Stránka 1 z 1
vysokootáčkove ložisko
Napsal: 19. 3. 2013, 2:51
od GeminiRacing
caute, pohravam sa s myslienkou mini plynovej turbiny - kompresor, oska a turbina zo stareho turba a vlastny housing. Klzne loziska chcem nahradit gulickovymi avsak zatial som nasiel nejake do max otacok 50 000, ono to nejako na nominal bude stacit...........ideal by vsak bolo 100 000 rpm.
Existuju nejake dostupne loziska s takymito hodnotami ? Ci musim sa uspokojit s 50 000rpm ?
znalci, diky
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 19. 3. 2013, 3:50
od testone
na takovéhle otáčky s valivým ložiskem nedosáhneš
uložení tohoto typu je vždy plovoucí v oleji nebo vzduchu
bez dokonalé znalosti matematiky, termodynamiky a aerodynamiky vysokých rychlostí atd. dosáhneš max. toho že se ti to roztočí a chvíli udrží v chodu se šílenou spotřebou a to je tak všechno,i když bych se rád mýlil
i to ale může být cíl
není to žádná sranda
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 19. 3. 2013, 4:01
od Cjuz
ložiska se "běžně" prodávají a jsou do 300.000ot.
Materiál je keramika ale nic bližšího nevím. Pohledej na modelářských eshopech a fórech, turbíny si dělalo již výce modelářů.
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 19. 3. 2013, 7:15
od Max
.
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 19. 3. 2013, 9:18
od lubos
ta keramická ložiska se dají použít ale životnost jen mizerná, lepší je jak psal testone , olej nebo vzduch. Profi vřetena na velké točky jsou vždy na vzduchu.
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 20. 3. 2013, 11:30
od GeminiRacing
s olejom sa to da spravit, tak ako je to v kazdom beznom turbe, akurat treba zabezpecit olejove hospodarstvo-cerpadlo, reg. tlaku, chladic, filter.....vsetko comu som sa chcel vyhnut
zavodne turba su na gulickovych loziskach, musim zistit ake....
cielom je si to vyskusat, nebudem to dava do ziadnej stihacky

Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 20. 3. 2013, 11:34
od sidonie
Míchají se zde hrušky s jablky. Něco jiného je obráběcí vřeteno neboli fortunka, která pracuje max. v 150°C a něco jiného turbína kde není problém dosáhnout teplot kolem 1 600°C
Osobně si neumím ani představit, jakým způsobem by konstruktér musel vyprojektovat turbínku pro model s danými zástavbovými rozměry a ještě k tomu měl někde vysokotlaký kompresor pro účely vzduchového ložiska s celou chladící soustavou pro vzduch a odlučovačkou kondenzátu.
Vždyť celý tento aparát by byl několikráte větší než-li samotná turbínka.
Jednoznačně se u modelářských turbín používají keramická ložiska. Jsou malá a pro potřeby modelářů dostatečná.
Používat keramická ložiska tam, kde dochází k rázům je holé bláznovství, typicky ona fortunka. V turbíně správné konstrukce, při dodržených výrobních rozměrech a postupech dochází pouze k radiálnímu zatížení na která jsou tato keramická ložiska stavěna.
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 20. 3. 2013, 6:40
od lubos
nějak mi uniklo že to má být do modelu..
v mod. turbínách se používají keramická ložiska a taky se relativně často mění ( co jsem četl tak řádově 25 hodin provozu)
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 20. 3. 2013, 7:00
od packa
docela se divím že se ktomuto tématu zdejší kolega nevyjádřil tak dávam odkaz ::
http://jetcontrol.webnode.cz/spalovaci- ... ahem-90-n/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 20. 3. 2013, 9:17
od Max
Tady je seznam dílů, vč. cen:
Re: vysokootáčkove ložisko
Napsal: 21. 3. 2013, 12:44
od GeminiRacing
uplne vycerpavajuce, velmi vam dakujem
