlo být (jsou to číňani, takže brutto). Je to v takovém černém plastovém kelímku. Kupováno přes Aliexpress. Něco jako http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 10631.html.Mex píše:Co to máš prosím za masku?
To je ta ve 100g kyblíkách z eBay?
Vytvrzoval jsi to jenom pomocí UV nebo jsi to trápil i teplem?
A pokud UV - jakou vlnovou délku jsi použil? Klasických 365nm (Hg výbojka) nebo něco jiného?
Mně se s touhle maskou nedařilo, i po opravdu hodně dlouhé UV expozici to pořádně neztvrdlo.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22981
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jo to je celkem bezne ze to tam jde 2x
nic to na veci nemeni
silovy privod by mel byt oddeleny stykacem ktery se odpoji estopem a najetim na havarijni koncovy spinac
napajeni ridici elektroniky byva pripojeno stale
nic to na veci nemeni
silovy privod by mel byt oddeleny stykacem ktery se odpoji estopem a najetim na havarijni koncovy spinac
napajeni ridici elektroniky byva pripojeno stale
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Vlastně obojí. Ne, používám malé solárium, ve kterém jsou UV-A trubice, myslím, s 400 nm. Jsou po celé ploše osvětlované desky ve vzdálenosti asi 100 mm. Rtuťovou výbojku mám také, ale nakonec jsem se ji rozhodl nepoužít. Především kvůli tomu, že produkuje skoro celé UV spektrum, tedy i nevhodné a škodlivé vlnové délky. (A naopak toho, co je potřeba, docela málo.) 365 nm mi už připadá docela málo, ty hmoty jsou všechny vesměs vyráběny s citlivostní špičkou na 400 nm.Mex píše: Díky.
Vytvrzoval jsi to jenom pomocí UV nebo jsi to trápil i teplem?
A pokud UV - jakou vlnovou délku jsi použil? Klasických 365nm (Hg výbojka) nebo něco jiného?
Mně se s touhle maskou nedařilo, i po opravdu hodně dlouhé UV expozici to pořádně neztvrdlo.
Doba osvětlení u této barvy je docela dlouhá. To, co je vidět na fotografiích, je asi po 15 minutách. Poté omyté acetonem a dalších 30 minut vytvrzované. Navíc jsem to ještě nechal den na slunci. Chtělo by to trochu více než těch 15 minut, jelikož ten aceton byl ještě schopen vytvořit na povrchu mapy. (Také viditelné na fotografii.)
Důležité je osvitovou fólii na desku řádně přitlačit. Používám na to dvě skleněné tabulky slepené izolepou k sobě. Pak nedojde k podsvětlení.
To chápu. Myslel jsem to spíš ve spojitosti s tím údajem na štítku, kde se píše: 3x380V. Jako že si nejsem jist, ke kterému přívodu se to vztahuje. Zdali na zdroj, který i podle návodu má být připojen na 3x380V, nebo to značí maximální rozsah silového přívodu, který dle návodu má být 3x300V.robokop píše:jo to je celkem bezne ze to tam jde 2x
nic to na veci nemeni
silovy privod by mel byt oddeleny stykacem ktery se odpoji estopem a najetim na havarijni koncovy spinac
napajeni ridici elektroniky byva pripojeno stale
Zkusím se ještě podívat, zda neuvidím typ těch tyristorů. Nicméně se bojím, že se k tomu nedostanu. (Z jedné strany chladič, z druhé spřažení připojení na motor.) Ale tipoval bych, že je to tak, jak tvrdíš, a že prostě není potřeba.
K vlnové délce: vysokotlaká Hg výbojka má naopak docela dobré spektrum.Velká vetšina výkonu je vyzářena kolem vlnové délky 365nm, a na tuto délku jsou moderní fotoresisty optimalizovány (teď nemluvím o té čínské pastě z kyblíku). Navíc nové resisty jsou čím dál tím víc úzkopásmové právě do oblasti kolem těch 365nm. Důvod je prostý - jsou pak málo citlivé na běžné osvětlení, takže se snižují nároky na technologickou disciplínu při výrobě.Erythros píše:Vlastně obojí. Ne, používám malé solárium, ve kterém jsou UV-A trubice, myslím, s 400 nm. Jsou po celé ploše osvětlované desky ve vzdálenosti asi 100 mm. Rtuťovou výbojku mám také, ale nakonec jsem se ji rozhodl nepoužít. Především kvůli tomu, že produkuje skoro celé UV spektrum, tedy i nevhodné a škodlivé vlnové délky. (A naopak toho, co je potřeba, docela málo.) 365 nm mi už připadá docela málo, ty hmoty jsou všechny vesměs vyráběny s citlivostní špičkou na 400 nm.Mex píše: Díky.
Vytvrzoval jsi to jenom pomocí UV nebo jsi to trápil i teplem?
A pokud UV - jakou vlnovou délku jsi použil? Klasických 365nm (Hg výbojka) nebo něco jiného?
Mně se s touhle maskou nedařilo, i po opravdu hodně dlouhé UV expozici to pořádně neztvrdlo.
Doba osvětlení u této barvy je docela dlouhá. To, co je vidět na fotografiích, je asi po 15 minutách. Poté omyté acetonem a dalších 30 minut vytvrzované. Navíc jsem to ještě nechal den na slunci. Chtělo by to trochu více než těch 15 minut, jelikož ten aceton byl ještě schopen vytvořit na povrchu mapy. (Také viditelné na fotografii.)
Důležité je osvitovou fólii na desku řádně přitlačit. Používám na to dvě skleněné tabulky slepené izolepou k sobě. Pak nedojde k podsvětlení.
Nevýhodou je, že se taky snižuje citlivost na spektrum kolem 405nm, což je vlnové dálka, na které svítí levné tzv. UV (ve skutečnosti spíš fialové) lasery a LED.
S tou čínskou kyblíkovou pastou se mi fest nedařilo. Nebyl jsem to schopen pořádně vytvrdit ani po několika hodinách osvitu. Řekl bych, že by to chtělo asi to zapečení vysokou teplotou, ale to už jsem nedělal. Protože mě to tehdy naštvalo, tak jsem to odložil na dno šuplíku. Možná tomu ale zase ještě teď po roce dám šanci.
Naopak slušně fungují ty zelené pasty, které na eBay prodávají ve stříkačkách. Měl jsem už 2 různé, a obě fungovaly dobře.
Pastu jsem na to válcoval - napatlal jsem ji na desku, na ni položil spotřební fólii, a rozválcoval do rovnoměrné vrstvy válečkem, který jel po kolejích ze stejného tišťáku, přizvednuto o 0.15mm plechovou planžetou. Na malé desky (kde se dá předpokládat, že se moc nemění tloušťka cuprextitu) to fungovalo slušně.
Malý pokrok .Přestože práce na tom je ještě hromada tak by se dala pomalu udělat nějaká špóna.
Vřeteno jsem použil prozatím lehčí ( 100vkou frézou do oceli dělat nepotřebuji
) zato ale točí až 10 000 ot.
Dimenzované by mělo být dostatečně i na tu ocel,tu ale v podstatě neobrábím.Na AL slitiny plasty a podobně se ale větší otáčky hodí.
Vřeteno má jednu velkou výhodu-chlazení vnitřkem nástroje.
A taky jednu velkou nevýhodu-atypické unašeče.Zrovna si dost lámu hlavu jak do nich upínat stopkové frézy.
Sice to jaksi jde ale moje řešení není přesné.Nechal bych si s dovolením poradit v jiném vláknu,tam to vysvětlím.
Kamarád mi půjčil destu tak jsem mohl pověsit stůl.Nakonec jsem použil ten otočný.Třeba se to může někdy hodit i když by se musel zase předělat pohon.
A ještě fotka ke svátečnímu tématu-synovec si postavil CNC "vejcomal" který maluje vejce vším možným,teď už snad i frézuje...Šikula
Vřeteno jsem použil prozatím lehčí ( 100vkou frézou do oceli dělat nepotřebuji

