Stránka 1 z 1
Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 3. 12. 2012, 11:09
od lamitech666
Ahoj lidi mám na své mašince atase vřeteno 500W a běží celkem slušně jen v průběhu frézování občas jakoby "zachrastí, zadrnčí

" vřeteno je nové běželo jen pár hodin a pouze do dřeva na ložiska mi to nepřipadá pokud by byly načnutý tak se budou ozývat stále tohle se děje jen občas.
Nemá někdo podobnou zkušenost ??
vřeteno funguje bez problémů jen mi to vadí.
TOM
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 3. 12. 2012, 11:29
od packa
a nemohlo se ti dostat něco pod kryt a mlátit se o vrtuli?
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 3. 12. 2012, 11:36
od oscar
obcas se mi neco takoveho deje, zacal jsem to pozorovat po zmene parametru PWM carrier frequency.
prijde mi jako kdyz tam dochazi k nejake interferenci a vreteno jakoby 'zahraje' jeste jiny zvuk.
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 3. 12. 2012, 11:48
od lamitech666
oscar píše:obcas se mi neco takoveho deje, zacal jsem to pozorovat po zmene parametru PWM carrier frequency.
prijde mi jako kdyz tam dochazi k nejake interferenci a vreteno jakoby 'zahraje' jeste jiny zvuk.
no nevím co s tím vrtulka v pořádku mám podezření na ložiska ale kdyby byly načnutý tak hrajou stále tohle je nepravidelné a kolikrát je to hlasitější než sama fréza.
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 4. 12. 2012, 10:30
od sidonie
Opravdu není vrtulka uvolněná? Při těch otáčkách na vibrace a různé zvuky má vliv i uchycení samotného vřetena na suport, neprasklo ti někde něco co může vyvolávat vibrace, případně nemáš povoleny uchycovací šroubky? Máš pod nimi pérové podložky? Možností kde vzniká nějaký nelibý zvuk je mnoho.
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 17. 12. 2012, 10:26
od lamitech666
sidonie píše:Opravdu není vrtulka uvolněná? Při těch otáčkách na vibrace a různé zvuky má vliv i uchycení samotného vřetena na suport, neprasklo ti někde něco co může vyvolávat vibrace, případně nemáš povoleny uchycovací šroubky? Máš pod nimi pérové podložky? Možností kde vzniká nějaký nelibý zvuk je mnoho.
Tak problém vyřešen - cvičně jsem si vyměnil ložiska a těma to nebylo. Někdo při výrobě zapomněl dát pod kryt horního ložiska pérovou podložku a celý rotor měl cca 1,5 mm axiální vůli. a uložení ložisek má také dosti velkou vůli a právě to je zdrojem onoho zvuku. Tak pořádně přilepit vytěsnit a je to .
Re: Dotaz ATAS vřeteno
Napsal: 18. 12. 2012, 11:11
od packa
ona tam z výroby ani podložka není , všechny axialní síly by mělo chytat spodní požisko , které je zalepené vysokopevnostním loctitem , který by to měl teoreticky vydržet , horní ložisko ani lepené není , navíc kvůli snížení hlučnosti a vybrací je vrchní ložisko ve štítu uloženo přez O kroužek ,
tyhle vřetena nesmí dostat sebemenší ránu v axialním směru , pokud ti někdy jen lehce hupne zetko dolu a třeba i přez nástroj narazí , tak si můžeš zrovna vyměnit ložiska ( hlavně spodní) protože zachvilku začne chrastit .
výhoda je to že ložisko je uplně obyč a je laciné ,
mě osobně se nejvíc osvědčilo INA nevím přesně označení jen vím že je vyrábějí s různým tukem a podle toho má max otáčky .
Důležité je taky zaběhnutí těch nových ložisek , nech to tak 2h běžet naprázdo na 100Hz a pak třeba ještě hodinu na 300
většinou po té době klesne teplota ložisek .
A při skládání vřetena je ještě důležité ložiska nalepit na hřídel , samozřejmě lepidlo nanést i na vnější kroužek ložiska a vše hned smontovat a lehce poklepat a přetáhnout ,
při výrobě v atasu se dopouští jedné podstatné chyby a to že se ložiska lepí nahřídel a pak někdy se vše montuje ,
pokud jde ložisko na hřídel lehčeji a zalepí se třeba jen mírně vyoseně tak je vše v háji , ( osobní zkušenost)