Dimenzované by mělo být dostatečně i na tu ocel,tu ale v podstatě neobrábím.Na AL slitiny plasty a podobně se ale větší otáčky hodí.
Vřeteno má jednu velkou výhodu-chlazení vnitřkem nástroje.
A taky jednu velkou nevýhodu-atypické unašeče.Zrovna si dost lámu hlavu jak do nich upínat stopkové frézy.
Sice to jaksi jde ale moje řešení není přesné.Nechal bych si s dovolením poradit v jiném vláknu,tam to vysvětlím.
Kamarád mi půjčil destu tak jsem mohl pověsit stůl.Nakonec jsem použil ten otočný.Třeba se to může někdy hodit i když by se musel zase předělat pohon.
A ještě fotka ke svátečnímu tématu-synovec si postavil CNC "vejcomal" který maluje vejce vším možným,teď už snad i frézuje...Šikula

Už funguje vřeteno,upínání a tak...
https://www.youtube.com/watch?v=O3pb5cymTMw
https://www.youtube.com/watch?v=eYqVAnicI9E
https://www.youtube.com/watch?v=O3pb5cymTMw
https://www.youtube.com/watch?v=eYqVAnicI9E
Spínat vřeteno přes systém je v plánu ale jaksi na to ještě nedošlo...
a taky by to chtělo vymyslet indexování,pak by šlo asi poměrně jednoduše dobastlit ATC.
Ty zvuky se ozývají z převodu ve svislé hlavě,utichne to teprve při větším zatížení.Asi velká vůle mezi talíř.koly.Docela mi to dělá starosti,nechtěl bych aby se časem zuby "potkaly"
...
Asi hlavu rozdělám co nevidět jen se trošku bojím abych nesk..... ložiska nebo něco jiného.

Ty zvuky se ozývají z převodu ve svislé hlavě,utichne to teprve při větším zatížení.Asi velká vůle mezi talíř.koly.Docela mi to dělá starosti,nechtěl bych aby se časem zuby "potkaly"

Asi hlavu rozdělám co nevidět jen se trošku bojím abych nesk..... ložiska nebo něco jiného.
Motor jsem měnil,bylo mi řečeno že ten původní SS motor a hlavně řízení už nemá smysl provozovat,že je otázka času kdy se z něčeho zakouří.
Mám tam asynchroňák 5kW s měničem+ mašina má ještě 4 kvalty-převody se dají řadit ručně nebo elektricky.Dám sem fotku...
S tím měničem by se dalo asi ledasco vymyslet ale na běžnou práci mi to takhle zatím stačí.
Ono se bude dát ledacos ještě vylepšit (třeba to ATC...)ale někdy je taky potřeba pracovat a taky mám těch mašinek rozdrápaných víc tož není času...
Mám tam asynchroňák 5kW s měničem+ mašina má ještě 4 kvalty-převody se dají řadit ručně nebo elektricky.Dám sem fotku...
S tím měničem by se dalo asi ledasco vymyslet ale na běžnou práci mi to takhle zatím stačí.
Ono se bude dát ledacos ještě vylepšit (třeba to ATC...)ale někdy je taky potřeba pracovat a taky mám těch mašinek rozdrápaných víc tož není času...
